Nieuwe poging..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deel voor het gemak even een hele schijf, zonder wachtwoorden en met volledige toegang (lezen en schrijven)
 
Beide C-schijven gedeeld, geen verandering..... word er moedeloos van, er moet toch een oplossing zijn?
 
Ik heb de wizard weer uitgevoerd op beide pc's en nu heb ik de laptop wel in werkgroepen staan op de desktop! Ik krijg alleen de zelfde melding als ik de laptop wil openen...... Bovendien kan ik op de laptop de werkgroep helemaal niet openen: HOLLANDER (naam werkgroep) is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op etc. Kan het juiste netwerkpad niet vinden.
Wat nu?
 
Ik heb trouwens op de laptop wel een icoontje rechts onder staan met draadloze netwerkverbinding, signaalsterkte uitstekend........
 
Dan is het nu nog een kwestie van firewalls, volgens mij omdat ze allebei gezien worden.Je weet zeker dat je de xp firewall uit hebt staan. En in zonealarm kun je een reeks(of een enkel) ip-adres(sen) opgeven die toegang hebben. Kijk hiervoor in de trusted zone.
 
Maar vanuit de laptop kan ik de desktop toch niet zien? Ik kan nog niet eens de laptop zelf zien in werkgroepen!
 
Oeps, niet goed gelezen. Erhm,Hoe ben je ingelogd op de laptop als beheerder? Probeer eens in te loggen als administrator.

Het kan ook nog in je router zitten, maar daar heb ik weinig kaas van gegeten. Kijk eens of daar een firewall inzit. Misschien moet je daarin ook een range aan ip-adressen vrijgeven. Kijk wel uit dat dat alleen voor verkeer aan de lan-kant gebeurd en niet aan de internet kant.
 
Het werkt!! Ik was bij de laatste paar pogingen vergeten ZoneAlarm uit te zetten.......stom, stom, stom! Bedankt voor alle hulp!! Nu moet ik alleen nog uit zien te vinden hoe ik ZA in moet stellen om hem gewoon aan te kunnen laten staan..........
 
Je moet de pc's toevoegen aan de 'trusted zone'
Stom ik was er vanuit gegaan dat je ZA nog uit had gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan