Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

25gek25

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2011
hallo,
ik had even rondgekeken op alternate.nl en had zo mijn pc samengestelt alleen weet ik niet of alles goed met elkaar werkt. Willen jullie dat even doen want ik heb er niet zoveel verstand van :S. En is dit goed genoeg voor bf3, want die wil ik namelijk spelen als die uitkomt. Ik wil ook veel dingen tegelijk doen zoals, youtube, msn, downloaden en gamen en omdat ik rond de 700 euro beschikbaar heb kwam ik uit op dit:

Grafische kaarten AMD Radeon HD6000 (6850, 1024 mb, 256 bit)
Besturingssystemen Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Processor Intel® Core™ i5-2500
Voeding cooler master silent pro m 600 Watt
Behuizing Aerocool Vs-4
Optische drive ASUS DRW-24B3ST
Koeler Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED
Moederbord ASRock H61M-GS
HDD SATA Samsung HD103SJ
RAM-geheugen ADATA 4 GB DDR3-1333

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Welke videokaart uit de 6xxx serie is het?
700 watt niet overkill??

@Nestles:Jou bericht verwijderd.Het bewust aanprijzen om w7 te downloaden is niet de bedoeling.

@Woutertjuh88
Welke videokaart uit de 6xxx serie is het?
700 watt niet overkill??

de videokaart is: AMD RADEON HD36850 , 1024 mb, 256 bit.

en hoeveel watt raad jij aan? ik zou echt niet weten hoeveel het moet zijn.

Laat ook even weten of het ook samen goed werkt en of het wel past aub want dat is wel zo handig

Laatst bewerkt:
Een voeding van 600 watt is al meer dan genoeg.
Ik zou alleen niet voor die Aerocool voeding gaan, je kunt dan beter Corsair, Coolermaster of OCZ nemen...

En je hebt of de verkeerde processor, of het verkeerde moederbord. Met deze processor kun je overclocken (zie ook de K achter het typenummer), maar met dit moederbord niet.. Ik zou je toch een moederbord met een P67 chipset aanraden. Nogmaals, het werkt wel maar het is zinloos om een K processor met een Hxx chipset te combineren...
Een andere optie is om de processor te vervangen door een Intel i5-2500 (dus zonder de K aan het eind!) en het moederbord te laten zoals ie nu is.

Laatst bewerkt:
zou je dit lijstje even willen invullen.

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dan is het even wat duidelijker.

bedankt!
ik snap het niet helemaal maar ik zoek dat wel ff uit

zou je dit lijstje even willen invullen.

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dan is het even wat duidelijker.

Budget is ongeveer 700 euro (niet veel maarja)
doel is vooral gamen en downloaden en msnen
hmm lawaaierig is niet fijn dus liever een stillere
het liefste een kant en klare maar zelf in elkaar zetten moet lukken toch?
en ik wil graag windows 7 met office 2010

Ik heb even wat bij elkaar geklikt voor je:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...273958]=1&product[225953]=1&product[394013]=1

Zoals je ziet bijna hetzelfde, alleen heb ik je even een betere videokaart en een betere voeding gegeven.
En een moederbord waarmee je wel kunt overclocken als je dat wilt :p

Voor Office zijn er genoeg gratis alternatieven zoals Open Office. Om te kopen is Office 2010 gewoon een vreselijk duur pakket en dat past gewoon echt niet binnen je budget.

@ronald89
Heej ik heb het allemaal even aangepast als jij even wilt kijken of het zo goed is dan zou het heel fijn zijn. De verandering heb ik gewoon in het eerste bericht ge-edit.
Alvast bedankt
ook bedankt voor je ding bij azerty, alleen heb ik nog 1 vraag. Is het moeilijk om alles in elkaar te zetten? en dit werkt wel dat van azerty?

Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid mede-Helpmijers, het gaat om het volgende:

Grafische kaarten AMD Radeon HD6000 (6850, 1024 mb, 256 bit)
Besturingssystemen Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Processor Intel® Core™ i5-2500
Voeding cooler master silent pro m 600 Watt
Behuizing Aerocool Vs-4
Optische drive ASUS DRW-24B3ST
Koeler Cooler Master SickleFlow 120 Blue LED
Moederbord ASRock H61M-GS
HDD SATA Samsung HD103SJ
RAM-geheugen ADATA 4 GB DDR3-1333

Ziet er opzich goed uit, alleen 1 vraagje over die fan: SickleFlow 120 Blue LED. Is dit een processorkoeler of een normale ventilator? Ik vermoed het laatste maar wil het even zeker weten.
Als je budget het toelaat zou ik toch een HD6870 kopen in plaats van een HD6850, dat scheelt je wel wat in prestaties..

@ronald89
over die koeler het laatste maar die zou ik dus moeten vervangen voor een processor koeler? en Club 3D CGAX-68724F AMD Radeon HD6870 is dit dan een goede videokaart?
is dit een goede processor koeler? Deepcool Theta 31
maar ik denk dat ik beter die van azerty dan kan kiezen? die is iets goedkoper en klopt toch ook helemaal?
En als je ze zo besteld moet je ze zelf in elkaar zetten denk ik ? is dit makkelijk of niet en moet je daar nog dingen voor hebben ofso?

Laatst bewerkt:
Hoeft niet persé hoor. En die videokaart is goed hoor!

@ronald89
bedankt voor je hulp en ik denk dat mijn probleem grotendeels is opgelost. Maar zelf in elkaar zetten is dat moeilijk?En heb je hier speciale snoeren voor nodig of zitten die er al bij?

Laatst bewerkt:
Neehoor, is goed te doen. Even op youtube kijken, staan filmpjes en instructies genoeg op.

@ronald89
srry maar nog 1 vraagje dan hou ik er mee op en doe ik hem als opgelost. Heb je nog speciale tangetjes, snoertjes of schroefjes nodig of krijg je die erbij geleverd??

Laatst bewerkt:
Oke
ff voor iedereen weet iemand of je speciale tangetjes, snoertjes en/of schroefjes nodig hebt voor het zelf in elkaar zetten? en of je die erbij geleverd krijgt?
En past alles wel in de kast?

Laatst bewerkt:
Die heb je niet eens nodig. De meeste hardware is volledig schroefloos. Mocht je het toch nodig hebben volstaat standaard gereedschap :)

oke, ik las ergens iets over pasta met een bankpasje ofso maar dat is dus niet nodig. bedankt voor alles he. Nu ga ik maar eens die 2 computers met elkaar vergelijken en beslissen ik denk dat ik voor die van azerty ga.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan