Nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joerii14

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
hallo,
ik heb nu een amd 64 athlon 3800 +
dit is single core en wil graag upgraden naar dual core.
welke raden jullie aan ik speel vooral veel games.
en ik heb natuurlijk ook een nieuwe koeler voor deze dual core nodig.

system specs:
Mobo : M2N-CM DVI ( socket am2 )
vid : nvidia geforce 9800 GT
voeding : recom ATX12V power 550 watt.

met vriendelijke groet,

Joeri van Grimbergen.

nou daar ben ik nog over aan het denken denk ongeveer 125 euro, 25 euro voor een goede koeler vanwege overclocken en rond de 100 euro voor een dual core processor AM2.

Deze paar kan je nauwelijks overkokken. Ze worden gewoon te warm. Echter met 3ghz heb je al een aardig processor. Als wil overklokkken kan je beter een van deze 2 nemen. Ze zijn dan wel langzamer maar vorlgens sommigen kan je deze makkelijk op de 3 ghz krijgen. (klik)

Voor een koeler zou ik een van deze 2 aanraden. Ze zijn wat prijzig maar koelen wel extreem goed. Klik. Hier staan een heleboel cpu koeler getest. (klik)

Ik denk dat je het beste af bent met de zuinigste processors.
Immers zal je een 45W-processor makkelijker kunnen overclocken dan een 125W-processor.

Maar ja: uiteindelijk overclocken de huidige AMD's gewoon niet zo goed. Als je het leuk vind om te overclocken neem dan die 45W-processors die swallow noemt. Maar wellicht kan je net zo goed een standaard wat hoger geklokte versie nemen en dan niet overclocken.

Kijk ook eens naar de 5200x2 met 2 MB cache. (65W-processor).
http://tweakers.net/pricewatch/158638/amd-athlon-64-x2-5200+.html
http://tweakers.net/pricewatch/156760/amd-athlon-64-x2-5200+.html

Maar ik denk dat die 4850e de beste keuze is.

bedankt voor het advies ik denk dat ik voor de athlon 64 X2 4850e ga en als koeler cooler master hyper z600.
deze twee bestel ik samen bij azerty en met verzendskosten erbij ben ik 106.47 kwijt bedankt voor het helpen en ik post als ik ze heb al zal dat nog even duren =).

met zeer vriendelijk groeten,

Joeri van grimbergen.

bedankt voor jullie advies helpmij is een topforum :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan