nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchdarky

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
Berichten
30
hallo mensen,

ik heb een tweetal vraagjes over de pc die ik wil gaan bouwen. ik heb een budget van max. €550

ik ga de pc vooral voor gamen gebruiken

momenteel heb ik:
plaatjepcbuild.png

dit alles is ong €425, er is dus nog ruimte voor ongeveer 100 euro aan verbeteringen

deze kast kan er eventueel ook bij: http://azerty.nl/producten/product_detail/51/88545/cooler-master-elite-334-zwart.html
maar ik heb er een thuis staan die nog goed is.

mezelf kennende ben ik nog wat vergeten. (zo ja, meld dat dan aub)

vraag 1: is dit een goede configuratie of kan ik meer krijgen voor mijn geld
vraag 2: kan dit systeem games spelen als: CoD MW2, left 4 dead 2 & c&c4 ?

alvast bedankt
 
1. je hebt geen dvd-speler. (mischien heb je die ook nog thuis liggen)

2. je grafische kaart is eigenlijk niet geschikt voor gamen, voor een paar tientjes meer heb je al een veel betere.

3. Als je geld over houd zou ik proberen ook nog een wat betere processor kopen.


Lucas
 
met die processor is niets mis, en met die videokaart kun je die games spelen. wat meer uitgeven aan de videokaart vind ik ook een betere keuze. een HD5650?
 
1. je hebt geen dvd-speler. (mischien heb je die ook nog thuis liggen)

2. je grafische kaart is eigenlijk niet geschikt voor gamen, voor een paar tientjes meer heb je al een veel betere.

3. Als je geld over houd zou ik proberen ook nog een wat betere processor kopen.


Lucas
DVD-speler heb ik inderdaad ook nog thuis liggen, vergeten te melden

een hd5670 (nieuwere versie van de 5650 neem ik aan?) is zon 50 euro duurder

als ik die dan zou nemen houd ik zo'n 50 euro extra nog over suggesties voor een andere processor ?
 
DVD-speler heb ik inderdaad ook nog thuis liggen, vergeten te melden

een hd5670 (nieuwere versie van de 5650 neem ik aan?) is zon 50 euro duurder

als ik die dan zou nemen houd ik zo'n 50 euro extra nog over suggesties voor een andere processor ?

een AMD Athlon II x4?
hier
 
Ik denk dat je met 110 euro wel een betere kaart kan vinden dan een HD5670 voor hetzelfde geld.

Dan heb je dus in totaal 110 voor je processor, en ook hiervan kan je een prima processor kopen.

Ik ben niet zo goed in de beste prijs/kwaliteit/prestatie verhouding vinden, dus daar moet je misschien even een apart topic voor plaatsen. (ook voor je processor).

Lucas
 
ik meen ergens gelezen te hebben dat quad cores nog niet zo geweldig werkten met games, of is dat alweer verouderd en draaien ze dus wel goed?

Klopt inderdaad maar dan gaat het om de wat oudere games. de games die je net noemde zijn er prima op te spelen.
dat komt omdat de oudere games maar zijn gemaakt om op 1 of 2 kernen te draaien. de nieuwere worden al wel gemaakt om de 4 kernen te benutten. c&c4 zal ook nog maar 2 kernen gebruiken maar 2,8 ghz mag echt geen probleem zijn.
 
ahh ok, bedankt voor de adviezen

nu zoek ik nog iemand die adviezen kan geven over kwaliteit/prijs verhoudingen van grafische kaarten voor max. 145 euro
 
Neem een Phenom II X2 550. Sneller als de meeste X4's Athlon dacht ik.
 
neem amd phenom x2 overclock is wat beter te overclocken en als je geluk heb kan je van die x2 een x4 maken zien dus 2 core extra voor het zelfde geld als een dual core (dit heb ik ook gedaan met mijn medicenter / nas)
 
nu zie ik net dat de 5750 & 5770 beide een PCIe 2,1 16x nodig hebben (tenminste ik zie: "PCI Express 2.1 x16" staan)

nu heeft het moederbord het volgende:
1 PCI Express 2.0 x16
2 PCI Express x1
4 PCI

dit gaat niet passen ofwel ? wat is een goed moederbord voor ong 80 euro als dit dus niet past

alvast bedankt
DD
 
PCI-E Werkt backwards-compatibel. Dus 2.1 werkt op 2.0, 2.0 werkt op 1.1, enz. Gaat dus gewoon werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan