Nieuwe poging..........

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Hallo, aangezien niemand antwoord weet op mijn vorige vragen probeer ik het zo nog eens:
Situatie:
Kabelinternet van Chello.
1 desktop pc met Windows XP Home.
1 laptop met Windows XP Home.
De desktop is met een kabel aan de router (lynksis broadband wireless) verbonden en er is een adapter geïnstalleerd, op de laptop zat dat er al in.
Compternamen zijn verschillend, werkgroepnaam is het zelfde.
Er is op beide computers een gedeelde map aanwezig.
Als ik zoek naar computers in werkgroepen krijg ik op beide alleen de pc/laptop zelf te zien.
Als ik daar op rechtermuisknop druk is de optie netwerkverbinding maken grijs.
De XP firewalls staan uit, ik heb wel ZoneAlarm op de desktop maar als ik die uitzet werkt het ook niet.
Ik hoef op beiden niet in te loggen met een wachtwoord en heb ook alleen de beheerder als gebruiker(s).
Ik heb wel Internet op allebei maar krijg het niet voor elkaar om bestanden/mappen te delen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

p.s. ik snap ook niets van pingen, als ik op de laptop of op de desktop ping 127.0.0.1 doe lukt dat wel maar ping ip_adres krijg ik een foutmelding. (kan host ip_adres niet vinden)
 
Geplaatst door crash
Gewoon een berichtje daar plaatsen en je vraag komt weer onder de aandacht.

Ik heb aan de Moderator gevraagd of het beter is mischien deze open te houden en de andere te sluiten.
Gezien je hier meer info geeft.;)
 
goed plan, is eigenlijk een samenvatting van die andere 2.
 
Geplaatst door Jessy27
Sorry hoor maar niemand reageert...........

Dan nog is dat geen reden om vaker je vraag neer te zetten. Het staat ook in de huisregels.

De andere 2 vragen zijn inmiddels gesloten
 
Ik zie het niet tussen de opsomming staan van jou, dus even voor de zekerheid, heb je bij je netwerkeigenschappen wel 'bestands- en printerdeling' geactiveerd???
 
Geplaatst door maestro12
Ik zie het niet tussen de opsomming staan van jou, dus even voor de zekerheid, heb je bij je netwerkeigenschappen wel 'bestands- en printerdeling' geactiveerd???

Als dat op de desktop moet bij eigenschappen van de LAN-verbinding en op de laptop bij de draadloze netwerkverbinding is het antwoord Ja.
 
Geplaatst door Jessy27


Als dat op de desktop moet bij eigenschappen van de LAN-verbinding en op de laptop bij de draadloze netwerkverbinding is het antwoord Ja.

En je hebt daarna in verkenner, ook daarwerkelijk mappen (schijven) gedeeld???
 
Ja, ik heb een map aangemaakt in mijn Doc. (op allebei) waar nu een handje onder staat.
 
Laatst bewerkt:
Neem een andere map dan 'mijn documenten' XP vindt het niet fijn om deze map te delen. maak desnoods zelf een nieuwe map aan die je deelt.
 
Heb ik gedaan (in de map mijn documenten) maar je bedoelt waarschijnlijk gewoon op de C-schijf?
 
Het wordt steeds gekker! Ik heb nu een gedeelde map op de c-schijf aangemaakt op allebei en nu heb ik op de laptop helemaal niets meer staan als ik op computers in werkgroepen zoek! Help!!
 
Na de pc's opnieuw te hebben opgestart staat er op de desktop in werkgroepen alleen de desktop zelf, op de laptop staat nu de laptop en de desktop. Maar hoe kom ik dan bij die gedeelde map? Als ik (op de laptop) op het icoontje van de desktop dubbel klik krijg ik een foutmelding dat ik geen toegangsmachtiging heb en dat ie het netwerkpad niet kan vinden......
 
Schakel het 'gast account' eens in bij gebruikers, soms wil dat helpen.
 
Ik heb het op de desktop al gedaan maar kan nu even niet bij de laptop dus dat kan ik morgen pas proberen. In ieder geval bedankt zover, ik ga morgen weer verder zweten!!
 
Inmiddels de gastaccount ook ingeschakeld op de laptop maar nog steeds geen verandering in de situatie. (op de laptop wel allebei de pc's in werkgroepen, op de desktop alleen de laptop zelf) Maar zou ik nu niet alleen toegang hebben tot de desktop vanaf de laptop? Dat zou op zich al iets zijn, maar hoe kom ik dan bij mijn gedeelde map?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan