Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
binnenkort koop ik een nieuwe pc(enkel Pc en een toetsenbord, de rest is goed genoeg)

Behuizingen 1 Aerocool AeroEngine Jr. Gamer Case - Zilver € 74,87
Voedingen 1 ATX - 400 Watt PSU - Antec SmartPower 2.0 Dual Fan € 62,49 Moederborden 1 ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939) € 89,00
Processoren 1 AMD Athlon 64 4000+ (S939 - Hypertrans) 2,4 BOX € 403,78
Coolers CPU 1 Zalman CNPS 7000 B-ALCU (Socket A/478/939/754) € 27,13
Geheugen 1 PC2-4200 - 1 GBx2 - DDR2 - Dane Elec € 209,21
Harde schijven 1 Maxtor 250 GB 6L250S0 (SATA150 - 16 MB) € 114,92
Floppy drives 1 FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zilver € 17,49
Grafische kaarten 1 XFX 7800 GTX - 256 MB DDR3 - TV+2xDVI+ViVo - PCIe € 499,00 DVD Spelers 1 Asus (16x/48x - intern - IDE - retail) € 21,82
DVD Writers 1 DVD±RW Aopen DUW1616 - Retail € 44,23
Toetsenborden 1 Microsoft Multimedia Keyboard (bulk) € 17,67

Totaalprijs excl. montage € 1.581,63

3 vragen

1) Kan dit systeem nog beter(let wel: geen SLI en geen amd x2, het moet 64 bit zijn en geheugen moet 2 giga zijn)
2)Passen deze onderdelen bij elkaar?
3)Is er een winkel in BELGIE die dit goedkoper kan leveren?

Bedoeling is dat ik het allemaal zelf in mekaar steek:) Dus onderdelen mogen ook van aparte winkel komen, ben nu ook nog ff in de pricewatch van tweakers.net aan het kijken.

Budget blijft tussen de 1500-1700 euro en het is een systeem om te gamen(ook wat msn, internet, office, muziek..., maar als je kun gamen, kun je ook de rest ga ik van uit.)

wacht effe met die 7800gtx kopen,
ze gaan er nu een maken met 512mb en die word waarschijnlijk goedkoper om te concureren met ati's gpu's van 512mb

hmm ja, heb ik ook al van gehoord, maar hoeveel zal die kosten:confused: btw: zal ik veel verschil merken tegenover mijn athlon systeem van nu:p(zie systeem athlon) en is die voeding goed genoeg? Het is idd de bedoeling dat ik hem nog niet meteen koop, maar kwil al een basis hebben(Die zal ook wel lichtjes veranderen, omdat er nog prijzen gaan zakken, zou misschien de amd 4200 64 bit dan kopen) Alleen de cpu, ramgeheugen en videokaart zouden dan veranderen.(En mogt de voeding niet sterk genoeg zijn dan, die ook.)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door skelle
zal ik veel verschil merken tegenover mijn athlon systeem van nu:p(zie systeem athlon) :rolleyes:

wat denk je nu zelf lol^^ ja is sneller maar om gelijk,
zo duure cpu op te priken zou ik nie doen.
om dat de prijs dan straks toch daal en veel goed koper,
uit bent met een amd 3500+ die ook erg snel is.
en later kan je dan een ander nemen maar,
de basis heb je je dan al ;)

Weet ook wel dat het veel sneller zal zijn, anders zou ik geen nieuw systeem willen:p. Maar het ligt in mijn budget, dus ja, warom niet... Maar dat geheugen, is dat geheugen dat ik heb gekozen trager dan PC3200 misschien, want het scheelt 100 euro:o

:edit: Ik ga er nog es over denken van die cpu... maar ik zou ermee willen UT2007 vloeiend en op hoge settings mee willen draaien:) Kom ik toe met die voeding?

:edit: update:

Voedingen 1 ATX - 450 Watt PSU - Antec SmartPower 2.0 Dual Fan € 70,66
Moederborden 1 ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939) € 89,00
Processoren 1 AMD Athlon 64 4000+ (S939 - Hypertrans) 2,4 BOX € 403,78
Coolers CPU 1 Zalman CNPS 7000 B-ALCU (Socket A/478/939/754)Bulk € 22,60
Geheugen 1 PC2-4200 - 1 GBx2 - DDR2 - Dane Elec € 209,21
Floppy drives 1 FDD Alps 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zilver € 17,49
Grafische kaarten 1 XFX 7800 GTX - 256 MB DDR3 - TV+2xDVI+ViVo - PCIe € 499,00
DVD Spelers 1 LG (16x/52x - intern - IDE - bulk) Zilver € 20,88
Toetsenborden 1 Microsoft Multimedia Keyboard (bulk) € 17,67

Totaalprijs excl. montage € 1.584,31

Ik zie hier een nog sterkere kaart staan(de sterkste geforce kaart??) de extreme edition met een geheugenklok van 1300 mhz en core van 490 in tegenstelling tot de gtx met respectievelijk 1250 en 450. Zou ik hem makkelijk tot de extreme kunnen overklokken?

Laatst bewerkt:
DDR2 is nutteloos, aangezien deze nu nog niet optimaal ontwikkeld is voor een flinke performancewinst tegenover de normale DDR-reepjes.

Ik zou dus gewoon DDR nemen.

Waarom wil je geen mobo met SLI-support? Dan kan je straks nog wat langer doen met je pc door er nog een 7800GTX bij te zetten.

Daarnaast weet ik niet of je haast hebt met je pc, maar ik zou nog even wachten op ATI's R520 (genaamd X1800) en dan met name op de XT-versie, welke volgens de laatste geruchten al hogere scores haalt in 3DMark2005 dan de snelste 7800GTX-uitvoering.

Deze gaat waarschijnlijk ook tegen de €500 aanzitten en is dan een betere keus dan de 7800GTX.

Ik schaf binnenkort ook nieuwe high-end onderdelen aan en wacht nog even op de R520 voordat ik beslis. UT2007 is er toch nog niet voorlopig. ;)

Laatst bewerkt:
hmm, ja, hoewel ik een geforce voorstander ben zal ik wachten... Maar ik wacht eiglijk op het antwoord van geforce op ATI's nieuwste creatie(uiteindelijk kun je blijven wachten:p)

Heb idd geen haast met muhn pc:) alleen het geheugen, cpu en videokaart staan nog niet vast, moet trouwens nog wachten op geld:p. Maar het is wel ******* moeilijk soms

Laatst bewerkt:
Heb tog maar voor een 3500+ gekozen:D want die is maar half zo duur:o. Kom ik hier voorlopig mee toe en kan die het maximum uit een geforce 7800 gtx halen? ook is het de bedoeling dat ik er voornamelijk BF2 op speel, liefst alles op het maximum @1024*768@60 fps. Is dit haalbaar? en is 2 gigabyte ook niet wat overkill voorlopig en dat ik dan een jaartje zou wachten tot dat de prijzen alweer wat goedkoper zijn:)

2 gb is lekker maar maxuim is nu 1gb wat er woord gebruikt.
bf zal wel goed draaien ook op een 3500+ hoor

Voedingen 1 ATX - 450 Watt PSU - Antec SmartPower 2.0 Dual Fan € 70,66
Moederborden 1 ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939) € 89,00
Processoren 1 AMD Athlon 64 3800+ (S939 - Hypertrans) 2,4 BOX € 354,32
Coolers CPU 1 Cooler Master DK8-7I52D-01 (Athlon 64/Opteron) € 8,25
Geheugen 4*PC3200 - 512 MB - DDR - Dane Elec € 53,68
Floppy drives 1 FDD Samsung 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zilver € 16,78
Grafische kaarten 1 XFX 7800 GTX - 256 MB DDR3 - TV+2xDVI+ViVo - PCIe € 499,00
DVD Spelers 1 Philips (16x/50x - intern - IDE - bulk) € 20,81
Toetsenborden 1 Logitech Internet Pro Keyboard wit (bulk) € 11,25

Totaalprijs excl. montage € 1.518,82

Betaal ik hier te veel voor en komt die koeler toe voor de athlon 3800+??

De voeding is vermoed ik ook sterk genoeg?:)

Laatst bewerkt:
Bedoeling is tegen dat ik hem koop(pakweg over maand of 3) Dat ik de 4000+ zou kunnen kopen en de geforce 7800 gtx met 512 geheugen. De rest zou hetzelfde moeten blijven. Ik hou er rekening mee dat prijzen nog wat zullen zakken en als de 512 versie over maximum een maand uitkomt, zal die kaart dan ook wel al 500 euro kosten.(rekening houdende met de pricewatch van tweakers.net) of de 4000+ zakt weet ik niet, maar als andere onderdelen zakken, zit die er wrs in. Ik twijfel dus nog tussen die twee, liefst zou ik op kop 1500 euro komen of er iets onder.(eventueel haal ik nog een dvd-speler en toetsenbord eruit)

Ohja als de nieuwe consoles uitgekomen zijn, zullen de systeemeisen van spellen dan ineens veel hoger komen, of zal de evolutie even snel zijn? Vind ik wel belangrijk, zodat ikniet over 2 jaar zit met een pc die de games van dan al niet meer zou kunnen afspelen:confused: Dan wacht ik liever tot dat de hardware van dan betaalbaar zou komen, om een nieuwe pc te kopen(Die zou dan ook sneller ontwikkeld meoten worden) Ik hoop van niet, want ik wil zo vlug mogelikj mijn nieuwe pc. Wacht dus alleen nog op ATI hun nieuwe kaart( net zoals Muurhond:p) en tot een prijsdaling van de 4000+(Op het moment zit ik 70 euro boven budget als ik een videokaart van 500 euro neem.)

Tkan zijn dat ik het topic wat zal laten zakken tot de nieuwe ATI-kaart uitkomt, wanneer komt die btw uit?

Laatst bewerkt:
nou met die consoles zal het niet veel te maken hebben want die kan men niet upgraden dus die blijven op hetzelfde niveau. zolang je fear op z'n hoogst kan spelen hoef je je nergens druk om te maken:D

en die prijzen zakken wel ik ga ook een nieuwe pc aan het einde van dit jaar kopen:love:

kdenk dat je me verkeerd begrijpt:). Ik bedoel dat als de nieuwe consoles uitkomen, de spellen voor de pc's wrs ook veel zwaarder zullen komen? Of niet? Ohja: voor vista: als die uit is, en ik wil daarop spellen spelen, zal ik dan meer ramgeheugen nodig hebben voor die spellen, dan voor xp?

Ja, dat weet ik, en xp met 512 ram, dus 512 meer voor Vista. Maar om BF2 in xp goed te draaien heb je 1 giga nodig, heb je dan in vista 1.5 nodig?(dus ook omdat het besturingssysteem meer gebruikt) Of gaat dan alles van het OS naar de swapfile...

http://tweakers.net/nieuws/39255

specs van de 1800 xt... bij de geteste game haalt de ati ongeveer 25 frames meer dan de 7800 gtx:o. Maar er is sprake van alweer een nieuwe(van beide bedrijven) in januari:confused:. De evolutie van de single core processoren staat dan wel stil(4000+ bijna jaar geleden gelanceerd) maar de grafische kaarten gaan alsmaar sneller:(. Ik zou tog wel een jaartje of 3-4 willen doen zonder upgraden.

Damn juist gezien dat quake 4 niet zal draaien op mijn pc door de cpu:evil: 2000+ benodigd en ik heb 1800+:(

AMD X2: Nu begin ik hier ook wat over te twijfelen... heb zojuist gelezen dat door de nieuwe geforce drivers de tweede core ook benut wordt. Merk je dan verschil in games qua fps? Of is dit eerder miniem. En welke dual core presteert dan even goed als de single core 4000+(Prijzen zijn wel duur:confused: )

Ga gewoon voor een X2.

Ik zou ook een single-core halen, maar heb al best vaak gelezen dat de X2 nu toch echt nut gaat hebben in nieuwe games; dual-core drivers voor de high-end videokaarten (7800/X1800), steeds meer games kunnen volledig gebruik maken van dual-core cpu's. Één daarvan zijn de games die gebruik (gaan) maken van de UnrealEngine3.

Ik wacht alleen nog wat langer, de X1800XT schijnt alleen zijn spierballen te laten zien in DirectX9-games op hoge resoluties met alle features enabled zoals zoveel x Antialiasing etc. Dan verslaat deze de 7800GTX duidelijk.

In OpenGL games is het juist de omgekeerde wereld. ATI heeft nooit echt serieus gekeken naar zijn OpenGL-ondersteuning en nu zie je de nadelen dus opduiken. Gelukkig schijnt ATI al bezig te zijn om zijn OpenGL-support drastisch te verbeteren. Wie weet zal dit te zien zijn in toekomstige drivers.

Er moet wel rekening mee gehouden worden dat ATI nog geen geoptimaliseerde drivers voor zijn Radeon X1000-series (Radeon X1300/X1600/X1800) heeft, welke de reviewers juist wel hebben gebruikt in hun reviews over deze kaart. De toekomstige drivers zullen dan zeer waarschijnlijk ook een flinke performance-winst gaan laten zien.

Ik wacht nog ff een paar maanden om te zien in welke stadium ATI's R580-core (de X1000-series hebben de R520-core) zich in die tijd bevindt. Deze schijnt mogelijk al ergens rond januari uit te kunnen komen en zal een stuk beter worden dan de R520.

Ook wil ik kijken hoe goed dit moederbord wordt:
Sapphire Pure Innovation Gruper Radeon Xpress 200P Socket 939

Laatst bewerkt:
Ik zal ook nog een maandje of 3 wachten. Oorspronkelijk was ik van plan om al een pc te halen, maar voorlopig zonder videokaart, maar nu ben ik ook aan het twijfelen van de processor. Nu kan ik uiteraard geen pc kopen zonder de cpu:(

Zal ff kijken naar de prijzen en de reviews om te kijken of ik een X2 zal kopen.

Helaas: ik kom wel ver boven het budget uit als ik een X2 4200+ zou kopen(maar dan heb ik tegen dan ook wat meer geld) het is 120 euro meer dan een single core 4000+: zou ik egt veel meer merken? Vind het verschil in prijs tog wel zeer groot...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan