Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangkill

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
2.283
----
Budget - 1100 euro Maximaal
Doel - Ik wil gamen
Hoe belangrijk is stilte? - Niet zo heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik ga het zelf proberen heb laatst mijn dell pc ook succes vol weer eens herbouwt en stof vrij gemaakt

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem -Heb nog geen, wil graag vista home premium 64 bit
Andere software? - Nope dat haal ik wel ergens anders van daan.

Randapparatuur
Als toetsenbord een G15 toetsenbord. En een beeldscherm. Heb de T200 van samsung op het oog.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Het moederbord moet crossfire ondersteunen.

Dit heb ik
naamloosod3.jpg


Er zit geen hdd en muis bij, want ik heb er nog 2 thuis liggen
 
Wat voor harde schijf heb je? Als het een redelijk oude is is het waarschijnlijk slim een nieuwe te nemen en waarom die kast? Je kunt misschien beter voor een CM690 gaan (of antec 300/900) behalve als je deze gewoon heel mooi vind natuurlijk...
 
Ik heb een samsung spinpoint f1 640 gb en een maxtor 500 gb
 
3 problemen

1. Al genoemd: de harde schijf

2. Je kiest voor een demo-model. Lijkt me niet verstandig

3. Met Buffalo-geheugen zijn wel eens wat problemen. Lijkt me verstandig om voor een paar euro meer een beter merk te kiezen.

edit:

Ik heb een samsung spinpoint f1 640 gb en een maxtor 500 gb

oke.
 
Laatst bewerkt:
ik zou een maand wachten met kopen: het is nu de duurste tijd van het jaar. Nog eens extra door de komst van een spel als GTA 4.

Verder is je samenstelling goed met elkaar in evenwicht!
 
Dat was ik ook van plan, moet eerst mijn laptop zien te verkopen (denk dat ik er nog 500 voor vang) en dan ook nog lekker werken in de vakantie. En niet zoveel vuurwerk kopen. Heb ik januari een mooie pc. Ik had gehoord dat de prijzen van de Ati videokaarten omlaag ging.
 
Dat was ik ook van plan, moet eerst mijn laptop zien te verkopen (denk dat ik er nog 500 voor vang) en dan ook nog lekker werken in de vakantie. En niet zoveel vuurwerk kopen. Heb ik januari een mooie pc. Ik had gehoord dat de prijzen van de Ati videokaarten omlaag ging.

Het zou mij verbazen als niet alle prijzen naar beneden gaan. Misschien zie je dat op de eerste werkdag van januari nog niet, maar daarna toch wel.

Nvidia wil begin komend jaar een 'nieuwe' videokaart uitbrengen (een x2 versie van een GTX280), ik neem aan dat dan alle prijzen op de schop gaan.
En er komt ook een GTX270, die goedkoper zal zijn dan een GTX260. Als de geruchten kloppen....
Een antwoord van AMD zal wel volgen.
 
We zien het wel en tegen die tijd zal ik dit topic een schopje geven en geen 30 nieuwe topics openen:p

Bedankt marsmannetje. :D
 
Ik had even een vraagje tussen door Hoe sterk gaan die prijzen dalen?
Want als het niet zo veel scheelt, dan maakt het voor mij niet uit. Aangezien ik de verkoop van mijn laptop bijna rond heb. En hij hem wel snel wil hebben en ik geen zin heb om nog een maand te prutsen op de slome dell computer van mijn ouders :p Maar als het nou 150 euro gaat schelen dan wil ik nog best wachten.

En ben er ook uit waar ik hem ga kopen dat is www.zercom.eu daar kwam ik het goedkoopst uit. 1141 inclusief alles en azerty was 1171 inclusief en alternate 1200 + dus die valt zoiezo al af.
 
tja, hoe moet ik nu weten hoe hard de prijzen in januari zullen dalen?

5-10-15%?
5% van 1200 = 60 euro

De E8400 is ongeveer 10 euro duurder geworden de afgelopen maand. van 140 naar 150.
Das een stijging van 7%.
Maar hij is ook al te krijgen geweest voor rond de 130 euro. Dan is ie dus de afgelopen maanden met 15% duurder geworden.

Koffiedik kijken zeg maar.
 
Dat is waar.

Had nog wat kleine vraagjes.

Zit er koelpasta bij de cpu of moet je die er ook nog los bij kopen en moet er nog een andere cpu koeler op of is dat niet nodig?
 
Dat is waar.

Had nog wat kleine vraagjes.

Zit er koelpasta bij de cpu of moet je die er ook nog los bij kopen en moet er nog een andere cpu koeler op of is dat niet nodig?
er zit koelpasta op de boxed koeler.
Een andere koeler kan stiller zijn en beter koelen. Het is maar wat je wil: is stilte belangrijk, of wil je overclocken: dan een andere koeler erbij nemen.

Als je toch gaat bestellen zou ik gelijk een tube arctic silver 5 erbij bestellen, dat kost een paar euro. Mocht je dan een keer je koeler eraf halen, dan heb in elk geval al pasta in huis.
 
Ik zou het volgende geheugenkitje nemen:
Corsair TWIN2X4096-6400C5.

Moederbord veranderen in een GigaByte EP45-DS3R.

Videokaart veranderen in een GTX 260 216.

De gekozen behuizing vind ik ook niet super, 80mm fans. :confused:
Neem dan gewoon een CM 690 ofzo. Of wil je persé een side-window? Dan zou je de Cooler Master CM 690 NVIDIA Edition kunnen nemen.
Of de Nox-Xtreme Moonlight Case Black/Silver:
http://www.techpowerup.com/reviews/NOX/Moonlight
http://www.technic3d.com/article-653,1-nox-xtreme-moonlight-im-mondschein-betrachtet.htm
Of een Nzxt Apollo.
http://tweakers.net/productreview/5769/nzxt-apollo-(atx-no-psu-zwart).html
http://www.driverheaven.net/reviews/NZXT Apollo/
http://www.xsreviews.co.uk/reviews/cases/nzxt-apollo/
http://www.core-modding.nl/reviews/nzxtapollo

Moet je zelf maar beslissen. Zou wel zeker het geheugen/mobo & de videokaart aanpassen.
 
Dit was maar een idee. En als kast heb ik nu ook de Apollo.
Alleen de videokaart weet ik nog niet, want aan gezien het mobo crossfire ondersteund, wil ik of de 4850 of de 4870 in crossfire hebben. Dat ik er nu eentje koop en over een maand of 2 nog een.

En wat zijn precies de voordelen van dat Gigabyte mobo tegen over dat asus mobo?
 
Dit was maar een idee. En als kast heb ik nu ook de Apollo.
Alleen de videokaart weet ik nog niet, want aan gezien het mobo crossfire ondersteund, wil ik of de 4850 of de 4870 in crossfire hebben. Dat ik er nu eentje koop en over een maand of 2 nog een.

En wat zijn precies de voordelen van dat Gigabyte mobo tegen over dat asus mobo?

GigaByte moederborden geven over het algemeen minder problemen dan Asus.

Zou geen CF-setup maken. Trekt de voeding niet, je kamer wordt een sauna, je hebt een energierekening van hier tot Tokyo. Die GTX 260 216 verslaat de HD4870, en je kan er zeker even mee vooruit?

Wat voor monitor heb je?
 
naamlooszb2.jpg


Dan kom ik op 1166,10 euro uit.

Ik zie dat ik de verkeerde vista heb uitgekozen. Het moet natuurlijk 64 bit en dan de nl versie, maar voor de prijs maakt het niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan