Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Queen of Gondor

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Ik heb deze pc op het oog.

HPE-350NL met Intel Core i7-860 processor.
6 GB werkgeheugen, 1.5 TB harde schijf.
Nvidia GT230 met 1.5 GB geheugen.
Windows 7 Home premium.

De video kaart wil ik het liefst verandert hebben in een ATI Radeon 4670.
Met dezelfde geheugen als de NVidia GT230.

Is dit een goede PC? Ik wil ook de werkgeheugen upgraden als dit kan.

Ik hoor graag jullie mening. :D

Bij een HD4670 is 512MB het maximale wat de videokaart goed kan gebruiken. 1,5GB is dus totaal zinloos.

O dat is dan inderdaad zinloos. Wat is de beste videokaart tot nu toe? En wat vind je van het systeem zelf?

;)

Wat wil je op dat systeem gaan doen?!
Het aantal werkgeheugen ligt hoog, daarmee moet je opletten dat je wel een 64-bits besturingssysteem installeert.

Waarom?
De 32-bit versie gaat maar tot 3.3Gb. Even kort samengevat; Je kan dan wel 6Gb werkgeheugen hebben, maar zal maar uiteindelijk 3.3Gb gebruiken.
Waarom wil je het werkgeheugen upgraden?

ik weet niet wat de beste videokaart is, die ontwikkelingen gaan zo snel.. Dat hou ik niet bij.

Sims 3 spelen met alle uitbreidingen en die nog gaan komen :o

Het is een PC die zo te koop is.. Met windows 7 erop geinstalleerd.

Verplaatst Windows 7 --->> Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Met een 4670 is dat een prima systeem. Ik zou echter ipv de 4670 een GeForce GT240 halen, qua prijs ongeveer hetzelfde, maar presteert beter in de meeste titels. Je kan rustig de 512 mb versie halen, dit maakt bijna geen verschil, tenzij je op full-HD resolutie gaat spelen. Je hebt absoluut niet nog meer RAM geheugen nodig, 6 gig is prima.

Hallo,

Als je spellen gaat spelen is een goede videokaart wel zo handig. Je kan er dus voor kiezen om deze computer te kopen en de videokaart te vervangen voor een nieuwer model b.v. de 5770. Ik denk niet dat je zoveel zal hebben aan 6 GB ram geheugen met een spel als de Sims 3.

Ik denk dat je goedkoper uitkomt als je zelf de onderdelen kiest (je kan hem laten assembleren, zodat hij kant en klaar word afgeleverd). Als processor de i7-860, 4 GB geheugen (in dual-channel) en een goede videokaart. Wat is je budget trouwens? :)

beste videokaart: HD5970 Ares> HD5970> GTX 480

Prijs prestatie gerichte kaarten: GTX460>HD5770

Edit: Voor gewoon wat game af en toe en niet alles maxed kan je prima de HD5670 nemen.

Budget king voor gaming op bijna alles maxed is de HD5770.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik kan een pc kopen bij een goede vriend van mijn pa (heeft een HP winkel als ik het goed heb). Ik kan mijn wensen uitspreken en krijg alles voor een goede prijs. Ik wil wel met Sims 3 op max spelen en dat het spel met downloads etc niet traag gaat worden. Ik wil dat het spel soepel verloopt met alle uitbreidingen en die nog gaan komen en tons of downloads.

Dus de HD5770 is beste keus?

JepserC: 4 GB geheugen in Dual channel is dan 8 GB aan geheugen? Budget is geen punt :D

een spel zal nooit altans op het moment
meer dan 4GB gaan gebruiken

8GB heb je nodig als je hele zwaare videobewerkingen gaat doen

wat voor jou het bellangerijkste is
is een goede videokaart en cpu (ook ram maar dan de juiste snelheid niet grootte)

een spel zal nooit altans op het moment
meer dan 4GB gaan gebruiken

8GB heb je nodig als je hele zwaare videobewerkingen gaat doen

wat voor jou het bellangerijkste is
is een goede videokaart en cpu (ook ram maar dan de juiste snelheid niet grootte)

Hoe weet ik dan of ik de beste snelheid heb qua CPU? Is dat Die i7 processor die dat aantoont?

Dit heb ik gemaild naar die vriend van mij vader.

HPE-350NL met Intel Core i7-860 processor.
6 GB werkgeheugen(of in 4 GB Dual Channel) , 1.5 TB harde schijf.
Nvidia GT230 met 1.5 GB geheugen. (deze wil ik vervangen voor een HD5970 Ares)
Windows 7 Home premium. (het liefst Ultimate)

Laatst bewerkt:
Ik kan uit alles kiezen.. Op dit moment kijk ik naar een Intel® Core™ i7-930 (Boxed, FC-LGA4, "Bloomfield")

Wat zou een pc moeten bevatten om high end te zijn? voor Games...

Dan wil ik weten : Moederbord, Proccesor, Geheugen en Grafishche kaart

Laatst bewerkt:
als ik het zo bekijk ben je bezig met een extreem game pc
HD5970 is sterkste kaart op het moment
verder is een Core I7 ook het sterkste type cpu op de markt met socket 1366 hier komt later de Core I9 ook op (hexacore)
6GB aan geheugen kan je er indoen maar voor games heb je er niet veel aan tenzij je bijv meer dan 1 scherm gaat gebruiken

maar meschien kun jij ons een budget geven en dan kunnen wij wat samen stellen?
die kan je dan bij een webshop inelkaar laten zetten (met garantie)

Nou laten we zeggen noem al het beste op... geen budget aan koppelen. Ik gebruik maar 1 scherm..

Laatst bewerkt:
:shocked::eek::evil::evil::thumb::love:

heb altijd al een pc willen samen willen stellen met zon budget
dat word egt een bruut beest onder de tafel :D

Laatst bewerkt:
klik

okey ik heb dit samen gesteld
kosten zijn iets hoger dan dat budget 200 euro:P

Core I7 Extreem edition met een Rampage III moederbord kan beide Crossfire en SLI
dus als je later nog eens wilt upgraden kan dat
met een Core I9 (die moeten nog uitkomen) en een extra HD5970 plaatsen
verder een SSD om het OS op te draaien zodat de computer lekker snel blijft
en een 2Terabyte Sata schijf om all je games/data op te doen
windows 7 ultimate edition
2 jaar garantie van azerty met totale montage en intallatie

deze computer zal alles op extreem aan kunnen de komende jaren!

het kan goedkoper dan word de processor een Core I7 970 3.2 GHz deze is trager dan die extreem edition maar dan zit je wel dichter bij de 3000 euro

EDIT: bijna vergeten er zit hier ook een Blu Ray speler in (zal vaker gebruikt worden in de future)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan