Nieuwe processor :3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastaglazy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Hallo helpmij.nl :3

Volgende maand is mijn verjaardag en ik wil graag met het geld dat ik krijg een nieuwe processor kopen :)
Ik krijg altijd rond de 200 euro.
Ik wil heel graag een QuadCore kopen, omdat ik een hardcore gamer ben en niet van een lage FPS hou :P
Ik heb ook gelezen dat mijn moederbord geen QuadCore ondersteund dus ik moet voor die 200 euro een nieuwe Processor kopen EN een nieuw moederbord.

Dit is mijn systeem :)

Fabrikant : LeopardXP BricoPack
Moederbord : Fujitsu Siemens P5GD1-FM
Chipset : Intel i915G
Processor : Intel Pentium 4 517 @ 2933 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB
Videokaart : ATI Radeon HD 4300/4500 Series
Harde Schijf : ST3200822AS (200 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVDRRW GSA-4164B
Monitor Type : LG Electronics W2261 - 22 inches
Monitor Type : Philips Philips 170S - 17 inches
Netwerkkaart : RTL8139/810x Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (september 2009)

Kan iemand mij een moederbord met een goeie quadcore linken waar alles nog oppast en rond de 200 euro is :)?

Alvast bedankt :3

200 euro wordt inderdaad lastig.

Zo heb je een nieuwe CPU nodig, nieuw moederbord en geheugen (aangezien je nog gewoon DDR hebt)

Zoiets? 240,- totaal

AMD phenom 2 X4 925 (4 x 2,8Ghz)
Nieuw mobootje
2GB ddr 1333 Geheugen

Of je speurt even op marktplaats

bv zoiets:
http://link.marktplaats.nl/356219403
Ben je gelijk klaar met alles

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt! :D zal vast wel mogen :3 ik hou men zakgeld van deze en volgende maand en dan kan ik dat halen.
Kan ik dan BIJVOORBEELD crysis lekker hoog draaien :3? wil die game nog graag even uitspelen voordat deel 2 uitkomt x3

Dus 3 dingen moet ik kopen en dan draait men pc lekker snel :)? sorry heb nog nooit AMD gehad :P

btw dit is mijn geheugen:

Fabrikant : Infineon
Part Number : 64D64320HU5C
Serienummer : 06039711
Type : DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]

Die zou ik graag willen kopen, dat pakket maar ik heb het geld nu nog niet he :(

Laatst bewerkt:
Kijk je huidige pc is zwaar veroudert daar komt het eigenlijk op neer.

Je geheugen is DDR 400 dit is veroudert geheugen, een nieuw moederbord ondersteunt dit niet meer.
De huidige geheugens zijn DDR2 en DDR3 (Waarvan DDR2 ook langzaam aan het verdwijnen is)

Dus wil je een andere CPU, heb je gelijk een ander moederbord en geheugen nodig.

Bij het spelen van games ligt de nadruk meer bij de GPU (grafische kaart) ipv je CPU.

Ik zie dat je huifige grafische kaart een ATI Radeon HD 4300/4500 Series
is. Dit is ook niet echt een kaart om mee te gamen.

Je kunt er ook een andere grfische kaart inzetten, maar kan je huidige voeding dit aan...
Zo hangt heel je pc een beetje bij elkaar.
Als je het ene vervangt moet je dus kijken of het andere het ondersteund en kan trekken.

Als je bv 400,- uittrekt ben je gelijk van alles af

Maar dat is gelijk 2 maal je budget...

Hmm... ik game echt de hele dag x3 dus ik wil een zo goed mogelijke pc hebben :P
Ik heb een baan aangeboden gekregen, als ik die aanneem dan kan ik waarschijnlijk de dag na men verjaardag dat alles in 1 keer kopen.
Aleen heb ik geen zin om die baan aan te nemen omdat ik binnenkort ga verhuizen :P

Ik zal er even goed over nadenken :) ik kan natuurlijk ook eerst dat die eerste set die je me gaf kopen, en dan over een tijdje die andere 2 dingen er nog bij :)

Het ziet er naar uit dat ik de baan aanneem :)
Ik verdien ongeveer 140 euro per maand
50 euro zakgeld en de 200 euro verjaardags geld :)
afgerond is dat 400 euro :3
Dus dan kan ik dat mooie setje kopen x3

Heel erg bedankt voor de hulp Mukkel :)

Ik zou eerst een nieuwe cpu kopen en daarna pas een betere grafische kaart. Want met een goeie grafische kaart en een slechte cpu schiet je nog steeds niks op en heb je nog steeds lage fps.. (zal hooguit maar 10 of 20 fps hoger worden ;) )

bedankt xlordingo :) maar ik ga die hele set kopen die mukkel mij linkte :) dat tweede plaatje.

Crysis zou je nog wel op medium-high kunnen spelen(tot 1600x1200) Maar crysis 2 haal je echt niet meer!

Kijk je huidige pc is zwaar veroudert daar komt het eigenlijk op neer.

Je geheugen is DDR 400 dit is veroudert geheugen, een nieuw moederbord ondersteunt dit niet meer.
De huidige geheugens zijn DDR2 en DDR3 (Waarvan DDR2 ook langzaam aan het verdwijnen is)

Dus wil je een andere CPU, heb je gelijk een ander moederbord en geheugen nodig.

Bij het spelen van games ligt de nadruk meer bij de GPU (grafische kaart) ipv je CPU.

Ik zie dat je huifige grafische kaart een ATI Radeon HD 4300/4500 Series
is. Dit is ook niet echt een kaart om mee te gamen.

Je kunt er ook een andere grfische kaart inzetten, maar kan je huidige voeding dit aan...
Zo hangt heel je pc een beetje bij elkaar.
Als je het ene vervangt moet je dus kijken of het andere het ondersteund en kan trekken.

Als je bv 400,- uittrekt ben je gelijk van alles af

Maar dat is gelijk 2 maal je budget...

Met dit pakket toch wel? dat ik crysis makkerlijk kan spelen en crysis 2 ook?

Crysis 2 kun je wel spelen hoor! Maar Max settings moet je niet verwachten want het wordt weer een knaller die het elke high-end PC moeilijk gaat maken. Misschien te weinig RAM maar dat is zo aanpasbaar wanneer je te weinig hebt.

Crysis 2 kun je wel spelen hoor! Maar Max settings moet je niet verwachten want het wordt weer een knaller die het elke high-end PC moeilijk gaat maken. Misschien te weinig RAM maar dat is zo aanpasbaar wanneer je te weinig hebt.

Oke thx :D dus die spullen die ik ga kopen, heb ik dan ook een high-end pc :)?

Even voor de lol x3 kan ik met dat nieuwe hardware GTA IV en Assasins Creed 2 enzo spelen :)?

nee :) high end moet je meer richting intel i7 / amd x6 cpu's denken en aan videokaarten zoals ATI 5870 / 5970
of nvidia gtx470 /480.

Dat zit ver boven je budget :) aangezien de videokaarten alleen al boven de 400 euro zitten ;)

Maar iedereen vergelijkt een pc met het spel crysis.
Crysis is gewoon een k8t spel. Vergt veelste veel van een pc dan grafisch "mooi" is.

Crysis 1 is nooit yovel geweest, crysis Warhead was al een heel stuk beter, kwa gameplay / pc verhouding.
Crysis 2 zou ik niet weten.

Maar met dat 2de setje kun je bv. COD4, modern warfare 2, battlefield bad company 2 ect. maxed out spelen.
Voor het goede kun je er 4 GB instoppen ipv 2GB maar dat is weer 50 extra.
(Die 2GB kun je er ook later bij prikken dat is geen probleem)

nee :) high end moet je meer richting intel i7 / amd x6 cpu's denken en aan videokaarten zoals ATI 5870 / 5970
of nvidia gtx470 /480.

Dat zit ver boven je budget :) aangezien de videokaarten alleen al boven de 400 euro zitten ;)

Maar iedereen vergelijkt een pc met het spel crysis.
Crysis is gewoon een k8t spel. Vergt veelste veel van een pc dan grafisch "mooi" is.

Crysis 1 is nooit yovel geweest, crysis Warhead was al een heel stuk beter, kwa gameplay / pc verhouding.
Crysis 2 zou ik niet weten.

Maar met dat 2de setje kun je bv. COD4, modern warfare 2, battlefield bad company 2 ect. maxed out spelen.
Voor het goede kun je er 4 GB instoppen ipv 2GB maar dat is weer 50 extra.
(Die 2GB kun je er ook later bij prikken dat is geen probleem)

En GTA IV en Assasins creed 2 en Prototype enzo dan :)? of metro 2033?

Dat moet je even checken op google.
bv prototype requirements

Maar ik voorzie geen problemen met die games.
Zou beter lopen met meer ram geheugen.

Het ligt ook veel aan met welke resolutie je de games speelt.

Prototype kan wel op maximaal, Gta 4 en soortgelijke spellen zullen zeker NIET op maximaal spelen, En tot een resolutie van 1600x1200. Je pc is prima voor normaal gebruik. Maar veel kan het niet hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan