Nieuwe Processor, loopt langzaam!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb trouwens een Nederlandse versie van nero ik neem aan dat Cd-Rom (opstartbaar) hetzelfde is als een Cd-Rom (Boot)?

Correct. (en dat geldt alleen voor je laatste vraag) De vorige 2 vragen durf ik geen ja of nee op te zeggen.

Ok bedankt, Marsmannetje mooi dat je op forums hebt gevonden dat de F5C versie de oplossing is! Kan je even verifieren dat ik al de goede bestandjes in het image bestand heb staan?

drdosmin: wordt: COMMAND.COM, IBMBIO.COM, IBMDOS.COM (eenmaal geopend in Ultraiso)
+
FLASHPI
m79xtud5.f5c
autoexec

Ok ik typ nu vanaf mijn laptop.
Ik heb het bestand vanaf de cd opgestart.
Daarna heb ik flashspi M79XTUD5.F5C ingetypt toen begon de computer met schrijven.
Inmiddels is hij klaar en staat er in beeld ***SPI Flash BIOS Update is Completed ***
A:\>_
Wat moet ik nu doen?

Jongens kunnen jullie even antwoord geven ik vreet mezelf bijna op van de zenuwen haha:D

Ik ken de procedure van deze flashtool niet, maar als er staat dat het bios geflasht is en er staat een A prompt te knipperen, dan betekent het dat het spul gereed is denk ik, maar nogmaals, ik ken deze tool niet.
Als de update gereed is dan zou je nu alleen maar opnieuw hoeven op te starten.

M.a.w. omdat er staat: ***SPI Flash BIOS Update is Completed *** is het voor elkaar. Opstarten dan maar.

En dat doe ik door wat in te typen?
Dan moet ik zeker ook de cd eruit halen anders gaat hij weer daarvanaf booten.

jep.
En even goed opletten in het bootscherm (het 1e scherm dat je ziet): als het goed is zie je daar de nieuwe biosversie ergens staan.

En moet je processor goed gelezen worden.

edit:
cd eruit.
Soms werkt het door 'exit' te typen gevolg door enter.
Soms moet je gewoon opnieuw opstarten. Eerlijk gezegd is mijn laatste dos-biosupdate al een tijdje geleden, dus ik weet het niet helemaal meer zeker.

Laatst bewerkt:
Hier ben ik weer, dit keer post ik weer vanaf mijn computer!
Het opstarten ging zo snel dat ik niet kon zien of die de nieuwe bios versie aangaf.
Maar CPU-Z geeft nu in plaats van multiplier 4 x 805 mhz , mutiplier 16 x 3.2 ghz aan!!
Dus het heeft gewerkt!
Echt super mooi, ik ben echt zo blij nou, harstikke bedankt voor alle hulp! Ik ga snel effe een paar gamepjes uitproberen haha :D :thumb:

en dan weer in het bios gaan en de optized defaults laten laden en weer opnieuw opstarten.
Vervolgens controleren of de processor nu wel goed herkend wordt.

Laatst bewerkt:
Mooi dat het zo al werkt...
Hopelijk werkt alles nu goed.

Nee de Dmi melding krijg ik nog steeds, maargoed de processor wordt goed herkend en alles loopt als een trein, wat een verschil!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan