Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik neem aan dat je die netbook bedoelt?
daar zit geen dvd drive in he?
die kost dan ook nog rond de 40 euro...

hoi Marcell96

Ik bedoel een netbook ja.Die met Linux er op is bijna dubbel zo duur terwijl ze verder hetzelfde zijn.Ik begreep uit een eerdere post dat je voor Windows nog eens 80 euro extra moet tellen.Ik vraag me toch af waar het verschil nou zit?

Ken jij de Toshiba AC100?Die vind ik erg mooi en denk dat het zoiets gaat worden.

Groet Vivian Vos

hallo lord4163

Je site is erg duidelijk en informatief.Het is me al gelukt om een cd te maken en het werkt echt boven verwachting goed.Heb jij een antwoord waarom die netbook in mijn link zo duur moet zijn met Linux Suse ipv Windows er op?Dat is 200 euro duurder dan dezelfde netbook met Windows!

Groet Vivian Vos

Bedankt voor de complimenten :) Ik heb echt geen flauw idee waarom deze duurder zijn dan Windows, echt absurd. Je kun je geld terugvragen van windows bij verkoper/fabrikant, en dan Ubuntu (netbook) zelf installeer.

Laatst bewerkt:
dank u wel

Dan neem ik toch die van 229 euro met Windows.Als ik dan nog 80 euro terug kan krijgen ben ik voor 149 euro klaar.Dat is de helft van wat ik uit wou geven.Ubuntu netbook staat al op usb dus kan meteen aan de slag morgen :thumb:

Groet Vivian Vos

Heb me toch bedacht en net die Toshiba besteld :confused:
Volgens mijn kleinzoon kun je met die Toshiba zeker HD films bekijken en met de Asus die ik wou kopen niet.Dat geeft voor mij dus de doorslag.Het kost wel iets meer maar dan krijg ik zeker wat ik wil hebben.Heel erg bedankt voor het reageren!Ben er zeker veel mee opgeschoten,vooral het inzicht wat betreft Linux wat ik nu heb.

Groet Vivian Vos

ehhh,
Full HD heeft een resolutie van 1920X1080 en jouw scherm 1024 x 600,
dat gaat dan toch niet?
of heb ik het verkeerd?

hoi marcell

Als ik op onze computer,welke niet de nieuwste,is HD films af probeer te spelen krijg ik bijna geen beeld.Hetzelfde met de filmpjes van de videocamera.Met die Toshiba netbook kan dat schijnbaar wel vloeiend.Ik weet van al die termen weinig af maar ik ga me nu verdiepen in computers en alles er om heen omdat ik nu wat meer tijd heb gekregen.Onze televisie is full Hd en die scherpte wil ik ook op de computer.

Groet Vivian Vos

edit

volgens mijn kleinzoon die nu op msn is heeft het met de videokaart te maken.Hij heeft het opgezocht en het is geen full HD maar die netbook kan het wel gewoon afspelen.

Groet Vivian Vos

je kan het wel op een ander scherm aansluiten wat jij dan bedoelt met videokaart,
maar jij wilt toch op de netbook in HD gaan kijken en dan moet je scherm wel HD zijn

wat bedoelen jullie?

Ik kan op een schermpje van mijn videocamera de beelden wel bekijken en op mijn computerscherm niet.Waarom zou een 10 inch scherm dan niet werken als het al gaat op een 5 inch van mijn videocamera?Dit volg ik niet sorry.

Groet Vivian Vos

edit

Ik wil dus HD filmpjes kunnen bekijken zonder dat het beeld schokt of totaal wegvalt wat nu wel het geval is met onze huis computer.

Groet Vivian Vos

je kan de filmpjes bekijken alleen het is geen HD om dat je die resolutie niet hebt op een minilaptop
het is dus ook geen HD op het schermpje van de videocamera (alleen als je het op bijvoorbeeld een HD tv aansluit)

576p = DVD
720p = HD TV uitzendingen
1080p = HD meestal gebruikt bij blu-ray
1080i = zelfde als 1080p maar het beeld wordt in 2 stappen opgebouwd, eerst
alle even lijnen daarna alle oneven lijnen.

en jij kan 720p niet op die netbook afspelen daarvoor is je scherm resolutie te klein

dus ja je kan het bestand afspelen
nee het is geen HD

jij zal max 480p op dat dingetje kunnen afspelen
-------------------------HD
1080p 1,920x1,080 -Ja
1080i 1,920x1,080 -Ja
720p 1,280x720 -Ja
480p 852x480 -Nee
480i Up to 480 lines-Nee

nogmaals netbooks zijn puur voor internetten emailen en msn bedoelt meer niet...
zelfs youtube kunnen ze niet altijd aan

Laatst bewerkt:
firestorm

Heel leerzaam dit.Mijn eerste vraag was dan ook om HD af te kunnen spelen en niet om HD af te spelen zoals op onze huidige computer wat niet werkt.Ben er inmiddels achter dat op het gros van de netbooks niet kan wat ik wil.Daarom denk ik dat ik veel verkeerde adviezen heb gekregen want ik gaf het zo duidelijk aan.Met dat Linux ga ik wel verder want dat spreekt me erg aan :p

Groet Vivian Vos

edit ik gaf aan dat ik HD filmpjes wil bekijken en niet in de volle kwaliteit.Met die Asus zou dat niet mogelijk zijn.Net als met de thuis computer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan