Nieuwe printplaat voor hardeschijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik heb nog niet eens zo lang geleden een vraag gepost betreft een externe behuizing. Waarvan uiteindelijk bleek dat de hardeschijf kapot was omdat een chip op de printplaat was doorgebrand. Die zit onderaan de hdd.

Nou staat er 220gb aan belangrijke data op die ik op de dag van vandaag echt al hard nodig heb. De data redden is niet gegarandeerd dat zoiets goed zal gaan. Daarom wil ik dezelfde printplaat hebben voor mijn harddisk. Hoe? Door een hardeschijf te kopen met diezelfde printplaat. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. En mochten jullie adviezen hebben om maar te zoeken voor een zelfde printplaat zeg het dan ff. En nog beter help ff mee zoeken als je je echt totaal verveel of gewoon heel erg hulpbereid bent.

De kapotte hardeschijf is een Seagate barracude 7200.9 van 250gb (IDE)
Daar hebben we natuurlijk erg weinig aan behalve dat een zelfde printplaat eerder op die schijrf gevonden zal worden.

De printplaat die ik nodig heb is: 100387560 F 3635L3SZ

Hardeschijf info;

S/N 5ND37979
P/N 98D033-303

Het is niet iets makkelijks wat ik vraag. Normaal gesproken kan ik alleen verwachten dat ik dit zelf oplos. Vanwege het zoeken is naar een speld in een hooiberg. Maar als het ff kan:p Help me dan.

Deze print-plaat-actie heb ik eens met succes op een 10 Gb uitgevoerd, alhoewel de fabrikant mij vertelde dat het niet kon.
Echter, sommige schijven, zijn elektronisch zó afgesteld, dat de print exact past bij de schijf en de koppen.
Een print vervangen gaat dan niet werken.
Chip vervangen soms wel, maar vaak is er meer schade dan de chip alleen.

Ik zal eens een zoek-actie doen.

Ik hoop dat mijn schijf niet onder de schijfen valt waar de printplaat actie niet werkt. Verder harstikke bedankt dat je een beetje mee helpt zoeken.

Heb je trouwens nog tips voor me op wat voor manier ik zon type printplaat kan vinden. De hardeschijf zelf doet er niet echt toe uiteraard. Kun je op tweakers of andere zoekmachines op printplaat zoeken. Of moet je echt tussen de seagate schijven toevallig diezelfde soort printplaat tegen komen?

De hardeschijf zelf doet er niet echt toe uiteraard.
Oh, nou, in dat geval. Geef die dan na gebruik met goede printplaat maar aan mij :thumb:.

Als je je data weer boven water hebt, is het verstandiger om die andere h.d. te gaan gebruiken.
Een hd waar een fout in zit of heeft gezeten vertrouw ik niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan