Nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hallo allemaal, ik ben van plan een nieuwe processor te kopen met een moederbord. Op de processor ga ik niet echt bezuinigen maar het moet ook niet te duur worden, tussen de €100 en €150. Mijn voorkeur gaat wel duidelijk uit naar Intel, dus ik heb even hier tussen zitten kijken.
Nu valt allereerst de Celeron uiteraard af. Maar daarna weet ik niet meer welke het best is. Ik zie daaronder namelijk Pentium Dual-Core staan, daaronder weer core 2 duo, daaronder nog een goedkope quadcore en ik zie ook nog een i3 processor. Welke kan ik het best kopen uit dit rijtje?

Alvast bedankt.:thumb:

Geen idee welke je het beste kan nemen, aangezien je niet vermeld welk moederboard je hebt of wilt gaan kopen.

Zonder mobo word het lastig om aan te geven of iets uberhaubt kan...

Vandaar ook mijn toevoeging: Of welke je wilt gaan kopen ;)

Dank voor de reacties. Ik wil eerst de processor uitzoeken, daarna kijk ik welk moederbord ik wil hebben, op welk moederbord hij past dus. Ik vind het belangrijker een specifieke processor uit te zoeken dan een specifiek moederbord. Dus eerst de processor

Wat ik nog mis: wát zijn de hoofdtaken die je je pc laat verrichten? De taken namelijk bepalen in grote mate welke processor zinvoller is dan een andere.

Vooral gaming en films. Grafisch moet ik dus veel kunnen laten draaien.

In dat geval is een top of the bill processor volledig onnodig en doe je goede zaken door meer uit te geven voor een zeer snelle videokaart. Gelet op je budget zou een topprocessor toch al niet mogelijk zijn, dus ik denk dat je qua budget in de juiste richting zit. Een core 2 duo of een quad core vind je wel in die prijsklasse. Neem vooral géén dual core want da's weer net even anders (ouder / trager) dan een core 2 duo.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor het advies. Ik heb al een nVidia GeForce 9600 GT 2 GB. De nieuwe processor wordt de laatste upgrade die ik nodig heb voor een redelijk goeie en niet al te dure pc. Dan ga ik maar voor de core 2 duo of de quad core, en dan kan ik er weer een tijdje tegenaan:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan