Nieuwe proccesor of nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deraaf1

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo allemaal,
Ik wil graag mijn computer wat sneller maken, onderandere voor games maar ook
voor bijvoorbeeld een heleboel prgrammas tegelik aan hebben, bij mij zijn beide,
(videokaart en procccesor) niet echt goed dingen zelfs best slecht , maar mijn vraag
was wat is nou slimmer om eerst te kopen? een nieuwe proccesor (ongeveer 100
euro) of een nieuwe videokaart (ook ongeveer 100 euro).

Wat speceficaties,

Proccesor: Intel Celeron D336, 2800 MHz

Moederbord: Gigabyte GA-85661FXM-775

Systeem geheugen: 1GB

Videokaarten: SIS 661FX (32mb)
en de ATI Technologies Inc. mach64 CT PCI (2mb) (heb ik erin gezet
voor een extra beeldscherm [hij is wel heel oud])

Besturings systeem: Microsoft Windows XP home edition

Voeding 300watt

Ik heb op mijn moederbord 3 PCI aansluitingen (geen PCI-e) en 1 AGP aansluiting.
Van Proccesors heb ik weinig verstand en weet ik niet hoe je te weten komt wat voor slot je erin hebt.
Mijn pc is ongeveer 1 jaar oud

Alvast bedankt,
Pepijn

ik zou door sparen eerlijk gezegt je kan wel een snellere kaart nemen maar de rest,
hou dat dus niet bij. het zelfde geld voor de cpu.
ook is de pc wel verouderd.
misschien tijd voor een beetje better upgraden ? bord,cpu,mem, beeld kaart ?
bij altenrate staan ene paar leuke upgrade sets die niet al te duur zijn en toch sneller dan wat jij al in de pc hebt.
misschien een na denker.
m.v.g virtuosa

Laatst bewerkt:
als je de nieuwste games wilt gaan spelen heb je een nieuw moederbord nodig want je hebt een agp slot en het beste kun je een pci-e 16 hebben voor een goede nieuwe videokaart.

daarna zou ik je aanraden om eerst een videokaart te kopen en daarna je cpu omdat je nu 2.8 gh hebt en op zich is dat nou niet superslecht. en als je dan weer geld hebt een core 2 duo erin gooien en als het budget het toelaat nog werkgeheugen.

daarna zou ik je aanraden om eerst een videokaart te kopen en daarna je cpu omdat je nu 2.8 gh hebt en op zich is dat nou niet superslecht. e
Sorry, maar dit is niet echt een goede cpu hoor:
Het betreft hier een budget cpu van Intel.(Celeron) Daarbij als je een ander moederbord zou aanschaffen(ivm PCI-e), zul je ook de CPU en geheugen waarschijnlijk moeten vervangen.

zoals ondertussen al wel duidelijk zal zijn...
als je een pc wilt hebben die weer nieuwe games e.d. kan spelen dan zal je echt alles in je pc moeten upgraden (alleen de behuizing kan je waarschijnlijk behouden :p).

ik zou niks nieuws kopen maar gewoon sparen voor een nieuwe pc / of sparen voor onderdelen voor een pc.

je zal voor je pc om toch te upgraden moeten denken aan:
-moederbord
-processor
-videokaart
-koeler
-voeding (300W is (te)weinig)
-(evt) geluidskaart, zit bijna altijd onboard al op de mobo.
-geheugen

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
bedankt voor julie reacties ik zat zelf idd al te denken aan even door sparen en een aardig upgrade setje te kopen, een nieuwe pc word voor mij flink door spaen (ik ben pas 13) dus ik denk dat dat er niet echt in zit.
Ik heb nu ongeveer 150 euro tot mijn beschiking maar over een paar dagen 200 (zakgeld) dus dan moet ik nog even wachten.
dat setje van jantje ziet er wel aardig uit en is wel iets om over na te denken.
Groet, pepijn

op mijn moederbord staat toch echt dat nummer (kon hem zelf ook niet vinden dus dat is voor mij ook een vraag)
groet pepijn

edit Whitney bedankt voor je link maar wil je hem nog een keer opsturen (hij doet het niet) bvd Pepijn

EDIT: Ik zat zelf meer te denken aan deze: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1065756&showTechData=true

Laatst bewerkt door een moderator:
op mijn moederbord staat toch echt dat nummer (kon hem zelf ook niet vinden dus dat is voor mij ook een vraag)
Ik denk toch dat je een foutje maakt met het overnemen van het model nummer. Ik vermoed dat je het volgende moederbord van Gigabyte hebt:

GA-8S661FXM-775
Die 5 moet waarschijnlijk een S zijn.

Nou is nog de vraag heb je Rev1 of Rev2 van het moederbord:
Rev1:
http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=1842
Rev2:
http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2186

Srry voor het misverstand! Perfect opgemerkt crash :thumb:
Maar hoe kan ik zien of ik de rev 1 of 2 heb?
B.V.D Pepijn

Staat als het goed is ook op het moederbord. Ik heb zelf een Gigabyte moederbord, daar staat het op vermeld.

ik moet even mijn pc openschroefen om te kijken ben zo weer terug!
Pepijn

ben ik weer (achter andere computer) ik zie nergens rev1 of rev2 staan:o, ik kan direct in mijn pc kijken want hij ligt naast me waar zou het ongeveer moeten staan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, maar dit is niet echt een goede cpu hoor:
Het betreft hier een budget cpu van Intel.(Celeron) Daarbij als je een ander moederbord zou aanschaffen(ivm PCI-e), zul je ook de CPU en geheugen waarschijnlijk moeten vervangen.

ik zeg toch niet dat de cpu goed is ik zei dat dat hij niet superslecht is. de videokaart is slechter. en als je een nieuw moederbord aanschaft met socket 775 kan daar gewoon die celeron op en ook de toekomstige dual core ofzo. en hij heeft nu waarschijnlijk ddr geheugen en ddr geheugen kan ook op ddr 2

ik zeg toch niet dat de cpu goed is ik zei dat dat hij niet superslecht is.
Als je het over gamen hebt en een Celeron, dan is het geen goede CPU. Je kan er nog zo'n goede videokaart bij zetten, de CPU zal de vertrager zijn.

en hij heeft nu waarschijnlijk ddr geheugen en ddr geheugen kan ook op ddr 2
Moet je me toch eens uitleggen, hoe je dit voor elkaar krijgt.:confused:
DDR heeft 184 pins
DDR2 heeft 240 pins.
Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM

De videokaat die ik heb is idd niet echt een superkaart (best wel heel slecht) maar mijn videokaart ook dus ben ik toch even gaan nadenken over wat ik zou doenen een upgrade setje lijkt mij het best...
Hebben julie daar nog een advies over?
(btw ik wil er graag een kopen die ook direct een goede is hoeft niet vista ready maar wel gewoon een goede)
mijn budget licht rond de 200 euro
B.V.D. Pepijn

Ik zou toch even goed kijken welke versie je hebt van je moederbord, wellicht hoef je geen ander moederbord te kopen, alleen een andere Processor en Videokaart.

Versie 1.x gaat tot maximaal P4-Extreme Edition 3.4GHz(2MB) met BiosVersie 4 ..
Versie 2.0 gaat tot maximaal Pentium D 920(2.8GHz,4MB), met BiosVersie A.

Ook je Biosversie is bepalend voor het al dan niet (correct) werken van je processor!
O.k., je blijft dan wel een AGP bus behouden voor je videokaart.

Het blijft een beetje wikken en wegen, de voors en tegens tegen elkaar wegtrepen ..

Veel succes

EDIT: Je kan er maximaal 2 GB DDR1 Ram in hebben, zowel versie 1 als 2 ..
EDIT 2: het valt niet mee om er nog een nieuwe processor voor te vinden :(

Laatst bewerkt:
Ok, mij lijkt het 't best een mooi upgrade setje te kopen alleen de vraag is welke?
Ik ben bereid om er ongeveer 200,- voor te betalen mag wel iets meer maar niet te veel.

b.v.d. Pepijn

200 euro: voor een moederbord, geheugen, processor én Videokaart??

Dan zou ik de upgrade doen doe Jantje al aangaf, die van 229 euro, en kun je nog even sparen voor een losse videokaart én goede voeding.

Ja, aan die zat ik te denken, maar ik d8 miss weten julie een betere...
en ik weet niet of mijn voedin (300watt) hem aankan...
groet,
Pepijn

Dat zal zonder die nwe grafische kaart misschien nog wel gaan, wanneer je die krijgt/koopt zul je toch een andere voeding moeten doen, anders krijg je geheid problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan