Nieuwe processor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lashyr

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hi mensen, even newbie vraag van iemand die praktisch niks afweet van hardware :rolleyes:
Mijn pc is nogal traag, games laggen erg. Ik wordt in CS:Source regelmatig gekickt omdat mn ping te hoog is, dat zegt al genoeg.
Nu heb ik een betere videokaart erin gezet, NVidia Geforce FX 5200 (tegenover mn oude GF 2). Helpt iets, niet veel. Ik denk dat de traagheid en lag vooral aan mn processor en ram ligt. Kan ik zomaar een betere processor erin zetten? Hoe duur is een redelijke, waarmee ik de volgende generatie spellen (FPS, MMORPG games als Guild Wars, Half Life2) aankan?

Any help's appreciated :)

Ik weet niet of ik het zo goed zeg, maar bij de eigenschappen van "deze computer" staat:
ACPI Uniprocessor, kan dat?
AMD Athlon (tm) Processor
Kloksnelheid: 1,40 GHz, 256 MB

Of zoiets *unsure*

Ik was niet van plan een programma te kopen, thx anyway

koop ram geheugen je cpu lijkt mij nog voldoende maar toch zwak.
En herinstallatie van windows help soms ook veel.

Als je een nieuwe processor koopt moet je meestal ook een nieuw moederboord en nieuwe geheugen kopen

ik zal 265 mb naar 512 uitbreiden.
En zoie zo een defragmantatie en het liefst als het kan je pc formatteren en een vrisse windows er op zetten,
Verder zouden de meeste spellen diejij speelt wel goed moeten draaien.:rolleyes:

Kheb hem net helemaal gedefragmenteerd, schijfopruiming, cookies verwijderd, tijdeljke internetzooi weg, alles. Ik wil wel windows opnieuw drop zetten, maar dat vind me pa niet goed. Vind ie eng O_O

Kan ik zomaar een nieuw RAMkaartje kopen en erin zetten? Ik heb nog iets van 2 sloten open d8 ik. Maar is het niet zo dat je dan 2 nieuwe moet kopen en de oude ook om moet wisselen, omdat een nieuwe meestal incompatable is met je oude?

wat hij is nog nooit geherinstalleerd. volgens mij toch maar proberen.
Je zal verschieten van de snelheidsboost. Microsoft heeft nu eenmaal fouten.
Wat je natuurlijk ook eens kan doen is nakijken voor spyware want daar zal ie ook wel vol mee steken maak eens een hjack log.
meschien bespaar je hier een hoop geld mee.
En denk eraan de meeste probs bij pc's zitten in software.

Ja ik weet zeker dat je gelijk hebt. Ik heb al zovaak me pa geprobeerd te overtuigen dat herinstallerenn echt geen kwaad kan. Hij is in de 3 jaar of zo dat we hem hebben nog nooit geherinstalleerd :/
Ga nog maar eens met hem praten :)

let natuurlijk wel op dat je alles hebt om te installeren voor je je hd zou gaan formateren :p
Anders krijg je de reactie van zie je wel.
Ik denk dat een cpu plaatsen veel moeilijker is dan windows opnieuw installeren zodus.

Hm ja ik dump in elk geval alles wat ik bewaren wil op CD-RW's. Dan opnieuw installeren en alle programma's opnieuw erop zetten, right?

zie gewoon dat je je windows cd hebt dat is het belangrijkste he

Het is erg krap om een spel dat minimaal 1,2 GHz nodig heeft en 256 mb, met 1,4 GHz en 256 mb te spelen. Als ik jou was zou ik een upgrade setje kopen. moederbord, minimaal een processor die op 1,8 GHz draait (goedkoopste zou een sempron 3000 zijn, maar voor spellen is de Amd 64 3000 beter geschikt) en 512 mb ddr geheugen. Reken wel op zo'n 300 euro alles bij elkaar, maar dan kun je de spelen die je nu wilt spelen goed spelen. Als je in de toekomst zwaardere spelen wilt spelen zou ik deze uitgave niet doen maar doorsparen voor een nieuwe pc, dat is meestal goedkoper dan steeds maar upgraden. Na een upgrade is een herinstallatie van windows wel aan te raden en meestal zelfs noodzakelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan