Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

FIFA2001KILLER

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2001
Ik heb een nieuwe pc gehaald en het besturingssysteem op die nieuwe pc was Vista,helemaal niks dus pc geformateerd en windows xp pro erop gegooid.Nou loopt ie opzich wel goed ,maar heb ik een geel vraagtekentje staan in apparaatbeheer (overige apparaten/multimediacontroller).
Heb overigens ook everest gedraaid :daaruit bleek dat hij mijn moederbord als onbekend ziet.Geen naam dus kan ik ook niet de drivers downloaden voor mijn moederbord.Die heb ik wel nodig aangezien ik een onboard soundcard heb.Ik heb ook geen drivers van de moederbord meegekregen,Ik heb wel zo een support/applications cd meegekregen met de drivers maar dat is allemaal voor vista niet voor XP.Kan iemand mij helpen het type moederbord alsnog te achterhalen??

Bijlagen

• TaLiX.JPG
    TaLiX.JPG
    91,2 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Heb btw zojuist de soundcarddrivers gedownload van VIA ( zie screenshot vorige bericht ),maar ik vind dat mijn headset nogal wat ruisgeluid maakt.De headset is ook nieuw en van creative.

Ok heb al wat rondgesnuffeld met everest en ben hierachter gekomen.Is dit wat?

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    29,3 KB · Weergaven: 33
Bijdeze ook een pcwizard screenshot .Dank je wel Frisian dit is idd beter

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    65,4 KB · Weergaven: 34
Nu is het alleen nog even de vraag welke van deze 3 het betreft:
P4M890M-L/IL P4M900M2-F / L P4M900M
Door de juiste te klikken kun je precies de goede drivers downloaden.

Als ik het juist heb is het die eerste ( zie vorige post screenshot ).

Nou mijn volgende vragen:
Kan ik dit gewoon downloaden dan installen zonder problemen?
Zou daarmee ook het gele vraagtekentje weggaan bij apparaatbeheer?(zie screenshot paar posts terug)
Zou ik nog iets moeten weten?

Als het idd. dat bord is, kun je gerust die drivers downloaden en ja, dat uitroepteken zou moeten verdwijnen, want die multiamediacontroller betreft je geluidshardware en met het downloaden en installeren van de moederborddrivers zou ook de software voor de onboard geluidschip meegeinstalleerd moeten worden.

jah maar welke van dit lijstje moet ik nou downloaden.Ik zie er veel of hoort dat er allemaal bij ?

ik heb die liveupdate uitgevoerd en die vond een paar drivers voor het moederbord die heb ik gedownload en geinstalleerd
maar ik zie geen veranderingen nog .Nog ook altijd een geel vraagtekentje in apparaatbeheer.

De VIA 4in1 drivers en de vga en audio drivers

En vooral ook de pc een keer opnieuw opstarten na de download en installatie.

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor al je hulp,maar het gele vraagtekentje verdwijnt niet uit apparaatbeheer.

Ga eens in apparaatbeheer op dat apparaat staan en klik rechts en deinstalleer / verwijder het eens. Start daarna de pc opnieuw op.

Ik ga er daarbij vanuit dat je alle geadviseerde drivers gedownload en geinstalleerd hebt.

Ja die heb ik allemaal gedownload alleen die vga was onnodig volgens mij
,heb een videokaart van nvidia.Want kreeg ook melding met not found blablabla

Deze hardware kan niet worden geinstalleerd .....

Dat is de melding die ik krijg.Vreemd allemaal begin een beetje moe te worden hiervan.

Het is echt relatief simpel, ik kan alleen van hieruit je niet helpen en da's best wel lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan