nieuwe processor werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Hallo,

Ik heb net een nieuwe processor in mijn computer gestopt de Intel core 2 duo E7500. alleen herkent mijn computer niet dat die er in zit. Als ik naar systeem ga staat daar nog steeds de naam van mijn oude processor. en volgensmij gebruikt hij ook meer 1 core maar dat weet ik niet zeker. weet iemand hoe ik dit kan fixen?

computer info:
computer: HP Proliant ML110 G5
Windows 8 64-Bit
oude CPU: Intel xeon 3065. 2,33 Ghz
nieuwe CPU: Intel core 2 duo processor E7500. 2,93 GHz

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Was handig geweest als je ook had vermeld welk besturingssysteem erop staat.

a. Je kunt kijken wat er gebeurt als je in Apparaatbeheer rechtsklikt op de processor en Stuurprogramma bijwerken kiezen.
b. Anders zou het kunnen zijn dat je (eerst) een firmware update moet doen. En juist daarvoor was het handig geweest om het besturingssysteem te vermelden...

Tijs.

bedankt voor jullie snelle reactie ik ik was inderdaat vergeten het besturingssysteem er bij te vermelden die is windows 8 64-Bit.

Stuurprogramma bijwerken hielp niet. kun je me uitleggen hoe ik een firmware update moet doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
de firmware werkt niet

ik heb wat in de bios verandert ik weet niet pressies maar volgens mij kwam het door de max cpuid die uit stond. het enige dat ik nu nog zou willen weten is of beide cores werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kun je nagaan in Taakbeheer: [Ctrl][Shift][Esc] toetscombinatie of Start -> taskmgr.exe

In tabblad Prestaties kun je dan zien of er 2 of slechts 1 core door Windows worden gezien.

Tijs.

er worden 2 coren gezien bedankt voor je hulp. ik hoop dat andere mensen hier ook wat aan hebben.

Je zou eerst even kunnen checken of je moederbord die processor wel aan kan? Ga daarvoor naar de website van je fabrikant (in jouw geval HP.nl) en check dit eerst even voordat je allerlei fratsen moet uithalen. Als de processor niet word ondersteunt heb je er niets aan, helaas.

ik had dat al lang gecheckt voordat ik de processor kocht. hij word gewoon ondersteunend. maar alsnog bedankt voor je reactie

Ok, dan kun je kijken voor een bijgewerkte firmware voor je HP. Als je al een juiste firmware versie hebt, dan zou ik Windows er opnieuw "schoon"er op zetten. Dan zou Windows je nieuwe processor moeten zien. In de BIOS herkent HP wél de nieuwe processor? Dit doe je om tijdens het opstarten op F2 te drukken..

ik zie nu dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in 6 berichtjes hier boven, mijn fout. maar het is dus all opgelost. ik veranderde wat in de bios waardoor hij hem wel herkende en alles nu goed werkt.

@ coolbartman12,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd je weet dat je een bericht kan aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan