Mijn media center heeft de volgende specs:
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : MSI RS482M4-ILD (MS-7191)
> Chipset : ATI RS482
> Processor : AMD Athlon 64 3500+ @ 2200 MHz
> Fysiek Geheugen : 2048 MB (4 x 512 DDR-SDRAM )
> Videokaart : NVIDIA GeForce 7600 GS (Microsoft Corporation - WDDM)
> Harde Schijf : Maxtor (204 GB)
> DVD-Rom Station : LITE-ON DVD SHD-16P1S ATA Device
> Monitor Type : Samsung SAMSUNG - 7 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7100
> DirectX : Versie 10.00
Maar als ik HD tv afspeel zit eshell.exe tegen de 100% aan processor kracht en loopt tv niet soepel.
Als ik HD content op youtube afspeel zit IE tegen de 100% processor kracht.
Nu heeft op het forum de groene knop iemand me al verteld dat mijn systeem gewoon niet zwaar genoeg is voor HD content.
Nu zit ik er over te denken er een andere processor in te zetten en daar heb ik een aantal vragen over.
Ik heb ergens gezien, dat dit moederbord een socket 939 heeft; houdt dit in dat ik er ook een dual core in kan zetten?
Zou het verschil tussen de huidige AMD 64 3500+ en een AMD Athlon 64 X2 4400+ groot genoeg zijn dat de boel dan wel soepel gaat lopen? (Belangrijkste vraag eigenlijk)
Zou ik Windows opnieuw moeten installeren na het vervangen van de processor?
Ik vind het bovendien eigenlijk moeilijk te geloven dat een 3500+ dit niet aan kan. Mijn desktop heeft een AMD Athlon 64 X2 4200+ en die draait wel hartstikke soepel. Wel neemt IE ook vrij veel (rond de 80%) aan processorkracht in als ik bijvoorbeeld The Muppets Bohemian Rhapsody op HD afspeel.
<<< Systeemoverzicht >>>
> Moederbord : MSI RS482M4-ILD (MS-7191)
> Chipset : ATI RS482
> Processor : AMD Athlon 64 3500+ @ 2200 MHz
> Fysiek Geheugen : 2048 MB (4 x 512 DDR-SDRAM )
> Videokaart : NVIDIA GeForce 7600 GS (Microsoft Corporation - WDDM)
> DVD-Rom Station : LITE-ON DVD SHD-16P1S ATA Device
> Monitor Type : Samsung SAMSUNG - 7 inches
> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RT8139 (A/B/C/810x/813x/C+) Fast Ethernet Adapter
> Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7100
> DirectX : Versie 10.00
Maar als ik HD tv afspeel zit eshell.exe tegen de 100% aan processor kracht en loopt tv niet soepel.
Als ik HD content op youtube afspeel zit IE tegen de 100% processor kracht.
Nu heeft op het forum de groene knop iemand me al verteld dat mijn systeem gewoon niet zwaar genoeg is voor HD content.
Nu zit ik er over te denken er een andere processor in te zetten en daar heb ik een aantal vragen over.
Ik heb ergens gezien, dat dit moederbord een socket 939 heeft; houdt dit in dat ik er ook een dual core in kan zetten?
Zou het verschil tussen de huidige AMD 64 3500+ en een AMD Athlon 64 X2 4400+ groot genoeg zijn dat de boel dan wel soepel gaat lopen? (Belangrijkste vraag eigenlijk)
Zou ik Windows opnieuw moeten installeren na het vervangen van de processor?
Ik vind het bovendien eigenlijk moeilijk te geloven dat een 3500+ dit niet aan kan. Mijn desktop heeft een AMD Athlon 64 X2 4200+ en die draait wel hartstikke soepel. Wel neemt IE ook vrij veel (rond de 80%) aan processorkracht in als ik bijvoorbeeld The Muppets Bohemian Rhapsody op HD afspeel.