nieuwe provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0704

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2013
Hallo,
Wij zijn bij ons thuis sinds kort overgestapt op een nieuwe provider. Wij krijgen hierdoor ook een nieuwe modem die via glasvezel draait.

De modem is voor ons geïnstalleerd maar alle overzetten van de ene modem maar de andere moet je zelf doen. De telefoon in de nieuwe modem werkt goed. Voor tv hebben we nog wat nodig maar het internet is een probleem.

Toen we deze namelijk in de nieuwe modem deden werkten deze niet en dit begrepen we al niet. Toen we hem echter terug stopten in de oude deed die het ook niet meer. Het gekke is dat er wel verbinding is met de router. Maar dat die niets binnen lijkt te krijgen. Er staat dan ook een klein uitroepteken bij de verbinding.

Bij de status van de verbinding staat ook dat ipc4&6 geen internet toegang hebben. En ik snap er niet zoveel meer van dus hoop dat jullie het begrijpen en een oplossing weten.....

Ik weet niet precies wat ik nog meer kan melden dus ik hoor het wel.. Alvast bedankt

Gr

Probeer eerst bedraad internet lopend te krijgen. Misschien moet je in netwerk beheer nog aangeven, dat je nieuw netwerk een thuisnetwerk is.

Maar het netwerk blijft gewoon hetzelfde alleen andere provider...

We hebben vrees ik even wat extra info nodig. Het probleem zit, naar ik vermoed, bij de verbinding tussen je bestaande router en het nieuwe modem. Welke provider heb je nu? Wat is het merk/type van het glasvezelmodem en wat is het merk/type van je router?

De nieuwe provider heet fype. De router is een sitecom 300n en de modem weet ik alleen het merk dat is genexis.

Ok. We gaan dit even in stappen doen. Voer eerst onderstaande uit en koppel de resultaten aan ons terug

-Koppel een pc of laptop rechtstreeks aan de Genexis (dus zonder sitecom er tussen)
-Kijk vervolgens met het commando IPCONFIG /ALL welk IP en Default Gateway adres je krijgt

Zet niet je hele IP adres hier neer, maar met welke 2 getallen begint je IP adres?

Ik weet Niet precies waar dat staat op dat scherm maar ik zie wel staan "autoconfiguration ipv4 adress" die begint met 16 bedoel je dat?

Niet helemaal, maar ik snap het wel. Je krijgt blijkbaar geen IP adres. Heb je van de provider niet een brief of handleiding gekregen met de juiste IP instellingen voor je netwerk.

Heb je overigens de eerste poort op het kastje van fype gebruikt om de verbinding te testen?

Nee. Volgens het boekje hoef je alles alleen aan te Sluiten. 1 pc direct op de modem en anders met router maar het werkt allebei niet.... :(

Ze zeggen bij meerdere pc's wel kijk in de handleiding van de router om het thuisnetwerk in te stellen..

Bij die stap komen we nog wel, zolang je echter geen IP adres aan de fype kant hebt krijg je in ieder geval geen internet verbinding. Dus nogmaals. Kabel in poort 1 van het fype kastje??? Indien nee, dit dan aanpassen. Indien ja, dan de provider bellen, want dan is er iets anders mis.

Indien je de computer rechtstreeks via een netwerk kabel zonder de router hebt aangesloten, voer dan de volgende handelingen uit. Haal het modem van de netvoeding, wacht 1 minuut of langer, en sluit het weer aan. Herstart de computer. Terwijl de computer aan het herstarten is, kijk dan goed naar de LEDjes in de buurt van je netwerk aansluiting op de computer. Lichten ye weleens kort of langer op? Doet je computer het misschien naar deze operatie?

Als ik kijk op de site van Fype dan lees ik dat een monteur alles aansluit en dat de nieuwe klant zonder gedoe kan genieten van zijn aansluiting. (als je daar voor gekozen hebt)
Verder kan je op de site een handleiding downloaden voor als je heb t gekozen dat je het zelf gaat doen.

klik hier

Wat doet de monteur standaard bij de installatie?

U krijgt bij Fype een uitgebreide installatie. U heeft hier dus geen omkijken naar. De monteur sluit glasvezel aan op de bestaande situatie. Hij sluit de televisie, telefoon en de computer aan. Hij programmeert de televisie en radio en legt uit hoe deze werkt. De router wordt aangesloten en geconfigureerd. Ook het e-mailprogramma wordt eventueel ingesteld. De monteur doet niet moeilijk als er een keer een kabeltje extra moet worden aangelegd. Ook als hij de kruipruimte in moet. Oftewel: alles werkt en is uitgelegd voordat de monteur weggaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan