Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
HUH!? oke das raar ik dacht altijd dat AMD juist goeie interne graphics had, omdat ik dacht dat ze zijden dat ze een 6750 gingen inbouwen ofzo
maargoed ik ben nou eenmaal een beetje scheel :o

en inderdaar sander het was op een of andere power saving stand daarom ook de nieuwe sockets

@doorpletten
ik zou voor de corsair cx430 voeding gaan, voeding fans zijn groot en maken daardoor zoiezo al weinig geluid
de koeler zit erbij, eventueel kun je een andere stillere koeler erbij kopen maar met jou systeem lijkt mij dat niet benodigd
het moederbord is een M-ATX, als je meer aansluitingen wilt is het misschien beter om een ATX te nemen
dat kan de ASrock b85 pro4 zijn voor 75 euro
maar ik weet niet of je later (met hetzelfde moederbord)
eraantoe bent om de HDD's allemaal te vervangen met ssd's aangezien de B85 chipset 4 sata-600 poorten heeft en 2 sata-300
voor een ssd heb je eigenlijk een sata-600 nodig wil de snelheid te pas komen, anders zul je een h87 chipset moeten hebben voor zon 10 euro meer

ook zit je aan de max van 6 interne opslagschijven

Laatst bewerkt:
Hoi bfortbattle,

ik heb ff bij de specs van zowel de asrock als de asus moederborden gekeken,

je hebt het over meer aansluitingen maar ik zie niet zoveel verschil tussen deze 2 allebei 2xsata 300 en 4x sata 600 allebei 8x usb 2.0 en 4x 3.0.

de asrock heeft meer pci aansluitingen maar wat moet ik ermee(nee echt ik weet niet wat dit zijn).
kan je me misschien het verschil uitleggen.

in diverse reviews over voedingen word de be quit wel als de betere budget voeding bestempeld
in prijs/ kwaliteit verhouding. zit daar nog even over te twijfelen

Voor een 4670 zonder videokaart heb je aan een goedkope voeding al genoeg.
PCI aansluitingen zijn handig als je nog oude kaarten heb liggen die je nog kunt gebruiken, maar tegenwoordig zijn geluids/wifi kaarten ook in pcie x1 verkrijgbaar (de nieuwere standaard).
En ik zie net ook dat de informatie op azerty.nl en de pagina van de fabrikant verschillen over SATA.. slordig maar helaas. Als je in de toekomst niet meer dan 4 sata600 poorten nodig denkt te hebben heb je aan dat B85 moederbord wel voldoende op dat punt. Let er ook op dat harde schijven zo langzaam zijn dat het niet uitmaakt of je ze op sata300 of op sata600 aansluit (bandbreedte).

Qua behuizing maakt het niet heel veel uit, kies degene die je het mooist vind =)

@ Leugenaar,

ik denk dat dit hem gaat worden
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...558955]=1&product[563039]=1&product[583124]=1

heel misschien dat ik toch nog wel ga voor de be quiet voeding, ik had een test van of tweakers of hardware.info gelezen dat eigenlijk alle voedingen onder de 400-450 watt budget voedingen zijn maar prima voor een system zoals ik hem wil.
er was 1 ander merk wat in de 300-350 watt het beste naar voren kwam maar die was gelijk 65 euro. dus keken ze daarna naar de beste prijs/kwaliteit en dat was de be quiet 350 watt.

Duurdere voedingen bieden wel meerwaarde zoals een lagere ripple, efficienter etc. maar de voeding die je nu hebt is ook prima.. je hoeft qua voeding niet persé het beste van het beste, zolang je de slechte voedingen maar vermijdt.

En mooie kast, zit er zelf over te dubben om hem ook te kopen.. ben alleen bang dat die matte kleur tegenvalt

ziet er netjes uit, beide corsair cx430 en be quiet 350w zijn goede voedingen
het gaat inderdaad om 2 PCI aansluitingen en 1 pci-express x16 slot meer
het asus bordje heeft 2 PCI-e x1 sloten en een PCI-e x16 slot

dit zijn sloten waar je interne wifi, videokaarten en soundkaarten in gaan

als je van plan bent 1 van deze later nog te installeren, misschien even handig om in je volgende post te vermelden
zelf ga ik altijd voor een ATX moederbord omdat het maar zo'n 5-10 euro meer kost en je kan oude PCI kaarten er nog op gebruiken

Die voeding is ook goed, een systeem met een intel processor zonder videokaart heeft ook gewoon vrij weinig nodig.

Een maandje of 2 geleden heb ik hier al eens een vraag gesteld over aankoop van nieuw systeem,
Alleen gooide mijn vrouw roet in het eten en had liever een mooie kast ipv PC. (lekker weer)

Maar na weer even sparen moet nu toch de nieuwe pc er komen.

Ik had eerst deze config
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...563039]=1&product[634347]=1&product[568312]=1

Maar heb toch het moederbord, geheugen, voeding en de behuizing veranderd.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...568310]=1&product[452380]=1&product[568285]=1

wil er rond de 600 euro voor uit geven en wil graag een stuk of 6 HD erin doen (inclusief een SSD) ik wil graag zoveel mogelijk usb 2 achter op de pc maar ook minimaal 2 usb 3.0 erop.
(ik weet niet zeker of het moederbord in de 2 config nu zoveel beter is als in de eerste config)

Hoi,

Maakt op zich niet veel uit qua moederbord komen uit zelfde fabriek maar de asus heeft hardware melding dus zou ik toch de asus nemen, en je hebt geen dvd speler maar misschien heb je die al.

Ps. ik denk dat hardwre melding niet begrijpt maar lees dit eens dit staat bij je link van je asus

Hoi Modag, ik heb het linkje goed gelezen maar ik begrijp nog steeds niet wat je bedoeld met dat de asus hardware melding heeft.

verder haal ik uit de link dat het moederbord niet echt heel goed is en een echt budget moederbord of begrijp ik het nu verkeerd. en kan ik beter een 87 moederbord nemen?

Hoi,

Voor dat budget is het 1 van de betere borden al het waar naar zijn geld he. In die prijsklasse maakt het niet veel ui welke je neemt.

Modag,

Ik kreeg nog een tip, om de C2 versie te nemen van het asus B85M, dit had iets te maken met een usb 3.0 bug in de gewone asusB85M bord. even ter info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan