Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besloten om echt voor intel te gaan, maar heb tevens besloten om geen quad core te nemen, maar dualcore. Aangezien ik het 'echte' video bewerken niet ga doen en quad core ook nog eens minder kan scoren op games terrein en tevens nog wat duurder is, is mij tot verstand gekomen dat dual core goed genoeg is.

Hierbij dus de vraag, wat is een goede dualcore ? De E8400 ? en deze kan ook gewoon op het zelfde mobo ?

De E8400 is een prima processor die zal passen op een moederbord met Socket 775, over welke moederbord hebben we het?

De E8400 is een prima processor die zal passen op een moederbord met Socket 775, over welke moederbord hebben we het?

Over een Asus P5E iX38.

Tevens werd mij aangeraden om een 8800 serie te nemen van nvidia, omdat die op vele fronten nog beter scoren dan de HD3870. Of toch maar voor de nieuwe 9000 serie gaan ?

Welke is verstandiger om te doen:

Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box a €170
Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box a €221.50

Laatst bewerkt:
de E8500 is sneller dan de E8400 !
en een 8800GT blijft snel ja!

de E8500 is sneller dan de E8400 !
en een 8800GT blijft snel ja!

De E8500 is wel sneller, maar is het verschil dusdanig te merken om er €50 euro meer aan te gaan besteden ?

Zal dan maar gaan kijken naar de 8800GT of er moet nog een goed alternatief zijn ?!

dat kan ik niet vertellen maar een E8400 is ook snel
en een 8800GTS is ook mooi meegenomen nog sneller en anders een 8800GTX

Over de harde schijf:
De nieuwe 640GB schijf van Samsung (HD642JJ) gebruikt platters van 320GB ipv van 250GB (750GB versie). De data zit dus dichter op elkaar en zo kan er in 1 rondje meer afgelezen en geschreven worden.

De E8400/E8500 gaan gewoon werken op het P5E moederbord.

8800GT-SLi of HD3870-CrossfireX. Ik zou voor de HD3870 in CrossfireX gaan, aangezien het verschil niet erg groot is (tussen 8800GT-SLi & HD3870-CrossfireX). En een X38 chipset wel degelijk sneller is dan een 750i/780i-SLi.

De E8400 of de E8500.
De E8500 heeft een hogere multiplier, dit is een voordeel bij overclocken.
De E8400 doet het ook erg goed.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1274454 --> Topic bij GoT over het overclocken van de E8*** serie.

f_4lam_e3dda52.png

Met een E8500 zit je dan op € 963.50.

Laatst bewerkt:
Een 8800GT met G92 is sneller dan een 8800GTS met G80.

De E8400 past in de door jou geselecteerde moederbord:D dus dat is ook mooi een E8500 is weer een beetje te duur vind ik

Over de harde schijf:
De nieuwe 640GB schijf van Samsung (HD642JJ) gebruikt platters van 320GB ipv van 250GB (750GB versie). De data zit dus dichter op elkaar en zo kan er in 1 rondje meer afgelezen en geschreven worden.

De E8400/E8500 gaan gewoon werken op het P5E moederbord.

8800GT-SLi of HD3870-CrossfireX. Ik zou voor de HD3870 in CrossfireX gaan, aangezien het verschil niet erg groot is (tussen 8800GT-SLi & HD3870-CrossfireX). En een X38 chipset wel degelijk sneller is dan een 750i/780i-SLi.

De E8400 of de E8500.
De E8500 heeft een hogere multiplier, dit is een voordeel bij overclocken.
De E8400 doet het ook erg goed.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1274454 --> Topic bij GoT over het overclocken van de E8*** serie.

Met een E8500 zit je dan op € 963.50.

Heel mooi:)

Ga toch voor de E8400, aangezien ik waarschijnlijk nog andere kast ga nemen, zit ik namelijk al op de €1000.

Alleen qua kasten twijfel ik nog tussen de:
Antec nine hundred: http://azerty.nl/producten/product_detail/51/11889/nine-hundred.html
Antec twelve hundred: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1241320/0
CM CM690: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TQXM26

Hoewel ik de twelve hundred echt uber gaaf vind:D

Laatst bewerkt door een moderator:
DIt zal het systeem denk ik gaan worden:

Eind deze week zal ik de componenten gaan bestellen indien er geen andere aanvullingen zullen gaan komen!

Wil in ieder geval iedereen die geholpen heeft bedanken:)

BTW:

Beste te bestellen zijn toch bij:
4Launch, Azerty, Alternate en Salland??

ik hoorde net van kameraad die helemaal into amd is, dat de E8400 te duur moet zijn en dat ik beter een iets goedkopere c2d kan nemen omdat die weer makkelijker over te clocken is naar een hogere aantal mhz. 2ghz c2d kon met gemak naar de 2,7 zonder voltage aan te passen (tevens ergens gelezen, het laatste gegeven) en dan de E8400 inverhouding weer veel minder is...

is dit gewoon bull**** of ?

De E8400 is qua prijs/prestatie echt top.
En zeker niet voor een lager geclockede C2D gaan.
Je kan wel overwegen om voor een E3110 te gaan. De Xeon E3110 is vrijwel hetzelfde als de E8400 (heel iets hogere stock voltage met een minder hoog bereik, waardoor je dus iets minder hoge overclock-resultaten hebt).

De E8400 is gewoon de beste keuze.

door toch weer wat twijfelen en wat rond kijken, kwam ik met de vraag te zitten:

Q6600 of de E8400 ?

Q6600 vs 9850BE, komt uit dat de 9850 hogere multiplier heeft wat makkelijker is voor het overclocken, maar dat uiteindelijk de Q6600 toch met de titel ervandoor gaat.

Aangezien de Q6600 en de E8400 qua prijs gelijk aan elkaar zijn, vroeg ik me af welke beter is, qua prestaties, efficiëntheid en overclockbaarheid..

Laatst bewerkt:
Vraag me het nu ook pas af, maar moet ik perse een X38 mobo hebben? Zoja, wat is de reden hiervan ?

Tevens heb ik besloten om toch de Q6600 te nemen, hoe wel die wat ouders is maar nog steeds prima scoort. Omdat ik hem toch uiteindelijk meer voor autocadden gebruik dan voor games..

Maar hoorde gisteren dat als je wat oudere cpu's koopt, de fabrikant er mindere onderdelen in stopt en hij daardoor minder goed te overclocken is, wat moet ik hiervan geloven ?

Tevens nog een laatste vraag over de Scythe Infinity, moet je die echt door het moederbord heen drukken ? Las dat hij aardig lastig te bevestigen was?!

Zie net dat de voeding niet meer verkrijgbaar is, dus wat is een goede alternatieve voeding, elke willekeure die modulair is en een wattage heeft van 550+ en een efficientheid van 80%+ ?

Laatst bewerkt:
Als jij 2x een HD3870 in crossfire wilt zetten, dan moet je een moederbord hebben welke crossfire ondersteund, dat zijn de X38 & X48 chipsets momenteel de beste keuzes.

Als processor zou ik dan de Intel Core 2 Quad Q6700 nemen, deze zit qua prijs tussen de Q9300 en Q6600 in, maar de Q6700 is beter te overclocken.

De Infinity blijkt bij sommige personen lastig te monteren, mij is het wel gelukt, een beetje geduld dan lukt het wel.

Qua voeding is dit een goede oplossing: Cooler Master Powersupply Realpower Pro 700W Modular, deze is ook nog wat stiller.

Maar hoorde gisteren dat als je wat oudere cpu's koopt, de fabrikant er mindere onderdelen in stopt en hij daardoor minder goed te overclocken is, wat moet ik hiervan geloven ?

Complete bullsh!t.

Over de kast, de Twelve Hundred is bij 4Launch nog een pre-order, je zou ze kunnen mailen/bellen over wanneer zij hem verwachten.

http://computerbehuizingen.centralpoint.nl/antec/TWELVE+HUNDRED/twelve-hundred-/?ref=1
Daar verwachten ze hem op 15 mei, dit is hoogstwaarschijnlijk eerder dan bij 4Launch. Dan kan je hem beter hier bestellen, als het bij 4Launch nog erg lang duurt.

Als je hier & hier ook nog ff bij de verschillende shops in de gaten houd of ze hem al op voorraad hebben.

f_4lam_1111054.png

Laatst bewerkt:
Door dank van dit forum heb ik mijn pc kunnen samen stellen:)

De eerste componenten zijn al besteld en hoop snel het hele systeem klaar te hebben:)

Voor de mensen die moeite gedaan hebben, bedankt !

Na de eerste onderdelen besteld te hebben, las ik nog een paar dingen over mijn setup.

De Scythe infinity zou net gaan passen op een Asus P5E Mobo, maar toen hadden ze het over geheugen dat dat waarschijnlijk ook nog maar net zou gaan passen. Je mocht in ieder geval geen koel element erop hebben. Ze hadden het dan ook over in reepje 2 en 4 anders je geheugen stoppen, is er een reden voor om het in 2 en 4 te doen, waarom niet in 2 en 3?

Tevens ben ik begonnen te twijfelen over het geheugen, misschien dat jullie mij kunnen vertellen welke beter is en waarom ?:

OCZ 2x2GB DDR2 PC2-8500 CL5.0 Reaper
G.Skill F2-8500CL5D-4GBPK,4096MB, 1066MHz (2x2GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan