Nieuwe processor, PC kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

brankestein

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo iedereen,

ik heb vandaag mijn processor (een Intel Celeron 2.4 GHz (uni-core)) vervangen door een Intel Celeron E3400 Dual-Core 2.6 GHz processor. Mijn PC had helemaal geen problemen, ik wou m alleen ff upgraden met een nieuwe processor. Ik heb op de website van de fabrikant van mijn moederbord gekeken, en deze processor zou in principe compatibel moeten zijn met mijn mobo. Toen k echter net mn pc weer aansloot en alles, toen ging ie wel aan, dat wil zeggen dat alle ventilatoren t deden, maar ik hoorde niet de normale piepjes van t opstarten, ik kreeg geen beeld en hij deed verder niets. Hij gaf ongeveer 5 minuten lang aan dat ie bezig was (t oranje lampje), maar dat hield ook al snel weer op. Er gebeurt verder ook gewoon helemaal niets..

Heb ik nou iets fout gedaan? Of is die processor nou kapot of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

Groetjes

Hallo...

Merk en type van het mobo?
Je zegt dat je al gekeken had maar was een bios update wellicht nodig??

Processor zit wel goed?
Voeding ook weer helemaal aangesloten?
Betreft het een nieuwe?

Processor zit wel goed?
Voeding ook weer helemaal aangesloten?
Betreft het een nieuwe?

Ik heb de processor goed geplaatst, zoals t in de handleiding stond en zoals de vorige processor ook zat.. Hij kan maar op 1 manier erin. Tis idd een nieuwe processor.. Alle kabeltjes en alles zijn aangesloten.. Maar hij geeft geen kik..:(

Heb je even een duidelijke typenr van die cpu.En dan bedoel ik niet e4300.Maar iets in de trand van 335j etc

Laatst bewerkt:
Heb je even een duidelijke typenr van die cpu.En dan bedoel ik niet e4300.Maar iets in de trand van 335j etc

Ehm.. Tis een Intel Celeron E3400, 800 MHz, LGA775, 2.6 GHz, 1MB L2 Cache, 65W, fabricageproces 45 nm.
Productcode: BX80571E3400
Serienummer: 35032734A2984
Artikelnummer: (azerty.nl): 259580

Zijn dit genoeg cijfertjes? :p
Dit zijn alle nummertjes die ik kon vinden..

Ik begin toch echt te denken dar er geen cpu support is voor deze.(e3400wolfdale)
In de lijst onderaan staan de celeronD op een 533mhz bus.
Van jou is al een 800mhz.

http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=775i65PE

Eh.. ik mag dan wel t IETS weten van computers, maar dit zegt me even niets.. Wat betekenen al die cijfertjes? En wat betekent t voor mn pc? Dat k die processor weg kan gooien? :( Of moet ik gwn een nieuw moederbord kopen wil ik nog iets aan die processor hebben?

Bedankt voor alle hulp trouwens..:thumb:

Edit: zou t trouwens helpen als ik mn oude processor weer terug zet? Zou die t dan weer doen? En wat voor Dual core processor kan er dan wel in?

Laatst bewerkt:
Bij het terugplaatsen van de oude cpu zou die weer moeten doen ja.
qua cijfertjes tja...die 800mhz is de front side bus.Maar goed ik wil je niet teveel lastig vallen met cijfers.
Zoals ik het nu zie is er geen ondersteuning voor die cpu.Ik zou graag willen dat als een mede-member dit leest dit kan bevestigen cq ontkrachten.

Even daarop wachten

Nou in ieder geval bedankt voor alle hulp.. Dan weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben :confused:.. Dan ga ik nu de oude processor terugzetten..

Doe dat eerst maar even ja...

Er reageert wellicht nog iemand.Door die andere type vermeldingen zit ik ook even niet helemaal zeker.(80%;))

Dank je Harry:thumb:

De cpu lijst had ik ookal.. alleen de typnr's bracht mij even in verwarring.

OK dan :( Verkeerde processor dus... Waar moet ik dan op letten bij het kopen van een andere processor? Wat heb ik dan fout gedaan hier?

Naja...eigenlijk is dat bordje redelijk beperkt qua upgraden goede/betere/nieuwere processoren.

Maar stel nou DAT ik een nieuwe zou willen kopen, waar moet ik dan in t vervolg ook op letten, wat ik deze keer dan blijkbaar ben vergeten?

Dat die voldoet aan de cpu list.;)

Maare kan je niet beter eens kijken naar een upgrade setje
Dat is een mobo,cpu engeheugen in 1 "pakketje"
Zit je waarschijnlijk alleen met je videokaart mocht die aanwezig zijn.(agp)
hhmmm, kom je bijna aan een andere pc toe.

Kortom:Wil/kan je hier nog wel wat aan doen??mijn advies:neen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan