Nieuwe processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Nu is mijn PC al even niet meer de snelste, terwijl er toch redelijk weinig opstaat.
Maar nu met mijn nieuwe beeldscherm, is alles toch een tikkie trager geworden.

Dus daarom zit ik al even te denken aan een nieuwe processor.
Ik gebruik hem vooral voor het gamen, dus hopelijk kunnen jullie mij een stapje verder helpen.

Mijn PC:

Microsoft Windows 7 Ultimate 32 bits.
Processor: Intel Core 2 Duo CPU E8400 @3.00GHz.
Videokaart NVIDIA GeForce 460GTX.
Video geheugen: 1GB.

RAM geheugen: 4GB (Er is 3,12GB beschikbaar).

Mocht er nog meer informatie nodig zijn, hoor ik het graag!

Goedemorgen,

Welk moederbord heb je want die bepaald welke processor je kan plaatsen.

Mobo zal een 775 socket bordje zijn.Denk als je echt een stap wilt maken ook naar een ander bordje moet.Al heeft de e8400 zijn diensten wel bewezen.En vraag me verder ook af of wel aan cpu ligt?

Goedemorgen,

Het ging mij meer om tot welke 775 processor het bord ondersteund;)

Ja...mij ook wel maar de e8400 is echt geen slechte cpu...en vraag me dan af of je binnen de 775 reeks een dusdanige upgrade kan doen.Een cpu is nou niet bepalend in games.
Daarbij valt mij onderstaand op wat ik niet kan rijmen met de cpu
Maar nu met mijn nieuwe beeldscherm, is alles toch een tikkie trager geworden

Maar goed..laat hem het bordje maar plaatsen.

Als ik het zo lees, zou ik eerder eens even windows 7 opnieuw installeren, en dan de 64 bits versie .. 4Gb available, en maar 3,12 daarvan echt beschikbaar ..

Hoi

Ja er zullen weinig opties meer zijn hoogstens dan de e8600 maar of dit beoogde resultaat geeft ??

Laatst bewerkt:
Nee, het komt niet omdat er zoveel zooi op mijn PC staat, aangezien mijn C schijf van de 40 30 word gebruikt (staat de OS op, en enkele kleine dingen als MSN, java etc) en mijn D schijf, van de 418GB is er nog 346 vrij... Maar het is inderdaad een socket 775.

Het moederbord is een G31MX series.
Hopelijk is dit duidelijk genoeg, anders graag even uitleggen waar ik het dan precies kan vinden!

EDIT: Maar ik zie het niet zitten om dan ook nog eens een nieuw moederbord te kopen, aangezien ik net 2 externe harde schijven heb aangeschaft (1 voor school, 1 voor thuis).

Laatst bewerkt:
Hoi,

Blijft weinig over inderdaad denk dat de quad ook niet het beoogde resultaat geeft , misschien mogelijkheid om iets over te clocken? Maar komt dit door een ander monitor? kijk eens met de oude voor de zekerheid om iets uit te sluiten.

Hmm, ik zal er eens naar kijken vanavond, maar nu moet ik werken.
Bedankt voor de informatie! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan