Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Hallo allemaal,

Ik heb eennieuwe pc besteld, ennu ismijn vraag eigenlijk de volgende:

Ik wil eigenlijk niet mijn oude (huidige) HD overzetten. Maar dit is windows XP Pro inclusief alle updates etc.
Dus als ik via mijn installatie-cd xp weer installeer moet ik àl die updates opnieuw downloaden en installeren...

Is er eenmogelijkheid om mijn up-to-date XP Pro op cd te branden ofzo? Of op een of andere manier over te zetten op nieuwe HD? Zodat ik meteen bij installatie de up-to-date versie er op heb staan....

Zo ja, wat moet ik dan doen?

Alvast bedankt.

Ton Theunissen

Met een nieuwe pc is het altijd beter een schone Windows installatie te doen.
Denk maar aan de benodigde drivers voor je moederbord en andere nieuwe onderdelen.
Zou je een "oude" installatie overzetten, kan zeker problemen verwachten.
Helaaas zal je dan ook alle windows updates opnieuw moeten doen.

In de Nw. Win. XP zit ServicePack I al in geintegreerd.
Dus dan hoef je alleen de aanbevolen updates nog maar te downen.

Helaas

Zoals al gezegd maar helaas kun je niet zomaar een bestaande update op een machine overzetten.

Alle aanvullende informatie die een pc bevat is gericht op die pc, op die hardware die daar in zit en helaas dus neit op een andere pc waarin toch altijd weer nieuwe hardware zit.

Je zult toch overnieuw moeten beginnen als je de nieuwe pc helemaal op en top ilt gebruiken.

grtjs jjw

@ will-well

Dan ben je nog wel ff bezig met het updaten. Er zijn dan nog 3 updates (of meer) die je apart moet installeren (meida player, netframe en directx). En je komt nog snel op zo'n 70 MB aan updates. Ook als je SP1 al hebt geinstalleerd. Hopelijk schieten ze een beetje op met win xp sp2.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan