nieuwe provider, oude mail sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKingma

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Ik ben overgegaan van internetprovider en heb dus een nieuw mailaccount en mailadres. In het oude account staan nog wel relevante mails die ik wil bewaren, maar ik wil dat de pogingen om daarop nieuwe mail binnen te halen, stoppen. Hoe doe ik dit?

Je kan bij de accounts de oude provider verwijderen.

Bij de instellingen, en dan bij de (mail)accounts.
Als je het niet kan vinden, laat even weten om welke versie het gaat.

het betreffende oude account staat ingesteld als "(standaard vanaf dit acount verzenden)", dat moet dus ook weg. Ik kan hier (onder "accountinstellingen - emailaccounts") wel gaan verwijderen geloof ik, maar ben ik dan niet ook de hele map met oude mails kwijt?

Gelukkig hebben we op het forum ook een 'Bericht aanpassen' knop.

Je kan gerust een mail account verwijderen zonder e-mails te verliezen. als e-mails worden verwijderd wordt hier altijd een bevestiging om gevraagd

"Let op: als u dit acccount verwijdert, wordt ook de offline-inhoud in de cache verwijderd."

Dit lees ik dan toch als 'let op, verwijderen betekent dat je alles kwijt bent'. Of snap ik het niet goed?

Offline-cache. Dan heb je het account dus als IMAP ingesteld.

In dat geval:
1) een nieuw .pst bestand aanmaken vanuit Outlook
2) alle e-mail uit je oude account kopieren naar de nieuwe folder (bestand)
3) oude account verwijderen

een kortere weg, waarbij hij voorlopig alleen ophoudt te zoeken naar nieuwe mails, is dus niet mogelijk?

Als het inderdaad een IMAP account is dan nee. De oude e-mails zullen binnenkort ook verwijderd worden bij de vorige provider, dus dan ben je ze alsnog kwijt.

In het geval van POP3 kun je in outlook de verzend/ontvangst groep aanpassen en dit zo instellen dat voor dit account geen email wordt opgehaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan