nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
en wat voor koeler zou er dan bij moeten bij de azerty.nl PC

ik heb echt geen idee :confused:

en wat voor koeler zou er dan bij moeten bij de azerty.nl PC

ik heb echt geen idee :confused:

Achterin de kast zit standaard al een 120 mm fan.
Voor een goede airflow in de kast kan er voorin nog een 120 mm fan geplaatst worden, weliswaar met enige moeite.
Goede 120 mm fans heb je voor weinig geld, goede merken zijn o.a. Arctic Cooling, Papst en Coolermaster.
Deze bijvoorbeeld, nog geen 4 euro: http://www.azerty.nl/8-82-10087/af12025l.html

Let er wel op dat de voorste fan lucht de kast in blaast en de achterste de lucht weer naar buiten blaast.

Laatst bewerkt:
als ik die erdan bij doe, krijg ik dan nooit problemen met de temperatuur van de hardware in de kast

ik las namelijk net ergens dat de 4850 snel warm wordt ofzo

als ik die erdan bij doe, krijg ik dan nooit problemen met de temperatuur van de hardware in de kast

ik las namelijk net ergens dat de 4850 snel warm wordt ofzo

Als de twee fans goed samenwerken met elkaar hoef je je daar geen zorgen om te maken. Videokaarten worden inderdaad vrij warm maar als de airflow goed is hoef je je daar geen zorgen om te maken.

Met goed samenwerken bedoel ik airflow creëren; voorin lucht de kast in blazen, achterin eruit zuigen. Creëert luchtstroming die langs alle hardware gaat en het lekker koel maakt van binnen.

Een ventilator voorin de kast kan wat geluid produceren, maar je zei al dat dit geen groot bezwaar zou zijn.

ok dan doe ik die erbij,
ik neem aan dat azerty.nl dit dan wel goed installeerd.

bedankt

ok dan doe ik die erbij,
ik neem aan dat azerty.nl dit dan wel goed installeerd.

bedankt

Ik denk wel dat ze dat begrijpen ja. Anders is het niet moeilijk om te veranderen: ventilator(en) loshalen, omkeren en weer vastzetten.

ik zit zo te denken en omdat ik met deze pc lang moet doen waarschijnlijk

denk ik om nog iets meer geld erin te stoppen,
zo zag ik over 8400
veel goede reacties

zou deze ook gewoon om het moederbord passen van de PC van azerty.nl van marsmannetje? of dan ook een iets beter moederbord nemen? ( de 45 ipv 43 van gigabyte)
en zouden jullie dit aanraden of niet

ik zit zo te denken en omdat ik met deze pc lang moet doen waarschijnlijk

denk ik om nog iets meer geld erin te stoppen,
zo zag ik over 8400
veel goede reacties

zou deze ook gewoon om het moederbord passen van de PC van azerty.nl van marsmannetje? of dan ook een iets beter moederbord nemen? ( de 45 ipv 43 van gigabyte)
en zouden jullie dit aanraden of niet
P45 of P43 maakt voor jou niets uit.
De extra's zijn dat je een 2e videokaart kan plaatsen (zou je haast weer een zwaardere voeding moeten plaatsen), en sommige P45-borden kunnen Raid aan. Maar ik denk niet dat je dat gaat gebruiken.

E8400 is wel een goede keuze: ik moest rekening houden met je budget en een E8400 haalde ik niet meer.

Wat je verder nog kan overwegen is een betere kast.:
http://azerty.nl/8-1044-42465/cooler-master-cm-690---midtowe.html
Staat echt heel goed bekend en heeft echt de perfect prijs-kwaliteit verhouding (kan niet beter)
(dan hoef je voorlopig ook die extra koeler niet te plaatsen: er zitten er al 3 in)

Het topic is al op pagina 2 en ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alles heb doorgelezen, alleen de laatste paar berichten dus mogelijk komt het hierna staande als mosterd na de maaltijd. Is dit kastje ook niet een aardig alternatief (scheelt weer wat euros en ik geloof dat het wellicht één van de meest verkochten dozen is, de Centurion) Slechts 2 koelers, dat wel, maar bij een bevriende relatie is vorige week een pc in dat doosje gebouwd en daar zit een "zware" ATI kaart en een E8400 in en het hele handeltje wordt niet warmer dan 32 tot 39 graden. (PC Wizzard + Bios temps)

Laatst bewerkt:
ok bedankt :thumb:

of zou het beter zijn een bekender merk te nemen ipv PEAK videokaart?
of is dat ook gewoon goed?

bijv dan deze: Asus
of club3d

sorry voor de vele vragen, maar ik sta op het punt om te bestellen en wil graag alles ff zeker weten ;)

ok bedankt :thumb:

of zou het beter zijn een bekender merk te nemen ipv PEAK videokaart?
of is dat ook gewoon goed?

bijv dan deze: Asus
of club3d

sorry voor de vele vragen, maar ik sta op het punt om te bestellen en wil graag alles ff zeker weten ;)

het voordeel van die kaarten is dat ze betere koelers hebben (en waarschijnlijk ook stiller).
En het merk kan een voordeel zijn. Ze zijn alleen ook een stuk duurder.
Die peak volgt gewoon het design van ATI/AMD en staat niet bekend als stil....

Wil je niet zoveel uitgeven, kan je ook de iets slechtere HD4830 overwegen. Die is ook stil/koel en staat ook best goed bekend.
http://www.azerty.nl/8-970-101286/sapphire-radeon-hd-4830---graf.html

die cm 690 is echt veel beter.
Ik weet het niet, ik heb nog niet eerder een vergelijkende test tussen die 2 gelezen. Ik weet wel dat de Centurion een kast is die bijv. bij Neerlands grootste pc boer als warm broodje over de plank vliegt.

Sapphire RADEON HD 4830
Processor - 1 x Intel Core 2 Duo E8400
LG GH22NS30 Super Multi - Schijfstation
OCZ Value - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Gigabyte GA-EP43-S3L - Moederbord
Cooler Master CM 690
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
WD Caviar Blue WD5000AAKS - Vaste schijf - 500 GB
OCZ StealthXStream - Voeding ( intern )

dit is het uiteindelijk geworden, ik heb het net besteld, dus nu paar dagen wachten als het goes is.

Iedereen bedankt :)

Sapphire RADEON HD 4830
Processor - 1 x Intel Core 2 Duo E8400
LG GH22NS30 Super Multi - Schijfstation
OCZ Value - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB )
Gigabyte GA-EP43-S3L - Moederbord
Cooler Master CM 690
Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
WD Caviar Blue WD5000AAKS - Vaste schijf - 500 GB
OCZ StealthXStream - Voeding ( intern )

dit is het uiteindelijk geworden, ik heb het net besteld, dus nu paar dagen wachten als het goes is.

Iedereen bedankt :)

Ziet er goed uit Sjaakie!
Succes met je pc!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan