nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga verdwijnen uit de discussie, ik wens TS veel wijsheid en succes toe.

Ik wil graag één eindadvies geven / vraag stellen: waarom in godsnaam het nieuwste van het nieuwste qua processor? Ga één of twee "slagen" eronder zitten en je hebt een supersnelle pc voor véél minder centjes.

Succes!

Ik ga verdwijnen uit de discussie, ik wens TS veel wijsheid en succes toe.

Ik wil graag één eindadvies geven / vraag stellen: waarom in godsnaam het nieuwste van het nieuwste qua processor? Ga één of twee "slagen" eronder zitten en je hebt een supersnelle pc voor véél minder centjes.

Succes!
Ik sluit me hierbij aan.
Kies voor een snelle game-pc. Gewoon een E8400 of E8500. Deze kost 150-190 euro.
Een moederbord en het DDR2 geheugen zijn ook veel goedkoper.
Je kan een goede videokaart kiezen (HD4870/ GTX260) en je kan alles op high spelen.

En op het moment dat je pc te traag is, dan update je je pc weer met een nieuwe videokaart.

Het is toch veel leuker om een snelle pc te hebben met een mooie monitor?

Ik sluit me hierbij aan.
Kies voor een snelle game-pc. Gewoon een E8400 of E8500. Deze kost 150-190 euro.
Een moederbord en het DDR2 geheugen zijn ook veel goedkoper.
Je kan een goede videokaart kiezen (HD4870/ GTX260) en je kan alles op high spelen.

En op het moment dat je pc te traag is, dan update je je pc weer met een nieuwe videokaart.

Het is toch veel leuker om een snelle pc te hebben met een mooie monitor?

Dat klopt :P maar ik heb graag het nieuwste van het nieuwste... en wat heb ik als ik een 8600 heb met gtx280 draait dat dan goed?

Dat klopt :P maar ik heb graag het nieuwste van het nieuwste... en wat heb ik als ik een 8600 heb met gtx280 draait dat dan goed?
Met een E8400 en HD4870 draai ik alles perfect.
GTA4 weet ik natuurlijk niet.

De E8600 draait op 3,33 Ghz - € 155
De E8400 draait op 3,00 Ghz.- € 235

De E8600 is dus 11% sneller dan een E8400
De E8600 is dus 51% duurder dan een E8500

E8500 is 16% duurder voor 5,33% meer snelheid.

Maar goed: jij investeert dan 1100 euro van je gespaarde, gekregen, of verdiende geld. Ik kan me niet voorstellen dat je zo makkelijk je verdiende geld uit gaat geven als 13 jarige, dus het zal wel gekregen of gespaard zijn. Dan heb je een pc die stukken beter is als die van je vrienden. Heel mooi hoor...
Maar over 2, 3 maanden koopt je vriend voor 900 euro een nieuwe pc, met dezelfde of betere specs dan jij.
Die vriend heeft dan nog 200 euro in zijn zak. Jij niet....

Nu heb ik dit:
e8400
hd3850
2048
500 watt antec
nu wil ik gaan upgrade naar
gtx260 €260
4096mb€20,00
600 watt of meer als dit nodig is €70
dan denk ik dat ik voor de videokaart nog 50,00 krijg
kan ik dan +- 1,5 tot 2 jaar nog op medium gamen??

Dat is een mooie en zinvolle upgrade.

De GTX260 is echt een grote stap voorwaarts tov een HD3850.
Ik kan werkelijk niet inschatten hoe lang je spellen op medium kan spelen, of op high, maar in elk geval zal je het waarschijnlijk net iets langer kunnen, dan dat ik het kan.

Ik heb geen glazen bol. Ook vertel je er niet bij op welke resolutie het op medium moet kunnen. Ik was al geschrokken van de eisen van GTA4. Dus ik weet niet of er volgend jaar een spel komt waar ik net zo van ga schrikken.

Ik denk dat je voeding wel die GTX260 gaat trekken.

Dat is een mooie en zinvolle upgrade.

De GTX260 is echt een grote stap voorwaarts tov een HD3850.
Ik kan werkelijk niet inschatten hoe lang je spellen op medium kan spelen, of op high, maar in elk geval zal je het waarschijnlijk net iets langer kunnen, dan dat ik het kan.

Ik heb geen glazen bol. Ook vertel je er niet bij op welke resolutie het op medium moet kunnen. Ik was al geschrokken van de eisen van GTA4. Dus ik weet niet of er volgend jaar een spel komt waar ik net zo van ga schrikken.

Ik denk dat je voeding wel die GTX260 gaat trekken.
bespaart weer €70 :D
Ben blij dat ik slim ben geworden ;)

ik weet niet welke kast je hebt.
En qua geheugen: je moet kijken welke specificatie je huidige geheugen hebt.
Als je nu pc6400 cl5 geheugen hebt, dan is het prima geheugen.
Heb je nu sneller geheugen, dan zou ik bij de uitbreiding ook voor sneller geheugn kiezen.

Heb je langzamer geheugen, dan kan je het misschien beter verkopen en helemaal nieuw geheugen kopen.

ik weet niet welke kast je hebt.
En qua geheugen: je moet kijken welke specificatie je huidige geheugen hebt.
Als je nu pc6400 cl5 geheugen hebt, dan is het prima geheugen.
Heb je nu sneller geheugen, dan zou ik bij de uitbreiding ook voor sneller geheugn kiezen.

Heb je langzamer geheugen, dan kan je het misschien beter verkopen en helemaal nieuw geheugen kopen.

ik heb nu langzamer geheugen, dus dat kan ik beter weg doen en dan die 2x nemen?
deze kast heb ik: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=82548&GROEP_ID=51&p_tab=8&TAB=specificaties
enventueel kan ik dan een andere nemen, max €50.00 en die voor €25.00 met hkc voeding, die heb ik nog vekopen ;) en dan verkoop ik het geheugen €20.00 en dan mijn videokaart €50.00

Groetjes,
Erwin

Hoi,
Ik zou de hd4870 nemen, aan die dual chip heb je toch niks, daarvoor is de processor weer net iets te laag.

Groetjes,
Robin

Eens. Ik zou de lijn echt bij de GTX260 trekken.
Of je dan de HD4870 of GTX260 neemt maakt weer niet zoveel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan