Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik het idee nog maar een half jaartje agterwege laat en mijn zal sparen voor het budget van 2500 euro. Want ik heb zojuist nog es doom 3 gedraaid. Verschiet niet: systeem is: amd 1800+ xp, 512 RAM en geforce fx 5200(overclocked: core van 250 naar 322 mhz en memory van 332 naar 499 mhz zonder koeling, met koeling zelfde resultaat. Kan ik btw pipelines openzetten op deze kaart?) en processor zou nog moeten overklokt worden, maar wacht nog steeds op nieuwe koeling:((hoop op 2400+ minstens) ALLE SETTINGS OP HET MAXIMUM IN DOOM3!!(16X anti-aliasing, ultra quality, 1024*768 en alle geavanceerde opties aan.)... Ik haal bij gwn rondlopen gemakkelijk 20 fps. Hij zit voortdurend te swappen naar de HD, dus als ik 512 ram bijsteek(en zeg nu zelf: ramgeheugen van 50 euro of pc van 1500 euro) dan zou het nog vloeiender moeten gaan. Bij gevechten haal ik 15 fps: bij het overklokken van de cpu(en ook misschein nog beetje de videokaart) meot dit aantal ook naar boven te trekken zijn. Maar sowieso zou het met enkel en alleen 512 Mb extra speelbaar moeten zijn met alles op het hoogst. Daarom wacht ik nog wat: alle games draaien nog(hoewel quake 4 wel es de eerste zou kunnen zijn die niet meer zal draaien. COD2 draait ook met moeite(10 fps in auto), maar dat komt wrs door tekort aan RAMgeheugen.)

Maar ik hou in ieder geval de basis(dus alles zonder cpu en videokaart, want die zullen binnen een half jaar tog moeten veranderen) in het achterhoofd en sla die op in een wordbestand

P.S. Kan dit eiglijk met mijn pc doom3 op het maximum en speelbaar:o

10 uiteraard niet. Maar ik heb het over 20. Vanaf 25 in actie(Kdenk dat ik het wel zal halen met wat meer RAMgeheugen en wat overklokken) vind ik al zeer speelbaar.(in mijn ogen dan toch). Wel handig dat mijn ogen blijkbaar niet zo goed zijn als de jouwe:p. Hoef ik minder snel up te graden:D.

Wat is voor jou dan al speelbaar? Ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen 30 fps en 60 fps(heel klein beetje, maar te verwaarlozen.) Helaas lukt het niet egt met BF2, die blijft op het minimum. Komt wel door het RAMprobleem(swapt voortdurend), daar zijn minimum 512 is, in tegenstelling tot doom3 die 384 als minimum heeft.

Ook op de gamecube: ik heb een 100 hz tv(kdacht dat je dat door 2 moest delen om op het aantal fps te komen?) en als ik die op 60 hz zet, merk ik wel maar klein beetje verschil, maar dat is dan tog ook maar 30 fps?? Ik speel wel altijd op 50 hz met mijn cube, omdat die anders wel es zou durven lag krijgen in games die niet door nintendo zijn gemaakt(zelda bijvoorbeeld nooit lag op 60 hz) Warom wil men dan op een pc 60 fps halen als je het toch niet merkt?

:edit: heb juist ergens op google gelezen dat doom3 automatisch de settings verzet eenmaal je begint te spelen? Kan dit?(ik zie wel tijdens het spelen verschil tussen high en ultra high en ook bij system zie ik tijdens het spelen nog altijd ultra high. geheugengebruik is dan wel 1.03 gigabyte en doom neemt dan 713 MB in.)

Laatst bewerkt:
Een spelconcole werkt heel anders qua FPS dan een pc. Op de console is het minimum 30fps. Het zal dus in actierijke scenes niet lager dan de 30fps geven. Dus zal het ook nooit schokken.

Op de pc is dat heel anders. Een game dat maar 20fps op je pc geeft, zal niet soepel te spelen zijn. Dat merk je doordat het spel langzamer reageert op je muis en dat de beeldopbouw traag is.

Alles boven de 30fps is vloeiend speelbaar, 60fps is ideaal en daarboven nog beter met alle eyecandy aan. Dit is echter alleen het geval bij snelle videokaarten. Dan zal de fps in actierijke scenes lang niet zo snel droppen als wanneer de fps in het algemeen al laag is zoals met de oudere (langzamere) videokaarten.

Mja, maar als je altijd de nieuwste spellen boven de 60 fps wil spelen in actiescenes, moet je toch om het half jaar upgraden naar een nieuwe high-end kaart/cpu (eventueel ram, maar das een minder groot probleem, omdat het bijzetten is en omdat dit in verhouding minder duur is)om dan ook nog es met alle eyecandy te draaien(+ ook nog es op een 19 inch scherm @minimum 1280*1024)

Minimum 25 fps in actie en 30 in rust(rondlopen gwn) is tog al mooi.

Is natuurlijk mijn mening hierover en ben dan tog blij dat mijn ogen niet zo snel meekunnen. Maar ik denk wel dat ik met een dikke overklok en dat extra RAMgeheugen aan die 25 fps ga geraken. Want het was tog met al zeer veel actie dat hij dropte op 15 fps(1 seconde maar, normaal zo'n 17-18). Dan merkte ik idd ook lichtjes schokken, maar al bij al viel dat mee.Natuurlijk is het niet leuk als je framerate naar 0 fps dropt omdat je HD niet meekan, wat hier het geval is. Dan maar 50 euro aan 512 RAM extra.(Wanneer is het ook alweer sinterklaas?:p)

Laatst bewerkt:
Da's dan ook waarom de videokaart-makers zovaak met nieuwe producten komen; omdat de games ook steeds mooier worden. ;)

Geplaatst door Muurhond
Da's dan ook waarom de videokaart-makers zovaak met nieuwe producten komen; omdat de games ook steeds mooier worden. ;)

en wij ieder jaar een nieuwe videokaart/cpu zouden moeten kopen als we alles op het mooist willen spelen:p

btw: hoelang zou je met de eerste pc die ik aangaf de nieuwste games op het maximum kunnen spelen? Wanneer koop jij trouwens je nieuwe onderdelen? Heb je systeem al bekeken, en qua belangrijkste onderdelen zijn die identiek dezelfde als die ik zou willen kopen.(videokaart, cpu, ram en moederbord zijn eiglijk de enigste dingen die ik zou upgraden , moest mijn pc ook al een dvd-rom, stevige voeding, grotere HD hebben:p Maar het is teveel, dus koop ik een nieuwe over een tijdje. Zou graag quake 4 willen spelen, maar als deze het niet trekt zal ik helaas wel een nieuwe pc moeten kopen:(.(al moet ik het op het minimum spelen.) Vrees alleen voor de cpu, ram zal geen probleem zijn, komt tog sowieso 512 bij. Nu maar hopen dat die overklok ver wil gaan.

Je bedoeld de pc in je start-post?

Daar kan je nog wel 2 jaar mee vooruit hoor. UT2007 wil daar echt wel op draaien op een reso van 1024x768 en wellicht alles op zijn hoogst. Er is alleen nog te weinig info beschikbaar om hier echt iets goeds over te zeggen. Tot dan is het nog echt speculeren.

Maar ik wacht zoiezo nog even omdat ik echt zeker wil zijn hoe de X1800XT gaat presteren als ie uit is. Dat duurt nog wel een paar weken.

Rond die tijd haal ik dan ook gewoon mijn nieuwe onderdelen. Misschien dat er dan nieuwe cpu's beschikbaar zijn die dan evenduur zijn als de huidige high-end cpu's.

Voor mij heeft et nog geen haast. Quake4 zal ik nog wel ff kunnen spelen op mijn huidige pc. Ik wil een nieuwe systeem voor games zoals UT2007 en Alan Wake.

From Remedy, the makers of Max Payne, comes this psychological action thriller for next-gen consoles and future-spec PC systems. Alan Wake is a psychological action thriller, set in an idyllic all-American small town and its surroundings in the state of Washington. Alan Wake, the game's From Remedy, the makers of Max Payne, comes this psychological action thriller for next-gen consoles and future-spec PC systems. Alan Wake is a psychological action thriller, set in an idyllic all-American small town and its surroundings in the state of Washington.

Bij mij hangt het ervan af of quake 4 hierop draait met minimum 20 fps(kan me niet schelen in welke beeldkwaliteit, is tog sowieso beter dan bijvoorbeeld nintendo 64:p) anders haal ik met nieuwjaar een nieuwe pc(als ik het geld heb) van rond de 2000 euro, heb namelijk zojuist gehoord dat mijn ouders 500 euro zal meefinancieren, omdat ik de pc ook nodig zal hebben voor school.(huidige pc zal dan namelijk als testpc moeten gebruikt worden, en dan kan ik me het niet permitteren om mijn enigste pc naar de *** te helpen.) scherm zit dan uiteraard inbegrepen. Maar ik zit nog altijd met het dilemma van de cpu of ik dual core neem of niet(cpu en videokaart zijn de enigste twijfelgevallen hier, de rest kan ik in principe al bestellen: die veranderen tog niet meer de komende 5 jaar, behalve misschien extra HD binnen paar jaar en wat RAM. en dan ook nog es nieuw moederbord, maar dat kost nu tog niet egt zoveel geld in vergelijking met cpu en videokaart. Die zorgen tog niet egt voor de snelheid, behalve als het ram vol is.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan