nieuwe ram werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolbartman12

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2011
Berichten
188
Hallo,

Ik heb sinds kot de ACER ASPIRE E1-572G-74504G50MNKK het is een zeer fijne laptop maar ik wil er graag meer ram in doen. ik heb laatst de KINGSTON HYPERX 8 GB SODIMM DDR3-1600 KIT gekocht maar eenmaal geinstaleerd wou de laptop niet meer opstarten ook niet met 1 stick. wat ik daarna probeerde was de oude ram stick en 1 nieuwe ram stick samen, het resultaat was dat hij wel boote maar de nieuwe stick niet gebruikt. het rare is dat CPUID het stickje wel vond en herkende. ik heb op internet gekeken en daar staat overal dat ik mijn bios moet updaten maar de bios update die ik bij Acer heb gedownload werkt niet die geeft de hele tijd een error met dat hij mijn bios versie niet vast kan stellen.

ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen en alvast bedankt :thumb:
 
je moederbord ondersteund maar maximaal 8gb ram dus allebei samen lukt niet
probeer anders de drivers voor je moederbord opnieuw te installeren
 
bedankt voor je reactie,

het zijn 2 sticks van 4 gb dus totaal 8 dat zou moeten kunnen toch? en ik ga even zoeken voor de driver
 
ik heb de bios update toch gevonden het bleek dat ik de verkeerde had maar het heeft geen zin gehad de ram werkt nog steeds niey ook heb ik alle andere drivers voor deze laptop geinstaleerd en dat hielp ook niet.
 
Werk geheugen kopen is een vak apart.
Waarschijnlijk heb jij 1,5 volt geheugen, terwijl je 1,35 volt moet hebben.
Het moet DDR3L of LPDDR3 zijn, anders gaat het niet werken.
Kun je ook xmp inschakelen in de bios???
 
ik heb geen optie gevonden met XMP in de bios. Hoe vind ik uit welk soort ram ik moet hebben?
 
ik heb zojuist het probleem gevonden je hebt gelijk de ram die op dit moment werkt is 1.35 volt en die ik heb gekocht is 1,5 volt. is het mogelijk om dit o te zetten/
 
Dan zou je het hele elektriciteitscircuit van de laptop moeten veranderen. Dus eigenlijk nee. :confused:
 
i heb even rond gekeken en het is een stuk moeilijker om 1,35 volt ram te krijgen weet iemand nog een goede online winkel ik zoek 2X4 GB (totaal 8GB) 1600 MHz.
 
Ik ben het met je stelling over de sneiheidsverschillen van het geheugen (mbt gamen) niet echt eens, maar vanzelfsprekend ben ik bereid om mijn mening bij te stellen, mits onderbouwd. Waar baseer jij je stelling op, want ik denk dat jij noch ik de mogelijkheden noch middelen hebben om dit zelf te testen. We zullen het denk ik dus moeten hebben van w w w publicaties.

Recentelijk s er ook al eens een topic geweest met eenzelfde strekking.
Daar is onderstaand artikeltje ook te lezen. (bron : Hardcore gaming)

Hardcore-gaming vereist meer van een pc dan casual gamen. Toch hoef je niet meer het duurste van het duurste te kopen om fatsoenlijk de nieuwste games te kunnen draaien op je pc. Dat komt vooral door het feit dat de consoles zoals de Xbox 360 en de Playstation 3 tegenwoordig de standaard bepalen. Veel games die tegenwoordig voor de pc uitkomen, zijn ports van de Xbox 360 versie en deze games, enkele uitzonderingen daargelaten, kan je met middensegment hardware uitstekend op full-hd spelen. Veel van deze games zijn zelfs gebaseerd op DirectX 9 technologie terwijl we op pc-gebied al op versie 11 zitten!

Wil je echter niets tekort komen en DirectX 11 games zo mooi mogelijk spelen, dan zul je iets meer moeten investeren, maar zolang je op één monitor met een resolutie van 1920x1080 blijft spelen, hoef je nog steeds niet het duurste van het duurste te hebben.

Geheugen: liever sneller dan meer

Voor hardcore gamen is het geheugen belangrijk. Maar meer is niet altijd beter. Bij gaming is de snelheid van het geheugen het belangrijkst. 4 GB DDR3-1600 geheugen is voor games beter dan 8 GB DDR-1333. Je moet natuurlijk wel goed opletten welk geheugen voor jouw gekozen moederbord geschikt is. Overigens is 4 GB aan ramgeheugen wel het minimale wat je nodig hebt voor games.
 
Laatst bewerkt:
Niet, maar het principe geldt voor GAMEN en jij schreef dat er o.a. bij het gamen geen verschil merkbaar is tussen de lagere en hogere snelheden geheugen.
 
Wat ook vaak over het hoofd gezien wordt is de cas latency.
Het ene 1600 Mhz geheugen is het andere niet.
Je hebt 1600 Mhz met een cas latency van 11, maar ook met 8.
En er zit een wereld van verschil tussen de twee.
 
oke ik ga nu mijn kingston ram retour doen. De reden voor meer ram is omdat deze laptop maar 4 GB heeft met een snelheid van 800 Mhz. ik gebruik deze computer voor gamen, school en een beetje Photoshop. dus als iemand 8 GB 1600 Mhz 1.35 volt ram kan vinden (deze computer ondersteunt niet meer dan 8 GB) zou het heel fijn zijn als hij een linkje achterlaat natuurlijk als ik zelf iets vind laat ik dat ook weten. Bij deze zet ik de vraag op opgelost wand mijn hoofd vraag is beantwoord ik dank iedereen die mij hierbij heeft geholpen :thumb:.
 
Goedemorgen,

Dan is de Corsair link 3 misschien nog wel de beste optie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan