Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vitalic

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2010
Hallo,

Heb daarnet ff op Dell zitten kijken voor een PC. Wil het niet al te duur maken en kwam uit op deze pc:

PROCESSOR AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 5200+ (2,70 GHz, 512 KB x 2) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Basic SP1 32 Bit - Nederlands bewerken
MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES 1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc bewerken
PROTECT YOUR NEW PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands bewerken
Aanbevolen

OPGELET! U hebt voor uw nieuwe Dell-systeem nog geen beveiliging geselecteerd.

Voeg het vooraf geïnstalleerde McAfee SecurityCenter toe, nu reeds vanaf € 25! Profiteer van grote kortingen tot 50% wanneer u McAfee rechtstreeks aankoopt bij Dell
Upgrade to McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands [meerprijs € 69,00 of € 4/maand1]

MONITOR Beeldscherm niet inbegrepen bewerken
GEHEUGEN 2.048 MB 800 MHz Dual Channel DDR2-geheugen [2 x 1.024] bewerken
HARDE SCHIJF 320 GB SATA-harde schijf (7.200 rpm) bewerken
GRAFISCHE KAART Integrated ATI Radeon HD3200 Graphics bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Dvd+/-rw-station (cd/dvd lezen/schrijven) bewerken
TOETSENBORD Dell™ Entry USB-toetsenbord - VS/Europa (QWERTY) bewerken
MUIS Dell optische USB-muis met schuifwiel en 2 knoppen - zwart bewerken
Accessoires
GELUIDSKAARTEN Geïntegreerde high-definitionaudio bewerken
DISKETTE / MEDIASTATIONS 19-in-1 Media Card reader bewerken
MODEMS Geen modem bewerken
Services & Software
BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support
Base Inspiron 546 MiniTower met zwarte omlijsting
Mediakit voor Dell-systeem Inspiron 546MT-desktop - Dvd met hulpbronnen (diagnosemiddelen en drivers)
Verzenddocumenten Dutch Documentation
Gedis-pakketreferentie D014601
Bestelgegevens Inspiron Desktop 546 MT Order - Netherlands
Luidsprekers Geen luidsprekers (vereist om geluid via uw computersysteem te kunnen afspelen)
Standard Warranty 1 year of coverage included with your PC
Color Choice Piano Black
Cable 2 Meter Power Cord - European

Prijs vanaf € 319,00

Ik heb de prijs al gecorrigeerd met verzendkosten. Nou heb ik wat vragen.

- Is er ergens anders hetzelfde te krijgen voor goedkoper? Het is namelijk zo, dat muis/toetsenbord/besturingssysteem/geluidskaart ik er NIET bij hoef. Die heb ik zelf al. Ook zou ik het niet erg vinden als ik 150 GB harde schijf minder zou hebben. Ook 1024 MB geheugen minder kan geen kwaad want ik heb hier nog 1024 (nieuw) liggen. Dus zou ik dit ergens anders goedkoper kunnen krijgen en dan zonder alles wat ik er niet bij hoef?

- Is die videokaart een beetje fatsoenlijk? Ik weet dat ie niet supergoed is, maar zou ik spellen als warcraft 3, Enemy Territory en Unreal Tournament ermee kunnen spelen?

- Als ik een versterker aansluit op een geluidskaart, kan dat dan problemen veroorzaken? Ik weet namelijk niet of ik ook mn geluidskaart extra ga belasten als ik het volume van de versterker hoog zet. Of komt de belasting volledig op de versterker/speakers?

Alvast bedankt

Roeland

Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb daarnet ff op Dell zitten kijken voor een PC. Wil het niet al te duur maken en kwam uit op deze pc:

Ik heb de prijs al gecorrigeerd met verzendkosten. Nou heb ik wat vragen.

- Is er ergens anders hetzelfde te krijgen voor goedkoper? Het is namelijk zo, dat muis/toetsenbord/besturingssysteem/geluidskaart ik er NIET bij hoef. Die heb ik zelf al. Ook zou ik het niet erg vinden als ik 150 GB harde schijf minder zou hebben. Ook 1024 MB geheugen minder kan geen kwaad want ik heb hier nog 1024 (nieuw) liggen. Dus zou ik dit ergens anders goedkoper kunnen krijgen en dan zonder alles wat ik er niet bij hoef?

- Is die videokaart een beetje fatsoenlijk? Ik weet dat ie niet supergoed is, maar zou ik spellen als warcraft 3, Enemy Territory en Unreal Tournament ermee kunnen spelen?

- Als ik een versterker aansluit op een geluidskaart, kan dat dan problemen veroorzaken? Ik weet namelijk niet of ik ook mn geluidskaart extra ga belasten als ik het volume van de versterker hoog zet. Of komt de belasting volledig op de versterker/speakers?

Alvast bedankt

Roeland

Zwakke pc met onboard grafisch chipje, niet eens een normale videokaart.
Totaal ongeschikt om te gamen

Is het alleen de videokaart of is de rest ook slecht? En zo ja, wat is er slecht aan? Ik stel niet hele hoge eisen aan een pc, want ik speel geen zware spellen, dus hou daar aub rekening mee. Geld speelt wel een rol :)

- zwakke processor
- geen videokaart, alleen onboard chipje
- te weinig intern geheugen
- zo goed als zeker ook zwakke voeding, zodat je niet zomaar kunt upgraden

gewoon doorsparen, zonde van je geld

Oke, dan heb ik hier een andere:
Processor: AMD Athlon64 3000+
Moederbord: ATI RS480 Chipset, S939, mATX, 1x PCI-e x16, 3x PCI.

Zijn deze onderdelen fatsoenlijk? Hoe kan ik er eigenlijk achter komen of iets goed zonder het te vragen? :D

Oke, dan heb ik hier een andere:
Moederbord: ATI RS480 Chipset, S939, mATX, 1x PCI-e x16, 3x PCI.

Zijn deze onderdelen fatsoenlijk? Hoe kan ik er eigenlijk achter komen of iets goed zonder het te vragen? :D

Die is nog een stukkie slechter.....
Nog zwakkere processor, incourant moederbord, niet doen.

Doe een leuk bod op deze:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=496111

Dan heb je waar voor je geld en ben je in 1x klaar!!!

dingen die anders kunnen

BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista® Home Basic SP1 32 Bit - Nederlands bewerken

Neem windows 7

MICROSOFT-SOFTWARE Microsoft® Works 9.0 - Nederlands bewerken

neem office

PROTECT YOUR NEW PC Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands bewerken
Aanbevolen

doe gewoon een gratis virus scanner zoals securty essentials

GRAFISCHE KAART Integrated ATI Radeon HD3200 Graphics bewerken

een losse videokaar geen Integrated nemen

BEVEILIG UW GEGEVENS DataSafe online back-up van 2 GB (1 jaar) bewerken
Ook meegeleverd bij uw systeem
ACCIDENTAL DAMAGE SUPPORT Geen Accidental Damage-support

dezen heb je ook niet nodig

Je noemt nou net allemaal dingen die ik opgenoemd had die ik er niet bij wil;) Ik wil Windows XP, heb office 2007 thuis al liggen en hoef geen virusscanner.

Maar mrmusic, wat zou een fatsoenlijk bod zijn op die pc die jij laat zien? Ik heb niet de behoefte om er te veel of te weinig voor te betalen.

Je noemt nou net allemaal dingen die ik opgenoemd had die ik er niet bij wil;) Ik wil Windows XP, heb office 2007 thuis al liggen en hoef geen virusscanner.

Maar mrmusic, wat zou een fatsoenlijk bod zijn op die pc die jij laat zien? Ik heb niet de behoefte om er te veel of te weinig voor te betalen.

jah ik was wat laat met reageren want ik zag jou reactie nog niet toen ik begon met typen

Zou beginnen met 250 euro en niet hoger gaan dan 300.
Dan heb je echt een uitstekende en heel snelle pc, prima geschikt om te gamen enz. enz. waar je nog jaren mee vooruit kunt!

Mrmusic, ik heb nog een vraag:

Ik hou niet zo van 2e hands spullen kopen, dus ik koop liever nieuw.
Maar ik wil er zeker van zijn dat ik een pc krijg die IK goed vind (niet jij dus:D). Dus wil ik zet ik ff mijn pc hier neerzetten en dan moet jij zeggen of ie beter of slechter is (videokaart niet meegerekent).

Dit is wat ik nu heb:

Videokaart: GeForce 6600 GT
Harde schijf: Maxtor 6L160P0 160 GB
Kloksnelheid: 1,81 GHz, 1,00 GB

Als je dit vergelijkt met die allereerste pc (in mn eerste bericht), is dit dan beter of slechter? Neem maar ff aan dat in die andere pc een fatsoenlijke videokaart komt.

Is wel iets beter. Wat vind je hiervan?

Intel Core 2 Duo E7400 (2.8ghz)
http://www.starcomputers.nl/intel-c....html?osCsid=25d847bd5bc289da202b9b9457a17358

AMD Phenom II 550 (3.1ghz)
http://www.starcomputers.nl/phenomÂ....html?osCsid=25d847bd5bc289da202b9b9457a17358

Behuizing: YOURS 727-10 Piano Black met 420W voeding
Moederbord: Asus P5KPL-AM SE, met de snelle G31 en ICH7 Chipsets.
Harde Schijf: Maxtor Diamondmax 21, 250GB, 7200 RPM, SATA
Geheugen: Kingston 1024 MB DDR-II, 800 Mhz
DVD: LG GSA-H55L DVD/RW met Dual Layer ondersteuning!
Audio: Realtek® ALC888, 5.1 Surround Sound
Netwerkkaart: 10/100Mbit LAN, Realtek RTL8201CL
Garantieperiode: 12 maanden
Overige:
4x USB achter
2x USB voor
1x microfoon aansluiting voor
1x koptelefoon aansluiting voor

Onderaan pagina kan je dan videokaartje bijnemen. Als je Radeon 3450 of GeForce 9500 neemt blijf je nog onder de 350,- ook! (Zou zelf een GeForce 9600, hij is verouderd maar kan wel aardig wat handelen)

Laatst bewerkt:
Hallo Gameking,

Dat ziet er opzich goed uit. Alleen 1 vraagje:

Wat wordt er bedoeld met "Audio: Realtek® ALC888, 51 Surround Sound"? Is dit een geluidskaart of is dit geluidsinstallatie?

En ik zie dat er 1024 MB geheugen in gaat. Kan ik dit zelf upgraden naar 2048? Ik heb namelijk hier thuis nog een nieuw geheugen van 1024, toevallig ook van Kingston.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan