Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dana43

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Hallo, ik ga na 6 jaar ergenis met laptop (te warm, uitvallen etc) overstappen naar een oldskool desktop.

Graag wilde ik wat adviezen hierover, ik ga natuurlijk voor de goedkoopste variant tot 500 euro.

Ik gebruik hem voor downloaden, nieuwsgroepen, you tube, netten, en af en toe wat foto's en films bewerken.

Ik zoek een systeem met alles erop en eraan, dus scherm, toetsenbord etc.

Graag een beetje ruimtebesparend systeem.

Het systeem wat ik nu heb zit in de bijlage, alles beter graag dan dit :(

Bijlagen

• nu.txt
    nu.txt
    639 bytes · Weergaven: 32
Haha, ik ga eens gek doen om dit tijdstip..

Ik zou echt je budget wat verhogen wil je het een beetje goed doen.
- Snel en genoeg ram geheugen om de a8-5600k goed zijn werk te laten doen en filmbewerkingssoftware goed te kunnen draaien.
- Een snelle SSD voor het snel laden van programma's/windows plus een extra harde schijf.
- Een goed 1080p beeldscherm

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...427263]=1&product[558955]=1&product[557799]=1

Een alternatief is om de SSD te droppen zodat je wel aan de 500 euro komt.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452330]=1&product[427263]=1&product[557799]=1

Als je windows er ook bij wilde gaat het moeilijk worden denk ik.

Nog een paar opmerkingen:
- Muis is een erg fijne gaming muis voor weinig geld, ik heb hem zelf ook.. voelt veel beter aan dan de gebruikelijke lichte kantoor muisjes
- Om aan je wens van een ruimtebesparend systeem te voldoen heb ik een µATX kast gekozen, de kleinere variant van de normale ATX kast.
- Het snelle werkgeheugen is noodzakelijk om je a8-5600k optimaal te kunnen laten werken plus zal het in combinatie met een SSD je systeem lekker snel maken.

Aangezien alles wat je wilde ook met je huidige laptop is gelukt, zou ik niet voor de PC van Leugenaar gaan, mede ook omdat Intel beter is met intensieve dingen.
Ik zou voor deze PC gaan:

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/473523

Met Windows en assemblage door een webshop waar alle onderdelen te koop zijn, kom je boven de €500 uit.
Micro-Mail Zeewolde is de goedkoopste webshop met alle producten, met goedkope assemblage en onder de €500 (welliswaar zonder Windows).

PS: Wil je Linux of Windows erop installeren?

Laatst bewerkt:
Ben het met je eens dat mijn samenstelling misschien wat over the top is, maar je trekt denk ik iets te snel conclusies.. de G2120 is zeker niet persé sneller dan de a8-5600k en de a8 heeft een stuk betere grafische chip. Aan de andere kant heeft de g2120 een lager verbruik en zal hij sneller zijn in programma's die sterk op 1/2 cores leunen (als het goed is worden dat er steeds minder).

Maargoed, het is nu eenmaal moeilijk om te weten waar TS genoeg aan heeft.

@Leugenaar, ik ben het toch ook wel met jou eens.

Laatst bewerkt:
Maar TS zegt niet dat die niet genoeg heeft gehad aan zijn laptop, dus mijn systeem moet ruim voldoende zijn voor hem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan