Nieuwe Provider PS3 en VoiP belangrijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kidas27

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Berichten
6
Beste allemaal:)

Ik hoop graag te weten te komen naar welke internet provider ik kan opstappen om een goede internet verbinding met de PS3 te hebben endaarnaast geen problemen met VoiP.

Ik zal eerst vertellen wat ik in het verleden heb gehad. In eerste instantie had ik Tele2. Daar heb ik na 3 modems van het zelfde merk en alle die niet werkte het uiteindelijk opgezegd.

Vervolgens heb ik KPN aangeschaft waar VoiP niet was toegestaan en daarnaast PS3 vaak verbinding verloor.

Nu heb ik vandaag een mail gehad dat mijn abonnement per direct zal opgezegd worden. En ben ik dus op zoek naar een nieuwe provider. Een nieuwe aansluiting kost natuurlijk altijd 3 weken voor het wordt aangesloten en ik wil graag zo spoedig mogelijk dus een nieuwe provider, echter het niet overhaasten.

Daarom wil ik vragen of er mensen zijn die onpartijdig kennis over hebben en weten welke provider nu internet aanbied met laagste ping en zonder geblokkeerde VOIP.

Daarnaast wil ik toevoegen dat ik meer om kwaliteit geef dan om prijs. Dus ieder oplossing is welkom. Na 2 a 3 jaar mislukte internet hoop ik nu eindelijk een goede internet te krijgen.

Ik wil iedereen die zal reageren alvast bedanken. En hoop op een spoedige reactie zodat ik zo snel mogelijk kan overstappen.
 
Hoi,

'Vroeger' leverde Solcon straight internet zonder verdere poespas en kon je in vrijheid je eigen voip-contract configureren.
Ook zij leveren nu van alles en nog wat, zoals een eigen digitale telefonie- (lees voip-) dienst. Ik denk dat je even bij hen moet informeren, maar grote kans dat het bij hun - in tegenstelling tot veel andere (ADSL-) leveranciers - wel soepel gaat.

Helaas is het zo, dat veel providers - zo niet allemaal - zelf internet-telefonie aanbieden en de mogelijkheden om dit zélf te regelen zoveel mogelijk beperken. Deze gang van zaken heeft in 2009 zelfs al kamervragen opgeleverd, maar de toenmalige minister was niet van plan om deze beperkingen van internet-aanbieders te verbieden.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb even op de site gekeken. Deze provider levert wel goede producten, maar vond de maximale downloadsnelheid wel relatief laag. Heb eerder ook nog nooit van deze provider gehoord. Zijn er nog andere ideeen/ervaringen, die mij verder zouden kunnen helpen. Over Solcon ga ik in ieder geval nog ook verder informeren.
 
Hoi,

Ik ken Solcon wel al langer en ben daar zo'n zes jaar geleden door een IT-chef bij de fiscus op attent gemaakt .....
En wat betreft die 'snelheid' moet je dit megabyte wél vermenigvuldigen met plm 8 waardoor je op de snelheid komt waar andere providers mee stunten (de vermelding van megabit i.p.v. megabyte).
Je komt dan zo'n 60 Mbit/s en dat vind ik voor 25 Euri bepaald niet slecht, laat staan het snelwegtempo'tje voor 'royaal' :(
Bovendien zijn ze t.o.v. andere aanbieders zo 'eerlijk' om aan te geven: tot maximaal ....
Dat zou elke aanbieder moeten doen, want er is geen enkele aanbieder die die snelheid kan garanderen (zelfs met glasvezel niet ....).
Nou, dat was een heel pleitverhaal, terwijl ik toch écht geen aandeelhouder ben ... :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan