Nieuwe processor aanschaffen, Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hallo,
ik wil een nieuw processor kopen voor te gamen,
want die wat ik nu heb is niet zo heel goed.
ik heb nu een E4300 @1.8 ghz een C2d dus.
hij moet passen op een moederbord met socket 775 en een fsb van 1066.ook een beetje toekomst gericht.
dus is een Q6600 een goede keuze?
budged max. 250 euro
pc specs:

E4300
8800GT OC
P5l-VM 1394
2gb pc5300 werkgeheugen 667mhz, onderklokt 400mhz zodat het 1:1 loopt.
Vista 32 bit.
voeding 450 watt. ik wil eerst kijken of dit lukt, en anders haal ik ook nog een nieuwe voeding. want mijn systeem gebruikt nu 298 watt. op full load

Hallo,

voor de voeding hoef je, je nog geen zorgen te maken want als je max 300 watt nodig hebt heb je nog 1/3 over.
alleen een ander aandachts punt, ondersteund je moederbord wel de Q6600? zover ik snel heb gevonden niet maar het dat zal vast in de boekjes staan.
Verder is de kueze voor een Q6600 niet verkeerd.

succes met zoeken en even duidelijk opzoeken of jouwn moederboard geschikt is voor quard core.

Hallo,

alleen een ander aandachts punt, ondersteund je moederbord wel de Q6600? quard core.

het enige wat dat uitmaakt is toch fsb snelheid en socket? of niet? want ik heb gewoon socket 775 en de Quad ook

Ik weet niet of dat uit maakt of niet.

Ik weet alleen wel dat bij mijn moederbord dat er speciaal bijvermeld was.
ook weet ik dat quard core (4 cores) 2 cores meer heeft dan duocore (2cores).
In mijn ogen is het dus te verwachten dat niet alle hardware dat duocore ondersteund ook gelijk qaurd onderstuend.

Ik zal dan ook zeker na kijken of het wel compatible is.

Moederbord ondersteunt geen Quadcore CPU.
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=194&model=1324&modelmenu=1

LGA775 Intel® Core™2 Processor Ready
This motherboard supports the latest Intel® Core™2 processors in LGA775 package. With new Intel® Core™ microarchitecture technology and 1066 / 800 MHz FSB, Intel® Core™2 processor is one of the most powerful and energy efficient CPU in the world.

Dual-Core CPU
Enjoy the extraordinary CPU power from the latest dual-core CPU. The advanced processing technology contains two physical CPU cores with individually dedicated L2 cache to satisfy the rising demand for more powerful processing capability.

Laatst bewerkt:
weten jullie mischien dan een andere goede cpu voor mijn moederbord, maar ik wil geen nieuw moederbord want ik heb net een nieuw systeem, en dan heb ik dalijk alles vervangen

weten jullie mischien dan een andere goede cpu voor mijn moederbord, maar ik wil geen nieuw moederbord want ik heb net een nieuw systeem, en dan heb ik dalijk alles vervangen

nee, zou ik niet doen. Het enige wat je zou kunnen doen is een 6750 halen, maar het is nog maar de vraag of die gaat passen. Je moederbord maakt gebruik van een verouderde chipset en bied daarom weinig ondersteuning voor de huidige en nieuwe cpu lijnen. Wil je iets leukers? Dan zul je echt een ander moederbord moeten halen.

Denk dan aan een leuke X38 chipset!

Ik zal gewoon een nieuw moederbord + cpu kopen, je hebt nu een redelijk oud en " goedkoop" bord en als je daar een andere cpu op zet schiet je niet erg veel op.

dat q6600 verhaal is wel een goed idee zoek daar nu maar een luek bordje bij en alles werk goed.

succes

Ik zal gewoon een nieuw moederbord + cpu kopen, je hebt nu een redelijk oud en " goedkoop" bord en als je daar een andere cpu op zet schiet je niet erg veel op.

dat q6600 verhaal is wel een goed idee zoek daar nu maar een luek bordje bij en alles werk goed.

succes

ik wil wel maar kijk het zit zo: ik heb het erover gehad met mijn vader dat ik spellen spelen op de pc leuk vind, dus na 2 maanden ofzo koopt mn vader mijn een dual-core computer, ik heb de videokaart al vervangen, en werkgeheugen, en als ik nu ook nog het moederbord,cpu, en eventueel de voeding koop dan vind ik dat eigenlijk niet zo leuk voor mijn vader, dan is het grootste deel van de pc bijna meteen de prullebak in.

of je nu alleen nog de cpu of de cpu en het mobo gaat vervangen, dat lijkt me niet zoveel uit te maken. Keus is makkelijk, wil je een betere cpu: nieuw moederbord. Anders is het niet echt de moeite waard.

Klopt, en besides, je hebt dan alleen nog maar beetje ram nodig en een hardeschijf + cd/dvd speler en je hebt al een 2de computer.

maar ik snap je punt wel, maar alleen een nieuwe cpu lost je probleem niet op en eigelijk is het zonde van je geld.

ik denk dat je het beter goed moet doen of niet.

en anders dan wacht je nog een half jaartje of zo en kijk je dan weer verder.

Leuke discussie, maar met die E4300 is echt helemaal niets mis om te gamen, is juist een van de snelste CPU´s binnen dat segment.

Daarnaast is de E4300 de ook nog eens `overklok/koning` van de Core2Duo processors wanneer je hem niet snel genoeg vindt, dus gewoon dit even lezen en met 0 euro investering een super processor

http://www.legionhardware.com/document.php?id=610

Klopt, en besides, je hebt dan alleen nog maar beetje ram nodig en een hardeschijf + cd/dvd speler en je hebt al een 2de computer.

maar ik snap je punt wel, maar alleen een nieuwe cpu lost je probleem niet op en eigelijk is het zonde van je geld.

ik denk dat je het beter goed moet doen of niet.

en anders dan wacht je nog een half jaartje of zo en kijk je dan weer verder.

ik doe die laatste suggestie wel, want eigenlijk doet mijn E4300 het nog best goed, ik speel call of duty 4 met een fps van wel 40-200 met alles op het hoogst en crysis op high aa 2x en 1240x1024 ook boven de 20 fps, dus ik wacht nog wel even af

ik moet het toch eens met mn pa erover hebben over dat overklokken :P , want ik weet hoe het moet enz. al een aantal keer overklokt naar 2.1ghz, maar verder kom ik niet met stock koeler.

Lees mijn link een paar posts terug speciaal over het simpel overklokken van de E4300.

Loopt met gemak meer dan 3Ghz (x2)

Het schijnt niet zo moeilijk te zijn om de c2d e serie over te klokken een kennis van mij heeft de e6600 op 3.6 draaien, (stock 2.4) maar heeft hier voor wel een andere koeler gebruikt.

Het is misschien een idee om een andere (dwz betere) koeler te kopen voor je cpu en deze dan iets over klokken richting 2.4 of zo.

opdeze manier kost dat niet veel geld maar krijg je wel een redelijk snellere computer.

Succes

Let wel dat een op 3+ Ghz E4X00 niet dezelfde prestaties levert als b.v. een E6850 (ook 3 Ghz). Daarvoor heeft de cpu teveel beperkingen. Maar ter overbrugging is het een leuke optie.

ik heb vanochtend koeler gehaald, en nu is die nogsteeds erg koel. omdat ik voor het moederbord niet hoger kan dan 2.4 want dan is die op 1066mhz, ben best lang bezig geweest ( in kleine stappen, en stressen ) hij is nu ook an het stressen, gewoon voor de zekerheid nog 4 uur. hier is een foto: let op , de voltages kloppen vaak niet bij cpu-z.:
attachment.php
:D

Bijlagen

• oc'd klein.gif
    oc'd klein.gif
    31,3 KB · Weergaven: 109
Nouw, 2.4 is toch netjes? ik heb gewoon een stock e6600 op 2.4 en kan alles doen wat ik wil .

en succes met stressen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan