Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ortega

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2011
Ik heb deze pc gezien en ik vroeg me af of dit goed genoeg is voor crysis 2
Het gaat om een Acer Aspire x5950
Specificaties:
- processor: Intel Core i3-550 processor
- frequency: 3.2GHz
- cache L2: 4 Mb
- geheugen: 5 Gb DDR3
- grafische kaart: NVIDIA G315
- video geheugen std/max.: 1024 Mb DDR3
- aansluitingen: DVI / DP
- harddisk totaal capaciteit: 1000 Gb eco drive
- optisch station: DVD+/-R/RW DL SuperMulti
- systeem chipset: Intel H57 Express Chipset
- overige aanluitingen: 1 PCI Express 2.0 x16, 1 PCI Express slot (low-profile)
Type processor: Intel Core i3
Harde schijf (Gb): 1000
Intern geheugen (in GB): 5
Model videokaart: nVidia G315
Beeldschermgrootte (inch): Niet inbegrepen
Uitvoering: -650
Kloksnelheid (Mhz): 3200
Video: Videokaart
Videogeheugen (MB): 1024
Geluid: $N
Geluid: High Definition Audio.
Inclusief luidsprekers: Nee
Snelheid harde schijf (tpm): 5400
Model: minitower
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium
Kleur(en): zilver
Introductie model: 2010
Hoogte (in cm): 26,5
Breedte (in cm): 10
Diepte (in cm): 37,1
Soort artikel: Computer zonder monitor
Fabriekstype: Aspire X5950
EAN: 4712842376477

Ja, hij zou kwalificeren voor crysis2, alleen is nu de vraag of je zeker weet dat je een kant en klare wilt,
aangezien het een slimline is, zijn er ook geen upgrade mogelijkheden, en zou hij erg warm kunnen worden, tijdens het spelen
ik zou zelf voor die prijs een veel betere pc samenstellen, ben je misschien nog goedkoper uit, en heb je veel betere componenten

Nvidia G315 is zwakker dan een HD5450 en dat zijn allebij geen game kaarten
crysis 2 is een console port en grafisch niet erg veeleisend
maar zelfs dan nog moet je aan low detail gaan denken

wil je echt goed kunnen gamen dan is een slimline pc niet echt een optie

Hoi,

Prima specs voor een pc met die prijs
http://tweakers.net/pricewatch/276178/acer-aspire-acer-aspire-x5950-desktop.html#tab:info

Aardig hoor, al die 'broodje aap'-verhalen over zelf assembleren. Zo weten wizzkids je lekker even op je nummer te zetten.
Maar ze beseffen niet dat het merendeel van de gebruikers (en dus ook de vraagstellers hier) helemaal niet op dat soort reacties zitten te wachten.
Zelfs het verhaal over de minibehuizing is onzin.
Ik heb in mijn klantenkring een paar mensen met een Acer- danwel HP-minibehuizing en over de koeling nog nooit klachten gehad.
En - hoewel beperkt - vervangen of uitbreiding is ook in die apparaten zeker mogelijk.

Dus: doen!

Laatst bewerkt:
@ortega, ik zou dan zelf eerder deze nemen
http://azerty.nl/1-865-364313/acer-aspire-x5950-sff-1-x-.html
is wat duurder, maar dan heb je een betere processor
en een betere videokaart

Hoi,

Prima specs voor pc met die prijs
http://tweakers.net/pricewatch/276178/acer-aspire-acer-aspire-x5950-desktop.html#tab:info

Aardig hoor, al die 'broodje aap'-verhalen over zelf assembleren. Zo weten wizzkids je lekker even op je nummer te zetten.
Maar ze beseffen niet dat het merendeel van de gebruikers (en dus ook de vraagstellers hier) helemaal niet op dat soort reacties zitten te wachten.
Ik heb in mijn klantenkring een paar mensen met een Acer- danwel HP-minibehuizing en over de koeling nog nooit klachten gehad.
En - hoewel beperkt - vervangen of uitbreiding is ook in die apparaten zeker mogelijk.

ja en ze staan wel op deze reacties te wachten zeker ?

verder bemoei ik me er maar niet mee, want ik weet waar dit op uitdraait

Laatst bewerkt:
Naja de koeling opzich is voldoende. Maar het probleem is dat de mensen die een kant en klare pc kopen, deze vrijwel nooit stofvrij maken. Op den duur wordt je pc dan warm. De kans dat er stof op hoopt in een kleine behuizing is groter, dus je loopt eerder een risico. Bovendien wordt een kleine behuizing altijd sneller warm. Maar als je hem stofvrij houdt, hoeft dit geen probleem te zijn. Desondanks zou ik gewoon een pc assembleren. Dat scheelt gewoon geld.

Ja ik ben niet zo bekend met voeding en gebeuren. Mijn budget is rond de 500 euro, en ik zag het op wehkamp voor 530 staan.

Zijn er nog andere pcs rond de 500 euro die misschien iets sterker zijn dan deze?

.... Desondanks zou ik gewoon een pc assembleren. Dat scheelt gewoon geld.

Ik zou zeggen: doe een 'voorzet'.
- Neem de specs van die Acer van 530 euri.
- Assembleer en geef prijsbewijzen van de onderdelen
- Vergeet niet de kosten van een 64-bit Win7 ....

Kijken waar jij (en Mr Asususer) zo'n beetje op uitkomen.

Ik heb even een ander systeem gebouwd. Deze kan sowieso crysis 2 aan. Hij is weliswaar iets duurder, maar ook een heel stuk krachtiger. Bovendien kan je hem uitbreiden als je dat wil. Iets wat bij de acer onmogelijk is. Als je scholier bent, kan je zelfs nog goedkoper. Je kan dan een fikse korting krijgen op je OS en andere software.

Bekijk bijlage bewijs.xls

Hoi,

Prima specs voor een pc met die prijs

ten eerste wil ik even duidenlijk maken dat wij allebij JA DAT KAN op zijn vraag hebben beantwoord alleen is er een "maar"
ten tweede de G315 is niet gemaakt voor gaming en dat zie je ook terug in benchmarks

als jij 800x600 lekker vind gamen dan prima go ahead
maar wil je goede game ervaringen hebben dan is een slimline pc *NIET GESCHIKT*

en dit heeft met verschillende factoren te maken *niet alleen airflow*

en als het meerendeel van de vraag stellers niet op zo'n antwoord zitten te wachten, waarom neemt het meerendeel dan wel een samengestelde pc?
explain please...

het punt is dat een slimline pc meschien lekker goedkoop is
en dat het allemaal wel net zal werken
maar dat veranderd de zaak niet dat slimlinepc er niet eens voor gemaakt is en dat de spec's nogal laag zijn
en dat mag de TS best weten

Laatst bewerkt:
Ik heb even een ander systeem gebouwd. Deze kan sowieso crysis 2 aan. Hij is weliswaar iets duurder, maar ook een heel stuk krachtiger. Bovendien kan je hem uitbreiden als je dat wil. Iets wat bij de acer onmogelijk is. Als je scholier bent, kan je zelfs nog goedkoper. Je kan dan een fikse korting krijgen op je OS en andere software.
Bekijk bijlage 131243

Jij en ik weten dat de door jou opgevoerde specs niet overeenkomen.
Ik kom met een i3 toch écht op zo'n 100 euri meer.
Meld me maar af, want TS komt er met jullie zelfbouwers helemaal uit :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry ik ben even de draad kwijt, aangezien er twee meningen hierover zijn.

Is het nou aangeraden om zelf een pc op te bouwen via een site of is de Acer toch geschikt?

Jij en ik weten dat de door jou opgevoerde specs niet overeenkomen.
Ik kom met een i3 toch écht op zo'n 100 euri meer.
Meld me maar af, want TS komt er met jullie zelfbouwers helemaal uit :thumb:

. Jij weet net zo goed als ik dat een i3 geen 100 euro meer kost. Intel weet ook dat beide cpu's ongeveer even snel zijn en intel weet ook dat je dan geen 100 euro meer kan vragen. Het prijs verschil is nog geen 30 euro. Het moederboard kost weliswaar iets meer, maar dat zal gaan om een euro of 20. Kortom, 50 euro verschil. Geen 100.

Vervolgens, heb ik een videokaart ingebouwd die bijna 100 euro duurder is. Een Hd6850 is redelijke gamekaart terwijl de G315 moeite heeft met mijnenveger als je begrijpt wat ik bedoel.

Kortom, zelfbouw is echt wel goedkoper dan een slimline pc. Het feit dat je je afmeld zegt al genoeg....

@TS, als je een pc kan bouwen (iets wat met deze tutorial heel goed mogelijk is (klik)), dan is het samengestelde lijstje een goed richtlijn.

@swallav, mooi systeem zeg !,
@ortega, jij bent uiteindelijk degene die de touwtjes in handen heeft, het is jouw geld, en jouw keuze
dus ik, zou voor de samengestelde gaan, maar als je echt zeker een slimline wilt kan je dat natuurlijk gerust doen :)

niet echt
als je doeleinde voor gamen is bedoeld dan zul je met dit budget kant en klaar niet zo een twee drie iets vinden
als jou doeleinde gaming is dan heb je vooral een sterke videokaart nodig
en de HD6570 is een workstation kaart geen game kaart

een samengestelde pc is een stuk krachtiger en meer gericht op jou doeleinde
je kan zelf kiezen welke hardware je gebruikt en waar je het meeste geld aan wilt spenderen
dit betekent dus niet dat je persee duur uit komt
voor 600 euro heb jij een low budget game pc die ieder spel gewoon goed draait

klikerdeklik

dit is inclusief assemblage en windows 7
dit is een HEEEL stuk beter dan wat je eerst in gedachten had en het is 10 euro goedkoper

Laatst bewerkt:
niet echt
als je doeleinde voor gamen is bedoeld dan zul je met dit budget kant en klaar niet zo een twee drie iets vinden
als jou doeleinde gaming is dan heb je vooral een sterke videokaart nodig
en de HD6570 is een workstation kaart geen game kaart

een samengestelde pc is een stuk krachtiger en meer gericht op jou doeleinde
je kan zelf kiezen welke hardware je gebruikt en waar je het meeste geld aan wilt spenderen
dit betekent dus niet dat je persee duur uit komt
voor 600 euro heb jij een low budget game pc die ieder spel gewoon goed draait

klikerdeklik

dit is inclusief assemblage en windows 7
dit is een HEEEL stuk beter dan wat je eerst in gedachten had en het is 10 euro goedkoper

Is dit dan ook de beste optie voor dat prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan