Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

LinkinParkFan

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Een goede vriend van me heeft genoeg geld voor een nieuwe pc. Nu heeft hij zelf wat samengesteld, maar wil hij deskundig advies.

Asus EN9800GTX+
Intel® Core™ 2 Duo E8500
Cooler Master RealPower M620
Cooler Master Centurion 5
MSI P7N SLI Platinum
Samsung HD502IJ
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit

Os niet nodig, ook beeldscherm niet.

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/detailView.html?cn=1

Alvast bedankt!

voor verscheidene dingen, maar vooral gamen.
En je mag een compleet nieuwe maken, AMD/Intel/Nvidia maakt niet uit!

Als je tijd hebt, natuurlijk..

Laatst bewerkt:
Wat is het budget? voor gamen zou ik toch een betere processor nemen.. je hebt al een goede videokaart dus waarom ook niet gelijk een goede processor?(en 4 gb geheugen)

Als je er 4 op zet, wordt hij langzamer. Hij wil 32bit gaan gebruiken, en dan gaat hij moeite hebben met die 0,8 die er teveel is, of is dat niet zo?

En welke processor beveel je dan aan?

Het moet echt onder de 800 blijven!

Als je er 4 op zet, wordt hij langzamer. Hij wil 32bit gaan gebruiken, en dan gaat hij moeite hebben met die 0,8 die er teveel is, of is dat niet zo?

En welke processor beveel je dan aan?

Het moet echt onder de 800 blijven!
De E8500 is gewoon een heel mooie processor. Wil je echt beter, dan moet je denken aan een Q9550, of zelfs een i7-processor. Die kost toch minimaal 250 euro... Niet binnen de 800 euro te regelen dus...

Over je geheugen: Als je 32bits gebruikt (ik ben trouwens heel tevreden over 64 bit, maar oke..) dan wordt gewoon een deel van de 4 gig niet gebruikt. Maar zover ik weet wordt je pc echt niet trager hoor. Althans nog nooit ergens gelezen.

en waarom zou hij langsamer worden als je meer geheugen er in hebt?
tegenwoordig is 2 gb geheugen voor spellen bijna normaal dus voor de toekomst heb je aan 2 gb niet genoeg...

Voor GTA4 wordt nu al 2,5 gb aan bevolen aan geheugen...

Ok, dus je kunt beter een dual-core E8500 kiezen dan de quad voor games?

En is het gehuegen van GEIL ook prima?

ik zou dan wel voor de 4 gb gaan.... (2x2gb) verder is er niks mis met het geheugen...

Ok, het wordt dus 4gig , en de E8500. Voor de rest is hij prima dus.

Ok, wachten op het nieuwe jaar, hij krijgt nog fooi van zijn krantenwijk, dan heeft hij het geld bij elkaar!:D.

Bedankt voor jullie hulp, hij is er zeker mee opgeschoten!:thumb:

Ok, het wordt dus 4gig , en de E8500. Voor de rest is hij prima dus.

Ok, wachten op het nieuwe jaar, hij krijgt nog fooi van zijn krantenwijk, dan heeft hij het geld bij elkaar!:D.

Bedankt voor jullie hulp, hij is er zeker mee opgeschoten!:thumb:
Geef in januari even een kick: Wellicht veranderd er de komende weken wel wat. Vooral na de kerst heb ik goede hoop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan