Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
njah zo moelyk is het toch niet :P

maar ik vind deze pc een hele mooie ! echt supper ding en zo goedkoop !
Medion pc's zijn de beste ! ik heb er nu ook een van drie jaar geleden in aldi gekocht, hij doet het nog steeds uitstekend alleen ik kan er niet mee tippen aan de nieuwste games en zo. dus ga ik die halen ! Met vista uitstekend voor mijn livelings spel (halo 2 vista) :D

nee jammer :( kan niet via duitse site bestellen, kan alleen als je in Duitsland woont.

maar zou ik met deze pc ook redelijk spelletjes kunnen spelen ? (halo 2 vista op hoogste instellingen 1440 x 900 met antialiasing)

https://www.medionshop.nl/
Multimedia PC 6478

zeker is genoeg voor de nieuwste spellen

als je hem kan je ook nog upgrade naar een betere videokaart

Als je 'm idd. net besteld hebt, dan 3 opmerkingen:

1. proficiat, ik denk dat je jezelf een prima (zelfs zeer prima) machine hebt aangeschaft,
2. er zit geen 450 watt voeding in zoals je hierboven beschrijft, maar een 400
3. ben jij een roker of een niet roker ? Als het antwoord zou luiden: "roker", probeer dan zodadelijk bij de baas toestemming te krijgen om voor de waarde van om en nabij 6 pakjes shag, het interne geheugen op te waarderen naar 2x1 giga. Geloof me, je zal er geen spijt van hebben, sterker nog, ik draai het om: je krijgt "spijt" van die ene giga. Bij de taken die jij wil gaan uitvoeren met je machine is 2 giga intern (in samenhang met Vista) bijna een must !!! Praat met de baas en bel Paradigit op en herzie de offerte........ slechts 3 tientjes scheelt het ;) :D Voor dat geld koop jij straks (als je spijt zou krijgen / wil uitbreiden) geen giga intern erbij (3 tientjes)

Enne,........... redelijk rond de 1000 euro kunnen blijven??? Je overschrijding is bijna 33,33%, ik wilde dat ik morgen (percentueel) zoveel salarisverhoging kreeg ;) :D

Laatst bewerkt:
enne Gillian.................., volgens mij heb jij voor de baas veel dingen gedaan de afgelopen dagen -> wasjes ophangen, afwas gedaan, stofzuigen etc. etc. Jij schreef immers:

jammer 3 is net afgekeurd door de baas :evil:

maar de machine die je zojuist hebt gekocht is zelfs nog duurder....................... ;) :D :D :D

Dan maken die 3 tientjes voor die hele echte 1 extra giga intern geheugen toch ook niet meer uit?

Als jouw baas ongeveer dezelfde leeftijd heeft als jij, laat haar dan dit topic eens doorlezen en als zij dat doet: beste mevrouw Gillian, sta hem toe die ene extra giga aan te schaffen, hij gaat 'm nodig hebben en zal het zeer zeker merken t.o.v. die ene giga!!! (Wat zien die kleinkinderen er schattig uit op die zelf gemaakte en SOEPEL bewerkte filmpjes)

[edit] ik plaats zodadelijk een linkje wat je zal overtuigen van de aanschaf van die ene extra giga, ik moet even zoeken [end edit]

[edit2] in de laatste alinea van dit artikeltje wordt een best wel stevig advies (door Dell) gegeven! [end edit2]

[edit3] ahh, ik las te snel, jou bestelde machine is niet exact de machine die je in het linkje plaatste, de monitor etc. moeten er nog vanaf en dan "duikt" de prijs weer naar die 1000 euro! Maar ik blijf bij mijn 2 giga intern geheugen advies ;) :D [end edit3]

Laatst bewerkt:
de voeding heb ik wel veranderd naar 450 watt

en het interne geheugen zal moeten wachten (S Klaas)
ben al blij dat ik dit heb de rest komt vanzelf

3 tientjes......................... zeer, zeer sterk aanbevolen!!!!

wat maakt het uit of het 1024 is of 2048 :confused: zoveel merk je dat niet

Dark,
Vista is een fors besturingsprogamma. Al zouden de in DEZE link genoemde "kleine" IT bedrijfjes er helemaal naast zitten (wat ik betwijfel) dan nog zegt mijn ervaring dat bij een fors "zuigend" besturingssysteem EN daarbij ook nog eens grafische programma's gaan draaien, 1 giga aan de zeer magere kant is.

Nu had ik die link al eerder hierboven geplaatst, maar ik neem aan dat je die nog niet gezien had?

Maar laten we het omdraaien, wat doet jou denken dat met Vista + daarnaast draaiende externe grafische applicaties, een systeem soepel gaat draaien met 1 giga?

[edit] laat ik er dit nog aan toevoegen: een computer is het snelst als er geen swapfile gebruikt hoeft te worden. De pc wordt iets langzamer als er voortdurend geswapt moet worden, want een harddisk -hoe snel ook- is nooit sneller dan fysiek aanwezig RAM. Dan is het m.i. toch een inkoppertje dat wanneer je maar genoeg geheugen hebt er minimaal geswapt wordt (permanent wisselbestand schrijven en lezen) en DUS de prestaties op het hoogste niveau komen te liggen? [end edit]

Laatst bewerkt:
aah ok nu snap ik het een beetje ;)

ik heb deze pc besteld Multimedia PC 6478 bij medionshop.nl alleen omdat er VISTA op zit zodat ik m'n spelletje kan spelen klinkt messchien stom maar ik ben verslaafd aan Halo en nu ik had gehoort dat er Halo 2 vista uit is moest ik hem metteen hebben.

met mijn huide pc is opzicht ook nix mis mee
1024 Mb ddr
pentium 4
ati readon x1650 pro 512 mb agp 8x
160 gig

maar mensen zeiden ook tegen mij dat het vrij nutteloos was om Vista op mijn pc te installeren, want hij heeft te weinig geheugen en een slechte processor. Dus heb ik nu een gloednieuwe pc gekocht.

in de eerste plaats wil ik julie hartelijk danken voor de goeie adviezen
en als men pc er is en werkt laat ik het wel ff weten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan