Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo Helpmijers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC, en aangezien de vorige zelf samengestelde een succes was, wou ik dit weer gaan doen.
Er hoeven geen Games op gespeelt te worden, hij wordt vooral gebruikt voor internet/email etc.
Hij moet uiteraard wel snel en stil zijn.

Eisen:
Stil
Erg snel
Geen Games
Cd-Rom
Card-Reader
Behuizing

Verder heb ik er geen software bij nodig, ook geen toetsenbord, muis en monitor.
Ik heb nog niet echt een budget, ik zou graag wat vergelijkingen en suggesties willen horen.
Mocht ik belangrijke informatie vergeten zijn vraag het gerust.

Hopelijk helpen jullie me deze keer weer op weg.
Mvg, Zeromaster

Hoi,

Zal de aftrap even geven:D misschien is dit een optie je gaf geen budget extra koeler om hem stil te houden en een ssd om hem snel te houden.;)

Misschien een domme vraag maar..
Klopt het dat er geen videokaart bij in zit?

Hoi,

Klopt er zit er 1 geïntrigeerd op moederbord voldoende voor je eisen.

En ik heb eigenlijk nog nooit met een Ssd gewerkt, hoe werkt dit als ik een Ssd en een hdd erin zet? Moet ik mijn gegevens dan ook op een bepaalde schijf zetten?

Het is natuurlijk een beetje afhankelijk wat er voor over hebt, maar de SSD is wel 20% van het budget. In principe ben je met 350 euro ook wel klaar. Nu ben ik zelf een SSD gebruiker van het eerste uur, dus als het past in het budget kun je het meenemen, maar als opstartsnelheid van de PC en de applicaties daarom geen top prioriteit hebben kun je het weglaten.

Hoi,

Zoals al eerder gemeld het werkt met een ssd allemaal net even sneller en aangezien je dat ook aangaf heb ik hem ingebouwd .Je kan bv de win op de ssd zetten en de beoogde programma's en de bestanden die je wilt opslaan op de gewone hd.

Hoi,

Zitten in ieder geval geen draaiend delen in dus zal wat stiller zijn.

Hallo,

Bedankt voor de inlichting.
Ik heb hierdoor mijn eisen iets bijgesteld.

Eisen:
1TB HDD
Zo goed als stil
CD rom speler/brander
CardReader

Wat voor processor heb ik nodig?
En en als ik een moederbord neem met ingebouwde videokaart, kan ik de videokaart dan nog verwijderen en vervangen voor een losse?

Alvast bedankt.

Hoi,

Je kan op opgegeven moederbord gewoon als je dat wil een losse videokaart inbouwen hoor en de I3 voldoet prima voor jouw eisen en er zit ook een dvd brander in die kan ook cd branden hoor hier aangepaste versie

Bij het systeem dat je nu samengesteld hebt heb ik een ingebouwde + losse videokaart.
Ook wil ik er geen SSD meer bij.
Ik heb mijn budget aangepast naar 450,-.
Hopelijk wil je er nog 1 samenstellen die bij mij past.

Mvg, Zeromaster

Ik wil gewoon even vermelden, dat het wel lastig is voor de mensen die voor jouw een pc samenstellen, om dan te horen, dat alles telkens verandert.
Maar goed, persoonlijk vind ik die van Modag wel een goede, maar ik denk dat je die videokaart kan weglaten, misschien is de nieuwe Trinity series van AMD een optie?

Bedankt voor de samenstelling,

Maar heb nu koop ik toch een dubbele videokaart, één onboard en een losse ?

Maar hier zit helemaal geen videokaart bij, ook geen interne? Klopt dit?
Ook zou ik graag willen weten wat beter is AMD A of ATI

Ati is enkele jaren geleden veranderd naar AMD, die processor die ik voor je gekozen heb, heeft één van de beter integrated graphich processors.

Hartstikke bedankt, ik weet er ook niet heel veel van.
Maar nu nog één onbeantwoorde vraag;

Zit hier helemaal geen videokaart bij, ook geen interne?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan