Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

WhimpEE

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2011
Ik ga een nieuwe pc in elkaar zetten en ik wou daar graag mijn harde schijf en video kaart bij recyclen uit mijn oude pc tot ik geld heb om die ook te vervangen. alleen als ik een heel nieuw systeem neem gaat windows dan niet flippen? Ik heb nog windows XP en een vriend van mij zij dat toen hij ze pc verving dat windows om allemaal nieuwe atenthificatie codes ging vragen en allemaal van dat gezeik.

mijn oude systeem
- CPU INTEL PENTIUM 4 3.0GHz single core
- GT 220 1gb
- 2,5GB RAM DDR2
- Windows xp professional 32bit

nieuw systeem
-CPU AMD ATHLON II X3 445 3.1GHz Triple core
-GT 220 1gb
-4GB RAM DDR2
-Windows xp professional 32bit

nog een vraagje ik heb nu 2gb corsair dominater ram gekocht en heb zelf nog 2gb kingston ram dat op maar 400Mhz loopt. is de computer dan sneller als ik alleen het dominater ram heb zitten of als ik de anderen 2gb er ook nog bij steek?

Als je een nieuw moederbord erbij doet dan zal die CPU wel passen. En met een 400 Watt goede voeding zal ook dat geen probleem zijn. Van die 4 Gb worden er maar 3 gebruikt omdat je een 32 bits OS hebt. Zal wel iets uitmaken; het werkt nou eenmaal lekkerder met meer geheugen, zeker als je grafisch aan de gang gaat.
Voor het installeren van windows moet je de product code ingeven. Staat op de computerkast waar het spul nu in zit.

Ron

Laatst bewerkt:
ik heb al een nieuw moederbord en voeding enzovoorts alleen ik heb geen nieuwe windows of oude cd met windows liggen alleen die harde schijf met windoes erop.
kan ik de schijf gewoon op het nieuwe moederbord prikken en gaat dan alles goed of moet ik hem eerst wissen en een nieuwe windows erop zetten ?

Eerst formateren en dan windows erop. De harde schijf gewoon zo gebruiken zal niet gaan werken omdat je de drivers mist.

Ron

de video drivers en geluids drivers etc staan al op die schijf geinstalleerd alleen het moederbord en de cpu zijn nieuw + wat extra ram, voeding en een nieuwe kast kast

Dan probeer je het toch gewoon; formatteren kan altijd nog

Ron

Je zal trouwens toch eerst de hardware moeten installeren en met de oude schijf op moeten starten. Loopt alles soepel dan is dat mooi. Laat ff weten hoe het af is gelopen

Ron

Gaat geheid niet goedkomen om zomaar die schijf met een oude windows installatie op een nieuw mobo met cpu te plaatsen.

heeft iemand daar erveraring mee dan ?
waarom zou het niet kunnnen ik heb geen zin om nog weer 85 euro te moeten uitgeven aan een nieuwe windows .

Een nieuw(ander) mobo heeft andere chipset e.d en heeft dus instal van windows daarvoor nodig.
Maar waarom een andere windows moeten kopen?Je hebt er nu toch 1?Die staat op die schijf.Daar hoort ook een key bij.
Als je nou een cd leent/download van iemand dan kan je installeren met die key.

kan je die cd gewoon downloaden dan.
Geen virussen en dergelijken alles veilig

downloaden is nooit veilig
daarvoor moet je vertrouwen hebben

je hebt genoeg torrents die wel een windows iso bezitten zonder virussen
je moet gewoon goed opletten dat je de juiste file download

en je virus scanner er even overheen haalt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan