Nieuwe Processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsmanson

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hoi,

Mijn computer is toe aan een nieuwe processor. Alleen weet ik niet wat voor processor ik moet hebben en of ik daarbij ook nog andere hardware moet aanschaffen (koelers, moederbord, enz..) Kan iemand me hierbij helpen? Ik heb een P4, 3,4ghz, 1024MB Geheugen en GForce 8600 GS videokaart.

P.s. Ik wil graag overstappen op Dualcore.

Hoi Larsmanson,

De P IV die jij hebt is in principe zo'n beetje de snelste die je in die klasse hebt. Voor een Dual Core processor dien je waarschijnlijk een ander moederbord te nemen.
Afhankelijk van het geheugen wat je nu hebt dien je misschien ook nieuw geheugen aan te schaffen. "Nodig" is hierbij even twijfelachtig, voorbeeld:
Je hebt nu DDR1 geheugen.
Je nieuwe moederbord heeft DDR2 geheugen ondersteuning.
DDR1 geheugen past in het moederbord maar is een stuk minder snel en je verliest hierdoor veel snelheid.
Afhankelijk van je videokaart (PCI-Express of AGP) dien je ook een nieuwe kaart aan te schaffen. Zo te zien is je videokaart PCI-E dus dan maakt het niet uit.

Verder dien je Windows opnieuw te installeren.
========

Máár: welk moederbord MERK + TYPE heb je?
Er zijn namelijk moederborden die zowel de PIV als een Dual Core ondersteunen.
Als je er namelijk zo een hebt kan je er gewoone en nieuwe processor inhangen en gaat dit verhaal niet op.

Laatst bewerkt:
Mijn moederbord naam is: MSI MS 7091 (medion OEM)

Frontside bus eigenschappen

Bus type: Intel Netburst
Bus Breedte: 64 bit
Werkelijke kloksnelheid: 200mhz
Effectieve kloksnelheid: 800 mhz
Bandbreedte: 6400 mb/s

Geheugenbus eigenschappen

Bus type: Dual DDR SDRAM
Bus breedte: 128 bit
Werkelijke kloksnelheid: 200mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid: 400 mhz
Bandbreedte: 6400 mb/s

Mijn videokaart is inderdaad PCI-e, dus daar hoef ik me dan geen zorgen over te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan