Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghillezz

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Hoi,

Ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen. Dit zijn de specs:

ASRock G31M-S moederbord
Intel Core 2 Duo E8500 (2 x 3.16 Ghz)
4GB DDRII RAM
MS-Tech 750Watt voeding

En dan heb ik met mijn budget de keuze voor een Sapphire Radeon HD4850 1Gb DDR3 256bit of een Geforce GTS250 512Mb DDR3 256bit.

Ik vraag me af welke videokaart beter is qua prestaties bij gamen? Want ik weet nu nog niet welke kaart ik zal kiezen. De prijs is ongeveer hetzelfde: de GTS250 is 10 euro duurder.

Weet iemand welke kaart dan beter is?

En dan heb ik nog een vraag: Hoe goed kan ik met deze PC (+ de videokaart die jullie me aanbevelen) de game TESIV: Oblivion draaien?

Bij voorbaat dank,
Ghillezz

Wat je ook doet: zorg voor een andere voeding.... :mad:

Verder een oude chipset op het moederbord
Processor is ook zo verstandig niet.

Is die voeding zo slecht dan? Ik kan ook een Black Power 580 Watt voeding erin laten zetten.. Maar wat is er mis met die Processor dan? Ik hoef geen Ultra-Game PC namelijk, heb ik ook het budget niet voor. Maar dit leek me voor de prijs toch wel een goede pc.

Edit: moederbord heeft G31 en ICH7 Chipsets, bedoelde je deze?

Laatst bewerkt:
koop liever een normaal merk voeding...

Wat is je budget / hoe duur is pc (incl vidoekaart)?

Ja dat is misschien ook wel beter, dat ik gewoon de standaard voeding neem, en later zelf een goed merk voeding erin zet.

Deze PC kost bij elkaar zo'n 550 euro met videokaart erbij. En dan heb je ook nog een DVD brander erin en dat soort dingen, maar het gaat mij om deze hardware.

vergelijk e.e.a. eens met deze pc:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[219782]=1&product[7517]=1&product[75337]=1

of
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/84870

edit:
Maar wat is er mis met die Processor dan?
In principe niets. Behalve dat deze een beetje duur is. Slechte prijs-kwaliteit.

Overigens kan je in bovenstaande azerty pc ook kiezen voor de pehnom II-710. Hiermee bespaar je gelijk 30 euro. Als je niet overklokt zeker geen slechte keuze. Iets trager, maar veel goedkoper.

Laatst bewerkt:
die systemen van marsmannetje winnen het allebei makkelijk van jouw systeem, dus daar zou ik uit kiezen zals ik jouw was

Die zien er netjes uit ja ;) Maar die AMD processor is wel beter dan die Intel processor, of is het gewoon goedkoper? En uit deze configuratie kan ik concluderen, dat de HD 4870 beter is dan de GTS 250?

Edit: Ok, ik ben niet zo zeer van plan om te gaan overklokken, maar opzich maakt mij 30 euro niet zo veel uit, als het iets sneller is :) Maar bedankt dat jullie dit voor me willen doen, die systemen zijn duidelijk beter dan de mijne.

Laatst bewerkt:
dat sowieso, al scheelt het natuurlijk van spel tot spel
http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2540]=on&prod[2548]=on&prod[2573]=on

De processor: Qua prestaties wint de e8500 het in oudere spellen, maar de phenom II wint het door zijn 3e kern in nieuwere spellen (grofweg).
Maar als je naar het prijsverschil kijkt, dan is de E8500 zo'n 165 euro en een x3 720 120 euro. Dat geld kan je beter besteden aan videokaart en voeding.

Ok, maar het gaat mij vooral om Oblivion zeg maar, want dat vind ik echt een tof spel en die kan ik nu niet volledig draaien :) Maar uiteindelijk is de Phenom beter, met betrekking tot de nieuwere games, dus kan ik dan beter voor die Phenom gaan?

En dan had een vriend van me net een moederbord gevonden met 2 PCI-E slots (Asus P5KLP / 1600) zodat ik eerst één HD 4870 erin kan doen, en later als de prijs iets gedaald is een tweede kopen en dan een Crossfire-opstelling kan maken. Alleen ondersteunt dat moederbord alleen Intel processors, dus dat wordt wel weer duurder dan..

Wat kunnen jullie me aanbevelen? Toch voor die AMD gaan of voor de Crossfire met Intel?

om nu 1 hd 4870 te kopen, en later als upgrade nog 1, vind ik altijd wat overbodig, dan kun je imo beter voor 1 kaart van een nieuwe generatie gaan, werkt meestal een stuk beter. en als ik jouw was zal ik gewoon voor de AMD gaan, daarmee draai je oblivion ook gewoon goed. en met het oog op de toekomst is de AMD gewoon sneller

Ok, gelukkig dat oblivion het wel goed doet dan :) maar dan ga ik wel voor AMD.. En op lange termijn is de prijs/kwaliteit, van een nieuwe generatie kaart, dus beter dan een 2 HD4870's in Crossfire? Maar dan moet het moederbord wel die next-gen videokaart kunnen draaien he, en ook de voeding moet het aan kunnen. En ik weet ook niet aan welke next-gen kaart ik moet denken dan.

ik weet ook niet aan welke next gen kaart je dan moet denken, ze zijn namelijk nog niet uit. en ja, in de meeste gevallen is het inderdaad beter dan een 2de kaart erbij kopen

Ja ok, maar met het moederbord dat jullie hebben geconfigureerd voor me, weet ik ook niet welke kaarten ik er uiteindelijk allemaal in kan zetten. En dan zou ik weer een totaal nieuwe kaart moeten kopen uiteindelijk. En Crossfire vind ik wel tof :) Alleen als het echt veel zal uitmaken, dan is een nieuwere kaart wel beter over een tijdje..

in het moederbord kunnen alle pci-e x16 kaarten, en dat blijft volgens mij nog wel even de standaard. een single kaart uit een nieuwe generatie is beter dan een 2de kaart erbij zetten in crossfire, omdat veel spellen geen crossfire ondersteunen, en dan dus alsnog maar 1 van de 2 kaarten gebruiken. met 1 nieuwe snellere kaart haal je dan dus betere resultaten dan met een 2de tragere kaart in crossfire

Ok bedankt ;) want veel moederborden hebben namelijk een limiet, maar gelukkig kan dit moederbord voorlopig nog wel alle pci-e kaarten aan. En hoe zit het met SLI van Nvidia? Of geldt daar hetzelfde voor als voor Crossfire. Anders kan ik idd beter 1 videokaart kopen en die later vervangen door een nieuwere :)

zelfde verhaal als voor crossfire. en SLI moederborden zijn ook een stuk duurder. als ik joiw was zou ik dus gewoon 1 videokaart kopen en deze later vervangen door een nieuwe.

Ok bedankt, dat maakt alles een stuk duidelijker ;) Dan neem ik gewoon een mobo met 1 PCI-E slot. Ben nu zelf ook een beetje op alternate.nl aant configuren. Beetje dezelfde configuratie als jullie hebben gemaakt. Probeer gewoon te kijken of het nog goedkoper kan enzo. En ik heb bijv ook geen harddisk nodig en een dvd brander heb ik al.

kan je het zelf in elkaar zetten?
Want dan kan je vor 500-550 euro nog een betere pc krijgen. Immers hoef je dan geen 60 euro assemblage te betalen.
En dan ook gee harde schifj en dvd-brander.

(maar goed: met het spel is het niet echt nodig...)

Najaa heb wel ervaring met gewoon dingen inbouwen enzo, processor en videokaart. Maar nog nooit een moederbord hoeven vastmaken in een kast enzo, dus daar heb ik geen ervaring mee.. dus laat ik het denk liever in elkaar zetten in de winkel. Ik weet namelijk niet of dit heel moeilijk is? Maar het is natuurlijk wel goedkoper.

Maar ik ga nu denk wel voor de HD4870 ipv de Geforce GTS250 :)

Edit: Ik zie trouwens ook nog meer Fans van Scythe naast die van jullie. Die van jullie produceert 24.89 dB en ik zie er bijv ook eentje die maar 7,5 dB, die is dus stiller. Maar waar gaat het bij een fan precies om, ook om de luchtverplaatsing? Dat verschilt namelijk ook veel, die van jullie gaat tot 89,5 m3/h en die van 7,5 dB maar tot 41.6 m3/h. Die van jullie zorgt voor een betere airflow? Heb ook begrepen dat AMD processors best warm kunnen worden..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan