Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruthenium

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en nu hebben ze in de aldi een mooie quad core pc:
http://www.medion.de/md8833/be_nl/flash.html

Ergens anders (codima) vond ik echter een pc met duo core processor voor dezelfde prijs. Iemand zei me dat die duo core processor (Intel Core 2 Duo 6400 3,0 Ghz) krachtiger is dan de quad core processor (Q6600), deze site bevestigt dit ook: http://www23.tomshardware.com/charts17/1096-877-417.png
meer specificaties over deze pc vind je hier: http://www.codima.be/product/1693/intel-office-advanced-e8400-2gb500gbintel-g35glan.aspx
Bovendien is het RAM geheugen van deze pc van hogere kwaliteit dan de medion van de aldi. Ook de harde schijf zou een pak sneller zijn aangezien die meer cache geheugen heeft.

Kan iemand me vertellen welke pc de beste is en waarom?

Dat is niet waar !
Die van medion is niet slecht hoor
En 3 jaar garantie krijg je niet overal
en op die andere pc Bij (Codima) zit geen Besturingssyteem op !!!
dus ik zou voor die medion gaan die is echt een stuk sneller!
Bovendien heeft Die van (Codima) een onboard kaart en die van medion een 8600 Die is ook een stuk beter (Die 8600)
dus die medion is echt beter

Laatst bewerkt:
Die van Medion is perferct en inderdaad 3 jaar volledige garantie.
Waar je het verhaal vandaan haalt dat het andere geheugen beter is weet ik niet??
Ik zou voor de Medion gaan.

Dat er geen besturingssysteem op staat is geen enkel probleem, ik heb nog besturingssystemen liggen die ik er op kan plaatsen.

In quantiteit is het ram geheugen van de aldi inderdaad meer, maar kingston ram is toch beter dan gewoon ddr2 sdram? De pc van codima zou in ram beter zijn omdat het 800mhz ram geheugen. (dat van de aldi is 667mhz)
Weet iemand iets over de processors? Welke processor is de snelste?
Van die harde schijf ben ik vrijwel zeker dat die van de aldi trager is want die heeft maar 8mb cache...
De grafische kaart is inderdaad wel wat beter bij de aldi-pc.

Laatst bewerkt:
Zonder verder in discussie te gaan: de Medion is de beste keus in dit geval!

De Medion heeft o.a. meer wat de andere niet heeft:

- snellere processor
- meer intern geheugen, niet gedeeld met de videokaart
- VEEL betere videokaart
- Windows Vista inclusief
- TV kaart
- draadloze internet-aansluiting
- enz. enz.

De Codima PC heeft niet eens een echte videokaart maar onboard video. Dat gebruikt ook nog eens een behoorlijk deel van de 2gb intern geheugen. Die PC heet ook niet voor niets een Office PC!!!

ruthenium: ik denk (en sluit mij derhalve voor 100% aan bij de vorige "sprekers") dat je gewoon even zeer kritisch naar de beide machines moet kijken. Dan zal het voor een "geoefend oog" al snel duidelijk zijn, dat de Aldi pc die andere ruim verslaat. (Mooie website die Aldi thans heeft voor de promo van deze machine..................)

Ik ben het onmiddellijk met je eens dat (theoretisch) Kingston geheugen beter is dan het gemiddelde door Aldi gebruikte (witte ?) geheugen, maar dat compenseert bij lange na niet de andere voordelen van de Aldi machine.

Enige wat een beetje jammer is bij de Aldi machine, is dat er "slechts" een 8600 grafische kaart inzit. Mensen die gáán voor een quad core, 3 giga intern, 500 Giga hdd, die behoren m.i. theoretisch ook tot de club die de rest van de hardware óók in stijl willen hebben, i.c. het liefst een 8800 GTS kaartje aan boord zouden hebben.

Laatst bewerkt:
Ok, dat van die onboard video kaart is nieuw voor me. Dit in achting nemend denk ik dat ik misschien beter de medion koop.
Wat de processor betreft: de duo is voor veel zaken sneller dan de quad, kijk maar eens naar de charts: http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html

...
Wat als ik die onboard video kaart vervang door een goede grafische kaart? Of is dat niet mogelijk?

Van de goeie reactie's hierzo over die aldi computer, zou ik ook best zo'n medion computer willen .
Met de garantie zou het wel goed zitten , maar stel je voor , als er iets aan mankeert, dan moet je met de computer naar de Aldi super , hoe zou het dan verder gaan , moet de Aldi dan de computer ook weer op sturen , denk dan zo , daar gaat ook wel weer een aantal weken over heen .
als ik een computer bv bij mycom koop , en er is wat mee , heb ik hem de andere week wel weer terug , omdat de meeste mycom winkels een eigen reparatie afdeling hebben ,
of heb ik het helemaal mis ?

Je kan beter een eigen Topic openen maar goed....
ik weet het niet ...
maar ik heb wel gehoord dat Aldi / Medion een hele goeie service heeft!

Van de goeie reactie's hierzo over die aldi computer, zou ik ook best zo'n medion computer willen .
Met de garantie zou het wel goed zitten , maar stel je voor , als er iets aan mankeert, dan moet je met de computer naar de Aldi super , hoe zou het dan verder gaan , moet de Aldi dan de computer ook weer op sturen , denk dan zo , daar gaat ook wel weer een aantal weken over heen .
als ik een computer bv bij mycom koop , en er is wat mee , heb ik hem de andere week wel weer terug , omdat de meeste mycom winkels een eigen reparatie afdeling hebben ,
of heb ik het helemaal mis ?

Niet helemaal waar. Als je moederbord b.v. stuk is. Als deze op voorraad is, is hij zo vervangen. Is hij niet op voorraad en moet hij besteld worden, kan het ook zomaar 3 weken duren.

Medion heeft bij mij de service dat hij thuis wordt opgehaald (laptop) maar hoe het met een desktop zit weet ik niet. 3 jaar volledige garantie is niet mis hoor :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan