Nieuwe processor .

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjurre

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2010
Hallo mensen ;)
Ik wil graag een nieuwe processer kopen maar ik zou echt niet weten welke,
ik wil er graag mee kunnen :
Gamen ( wel de nieuwste spelen maar het hoeft echt niet binnen 1 seconde geladen te zijn als je snapt wat ik bedoel )
Hij moet normaal progamma's Kunne runne (kweetniet of je alleen het intern geheugen der voornodig hebt maar alsnog ) Zoals Adobe After Effects .
Hij moet toch wel een beetje snel zijn

(Ik moet ook een nieuw een nieuw moederbord dus zorg zou u er ook een moederbord erbij willen vermelden)
AMD Athlon II X4 640 of iets anders ?

Mvg Jurre.

Laatst bewerkt:
Hoi,

En misschien handig om de rest van je hardware te vermelden want met een nieuw moederbord komt er ook weer nieuw geheugen bij en waarschijnlijk ook een de videokaart en zo heb je dus een nieuwe pc:D

Mod edit

@lord4163: jou bericht verwijderd.Jou vragen worden namelijk al gevraagd.;)
(Dit bericht behoeft geen reactie)

Laatst bewerkt:
@Vliegtuigfan
Welke van de 2 beter is... :D
nou niet echt een bedrag maar ik zou maar zeggen hoe goedkoper hoe beter ..

@Modag

ik ga mijn zowat mijn helecomputer vernieuwen dus dat heeft denk ik niet echt veel zin om deze specs te zeggen ? of heb ik het mis.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Athlon II-processors van AMD hebben een goede prijs-prestatieverhouding. Deze quadcore-processor draait op 3GHz en wordt gekoeld door de standaardkoeler die wordt meegeleverd. Het missen van L3-cache ten opzichte van de Phenom II-cpu's is wel een nadeel, we kunnen ons echter voor het budgetgamesysteem geen duurdere processor veroorloven.

De vier cores van de Ahtlon II X4 genieten de voorkeur boven de twee cores van de Phenom II X2, ondanks het feit dat die wel over L3-cache beschikt. Voor de echte tweakers onder ons is de Phenom II X2 wellicht een interessante optie als men wil proberen de twee uitgeschakelde cores van de Phenom II X2 te unlocken

Advieseren julie deze ook ?

Laatst bewerkt:
@frankwannet

Waar zie je het budget staan?:rolleyes: En toch graag de specificaties, mobo moet ook passen in de kast, en de voeding moet ook compitabel zijn.

Laatst bewerkt:
@frankwannet

Waar zie je het budget staan?:rolleyes: En toch graag de specificaties, mobo moet ook passen in de kast, en de voeding moet ook compitabel zijn.

De eerste vraag is al gelijk al een vraag naar het budget. Hier komt alleen geen antwoord op. De andere vragen beantwoord de vraagsteller al ongeveer hiermee
ik ga mijn zowat mijn helecomputer vernieuwen dus dat heeft denk ik niet echt veel zin om deze specs te zeggen ? of heb ik het mis.

@lord4163:vliegtuigfan vraagt al naar budget en modag vraagt naar de specs.

Jij vraagt naar budget en specs.Beetje dubbelop.:)

Back on-topic.

ik denk dat ik toch wel die processor ga kopen (De Athlon II-processors van AMD hebben een goede prijs-prestatieverhouding. Deze quadcore-processor draait op 3GHz en wordt gekoeld door de standaardkoeler die wordt meegeleverd. Het missen van L3-cache ten opzichte van de Phenom II-cpu's is wel een nadeel, we kunnen ons echter voor het budgetgamesysteem geen duurdere processor veroorloven.

De vier cores van de Ahtlon II X4 genieten de voorkeur boven de twee cores van de Phenom II X2, ondanks het feit dat die wel over L3-cache beschikt. Voor de echte tweakers onder ons is de Phenom II X2 wellicht een interessante optie als men wil proberen de twee uitgeschakelde cores van de Phenom II X2 te unlocken)

Als iemand mij goed advies kan geven ? bestel ik hem vandaag nog...
Dankuwel.

Laatst bewerkt:
@super we willen best helpen maar geeft ons geen info over jou systeem/budget wij hebben geen cristallen bol

dus dan heeft het niet zo veel zin om advies te geven

Laatst bewerkt:
@Firest0rm
ik snap u vraag niet ?
voor de rest vraag ik alleen of de processor die ik toenet zei goed was.

Fietsen zonder wielen kan toch ook niet? Hoe kunnen wij nou weten welke processor geschikt is voor jouw systeem, zonder dat wij maar ook iets weten van jouw systeem en wat je er aan wilt uitgeven?!

Fietsen zonder wielen kan toch ook niet? Hoe kunnen wij nou weten welke processor geschikt is voor jouw systeem, zonder dat wij maar ook iets weten van jouw systeem en wat je er aan wilt uitgeven?!

nou ik heb al in een eerdere post gezegd dat ik zowat mijn hele systeem ga upgrade dus daar heb je niet zoveel aan he in de begin post heb ik gezegd ook aub een moederbord bij vermelden..
bedrag nog niet maar dat is voor de processor alleen 100 euro niet veel maarja volgens mij kan ik er best wel wat mee als ik goed advies krijg.

Laatst bewerkt:
Zoals ik al aangegeven heb, kijk op tweakers.net daar zitten meer experts op dat gebied. Ook zijn daar complete topics over wat je het best kunt doen voor een bepaalde prijs.

voor deze vraag gaat meschien beetje off-topic maar ik hoef hiervoor geen nieuw topic te openen.
past een AMD processor alleen op een AMD moederbord? waarschijnlijk wel, maar moet het even zeker weten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan