Nieuwe processor en voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

illxjoey

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2009
Hallo,

Ik heb de Dell Dimension 5150. Ik heb 2 weken terug een nieuwe videokaart gekocht en hem erin gezet, ben er heel tevreden mee. Maar ik zou graag mijn pc naar een hoger niveau brengen door me processor te vervangen.

Ik heb wat op internet gezocht en heb deze gevonden:
Intel Core 2 Duo E7500

Ook ga ik mijn voeding voor de zekerheid vervangen van een 305W tot een 500W.
Hier is een link naar de voeding die ik heb gevonden: OCZ StealthXStream

Mijn vraag is of jullie kunnen nalopen of dit in mijn computer past (Dell Dimension 5150). Ik ben namelijk niet 100% zeker of het past en zo niet dan is het natuurlijk zonde als ik het gekocht heb.

Als u mijn pc gegevens wilt kunt u die gerust vragen dan plaatst ik het even!

Mvg, Joey!

Ik ben voor 95% zeker dat dit niet kan.

Je hebt een processor uit het pre-core2duo-tijdperk. Meestal kan je die niet upgraden. En als het al kan dan meestal alleen naar de 1e types.

Hoi !

Zoals m'n collega ( ! ) zegt: kun je vergeten !

Bij Dell PC's kun je zelfs geen normale upgrade-set plaatsen, i.v.m. afwijkende maten van voeding en mobo.

Greetz,

Harry.

Hoezo zou het niet kunnen?
Op internet lees ik veel van dit soort dingen:

Code:
Ik heb deze computer gekocht met de volgende specificaties:

Dimension 5150 Pentium D 805 Dual Core Processor (2.66GHz)
1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512) Memory
3.5" Floppy Drive
160GB 7200rpm SATA Hard Drive
16x max. DVD+/-RW Drive
Integrated Intel Graphics Media Accelerator 950 (Dit is die slechte videokaart (voor gamers))
Dutch Windows XP SP2 Home
McAfee Security Center 36 maanden

Misschien help ik jullie hiermee: Klikje

Klikje 2

Aangeraden processor door iemand

Klikje 3

Laatst bewerkt:
Hoi !

1.) Om een ATX-voeding te plaatsen moet je met ijzerzaag en vijl aan de slag, omdat die voeding niet zomaar ik je kast past;

2) In je eigen links kun je lezen dat een CPU-upgrade weliswaar niet onmogelijk is maar weinig zin heeft omdat je chipset te langzaam is.

Enne...Er staat hier nog een Dell kast incl. mobo waarbij iemand hetzelfde geprobeerd heeft.
Achterzijde pas gemaakt voor 'n nieuwe voeding, nieuwe Dual-Core CPU geplaatst.
Helaas is het mobo opgeblazen door die aanpassingen......
Weet je wat Dell vraagt voor een mobo ?
Kast mag je gratis ophalen " ter leringhe en vermaeck".

Greetz,

Harry.

In je links staat niets wat ik nog niet wist. Voor ik antwoord heb gegeven heb ik eerst gegoogeled. Ik heb geen enkele Dimension 5150 gevonden met wat voor core 2 duo-processor dan ook. Misschien dat er ergens 1 te vinden is, maar dat zal dan een heel simpele zijn.

En dan is de E7500 uit mijn hoofd een 45nm-processor. Deze wordt door oudere chipsets voor 99,99% niet ondersteunt.

In je links staat niets wat ik nog niet wist. Voor ik antwoord heb gegeven heb ik eerst gegoogeled. Ik heb geen enkele Dimension 5150 gevonden met wat voor core 2 duo-processor dan ook. Misschien dat er ergens 1 te vinden is, maar dat zal dan een heel simpele zijn.

En dan is de E7500 uit mijn hoofd een 45nm-processor. Deze wordt door oudere chipsets voor 99,99% niet ondersteunt.

Jammer,
Bedankt voor jullie hulp.

Ik heb eens nagedacht en wat rond gezocht op google, ik ga denk ik even wat aankopen doen.

Dit had ik in gedachten (door middel van Alternate pc builder heb ik deze onderdelen gevonden):

Code:
CPUs Koelers
(Art.-Nr.: HPLC11)
Alpine 7 Pro (775)
€ 11,99

Moederborden Socket 775
(Art.-Nr.: GPER39)
P45TurboTwins2000 (Intel® P45)
€ 72,90

CPUs Socket 775 Core 2 Duo
(Art.-Nr.: HPGI85)
Core™ 2 Duo E7400 (2x 2800 MHz)
€ 99,90

Behuizingen Midi Tower
(Art.-Nr.: TQXA62)
Three Hundred (3 x)
€ 46,99

Subtotaal:
€ 231,78

bijkomende verzendkosten

Totaalprijs:
€ 231,78

incl. 19% BTW. € 37,01

Ook kan ik deze voeding erin plaatsen:

https://www.alternate.nl/html/produ...althXStream_500W/-1066171/?articleId=-1066171

Ook ga ik mijn Sapphire HD 4670 1GB dan overplaatsen.

Mijn DDR2 RAM van Kingston (2 geheugensticks, 1 van 1024MB en 1 van 2048MB) ga ik dan ook overplaatsen als het kan.

Mijn Harddisk van Seagate Barracuda 160GB wil ik dan ook overplaatsen.

Mijn vraag is dus of dit allemaal wel past en of het allemaal wel handig,slim of goed is. Zelf heb ik er niet veel verstand van dus ik wil graag zeker weten hoe ik dit ga aanpakken.

P.S sommige stukjes tekst zijn links, let daar even op.

Met jouw budget kan je beter voor een AMD processor kiezen. Betere prijs-kwaliteit verhouding.

Geheugen kan je mee nemen, wel is het zo dat je geen gebruik kan maken van dual channel. Maar goed... je kan altijd nog de 2 GB voor je oude 1GB-bankje kopen (in de toekomst en als je tenminste 64 bit windows hebt, anders is het zinloos).

Je moet dan dus kijken voor een AM2+-moederbord. Bijv een chipset 770, of 780G, of 785G. Deze zijn van zeg maar 50-70 euro.
Processor heb je verschillende opties. Je zou genoegen kunnen nemen met de boxed koeler (waarom heb je een losse processorkoeler gekozen?), zodat je ongeveer op het volgende uitkomt:

Bijv http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[210544]=1&product[238676]=1&product[63315]=1

Dan heb je een prima basis!

Die processor die jij in het winkelmandje heb geplaatst, is die 3.2GHz of is die meer?

toevallig is hij 3,2 Ghz, maar dat zegt niets meer. (dat was zo in de vorige eeuw: we leven in 2009 :))

Het is een quadcore, dus 4 processorkernen.

Met jouw budget kan je beter voor een AMD processor kiezen. Betere prijs-kwaliteit verhouding.

Geheugen kan je mee nemen, wel is het zo dat je geen gebruik kan maken van dual channel. Maar goed... je kan altijd nog de 2 GB voor je oude 1GB-bankje kopen (in de toekomst en als je tenminste 64 bit windows hebt, anders is het zinloos).

Je moet dan dus kijken voor een AM2+-moederbord. Bijv een chipset 770, of 780G, of 785G. Deze zijn van zeg maar 50-70 euro.
Processor heb je verschillende opties. Je zou genoegen kunnen nemen met de boxed koeler (waarom heb je een losse processorkoeler gekozen?), zodat je ongeveer op het volgende uitkomt:

Bijv http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[210544]=1&product[238676]=1&product[63315]=1

Dan heb je een prima basis!

Ik zie er nog even geen voeding in, maar die OCZ StealthXstream van 500 Watt is in ieder geval meer dan voldoende voor deze setup, kun je er ook nog een leuke videokaart bij doen.

Ik zie er nog even geen voeding in, maar die OCZ StealthXstream van 500 Watt is in ieder geval meer dan voldoende voor deze setup, kun je er ook nog een leuke videokaart bij doen.

Ik ga de HD 4670 1GB van Sapphire overplaatsen naar het nieuwe systeem.
En die voeding ga ik inderdaad kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan