Goedenmorgen,
Ik ben bezig met een stage. Ik heb een hoop gegevens die ik in een database moet stoppen.
Via Excel wordt er een groot formulier ingevuld, in een andere tabblad kopier ik de belangrijke informatie in 1 rij. Dit wil ik in een database krijgen. Ik heb hier problemen mee en ben niet bekend met acces en macro's. Elk formulier is uniek, dus ik wil dat als ik een formulier invoer er een nieuwe record komt te staan. Ik heb gekeken naar importeren van Excel via Acces, maar acces begint dan elke keer weer een nieuwe database.
Ook maak ik in het formulier gebruik van checkboxen. Als deze wordt aangevinkt komt er in een andere tabblad FALSE of TRUE te staan, is het ook mogelijk dit door te voeren naar Acces zodat er in Acces ook die checkbox automatisch wordt aangevinkt.
De formulieren zijn erg betrouwbaar, tevens zit er in het Excelformulier een hoop data.
Heeft U hiervoor een oplossing?
Mvg,
Martijn Wismans
Ik ben bezig met een stage. Ik heb een hoop gegevens die ik in een database moet stoppen.
Via Excel wordt er een groot formulier ingevuld, in een andere tabblad kopier ik de belangrijke informatie in 1 rij. Dit wil ik in een database krijgen. Ik heb hier problemen mee en ben niet bekend met acces en macro's. Elk formulier is uniek, dus ik wil dat als ik een formulier invoer er een nieuwe record komt te staan. Ik heb gekeken naar importeren van Excel via Acces, maar acces begint dan elke keer weer een nieuwe database.
Ook maak ik in het formulier gebruik van checkboxen. Als deze wordt aangevinkt komt er in een andere tabblad FALSE of TRUE te staan, is het ook mogelijk dit door te voeren naar Acces zodat er in Acces ook die checkbox automatisch wordt aangevinkt.
De formulieren zijn erg betrouwbaar, tevens zit er in het Excelformulier een hoop data.
Heeft U hiervoor een oplossing?
Mvg,
Martijn Wismans