nieuwe pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter RNO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RNO

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen en wil graag
wat adviezen hierin. Mijn budget is maximaal € 900. Hij is hoofdzakelijk
bedoeld voor thuisgebruik en het spelen van games. Ik zou graag willen
dat ik spellen als bijv. Call of duty Black ops 2 en de nieuwe Bioshock
game die eraan komt hier goed op kan draaien.

Ik heb hieronder een opzet gehaald van tweakers.
Ook heb ik hierbij een nieuwe monitor, toetsenbord en muis nodig.
En ik ben van plan om hierbij Windows 7 aan te schaffen. Maar kan ik dan het beste
de 32 bits editie nemen of de 64?

Dit is de setup die ik in gedachten heb. Graag zou ik jullie reactie hierop willen weten en hierbij eventuele
adviezen/veranderingen. En welk beeldscherm, toetsenbord en muis kunnen hierbij. Speakerset is niet nodig

Processor Intel Core i5 3350P Boxed € 153,95 € 149,90
Moederbord ASRock B75 Pro3-M € 57,90 € 56,90
Geheugen Corsair CMV8GX3M2A1333C9 € 32,22 € 40,95
Harde schijf Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB € 62,85 € 57,80
Videokaarten Club3D Radeon HD 7870 jokerCard € 213,50 € 201,40
Behuizingen Corsair Carbide 200R € 51,50 € 49,95
Voedingen Antec HCG-520 € 58,95 € 61,90
Optische drives LG GH24NS90 Zwart € 16,99 € 16,80

Totaalprijs bij opstellen BBG € 647,86 € 635,60

aangezien je deze van tweakers hebt gehaald is deze gewoon helemaal goed.

blu-ray kaan er optioneel bij.
en als je draadloos internet op deze computer wil gebruiken heb je een netwerk kaart nodig.

aangezien je 8gb RAM hebt is 64 bits windows eigenlijk verplicht. ook windows 8 is een optie misschien?

voor de rest zou het natuurlijk voor je games goed zijn om een full HD scherm te hebben en daar ook een goede muis en toetsenbord bij.'
voor je toetsenbord scherm en muis heb je nog ruim 250 euro, dus dit zal ik adviseren:

dit scherm: http://tweakers.net/pricewatch/305209/samsung-syncmaster-s24b300b-zwart/specificaties/
deze muis: http://tweakers.net/pricewatch/288217/logitech-g300-gaming-mouse.html
dit toetsenbord: http://www.alternate.nl/html/product/Logitech/G105_Gaming_Keyboard/954176/?tk=13&lk=5293

toetsenbord is goedkoopst bij alternate maar die staat niet met die prijs op tweakers.
verder is dit je eigen keuze, als jij iets anders wil kan dat iedereen zijn eigen smaak.

Laatst bewerkt:
dankje voor je antwoord..qua toetsenbord heb ik weinig eisen dus heb een goedkoper alternatief daarin gevonden.
Te weten deze Logitech Media K200 - Toetsenbord. De gebruikersinterface van windows 8 spreekt me iets midner aan dus denk dat
ik dan gewoon voor de 64 bits van windows ga

dat windows 8 je niet aanspreekt is geen probleem, dan pak je gewoon windows 7.

logitech k200 is een redelijk toetsenbord maar niet geoptimaliseerd voor gaming, daar op besparen is geen goed idee. gaming toetsenborden hebben een plek aan de voorkant een zachtere plek om je arm op te leggen. als je met de logitech k200 gaat gamen krijg je naar langere tijden gamen last van je arm en handen. en besparen op muis is nog erger, een goede met een goede muis kun je vooral fps games veel beter spelen.

Laatst bewerkt:
Je moet wel rekenen dat die prijs de prijs is van de Best Buy Guide van Tweakers, dat zijn alle goedkoopste prijzen bij elkaar. Dus het kan wel wat duurder uitkomen maar voor de rest is het een fantastisch systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan