Nieuwe record aanmaken Acces via importeren met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

wismans58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
3
Goedenmorgen,

Ik ben bezig met een stage. Ik heb een hoop gegevens die ik in een database moet stoppen.
Via Excel wordt er een groot formulier ingevuld, in een andere tabblad kopier ik de belangrijke informatie in 1 rij. Dit wil ik in een database krijgen. Ik heb hier problemen mee en ben niet bekend met acces en macro's. Elk formulier is uniek, dus ik wil dat als ik een formulier invoer er een nieuwe record komt te staan. Ik heb gekeken naar importeren van Excel via Acces, maar acces begint dan elke keer weer een nieuwe database.

Ook maak ik in het formulier gebruik van checkboxen. Als deze wordt aangevinkt komt er in een andere tabblad FALSE of TRUE te staan, is het ook mogelijk dit door te voeren naar Acces zodat er in Acces ook die checkbox automatisch wordt aangevinkt.

De formulieren zijn erg betrouwbaar, tevens zit er in het Excelformulier een hoop data.

Heeft U hiervoor een oplossing?

Mvg,

Martijn Wismans
 
Ik heb gekeken naar importeren van Excel via Acces, maar acces begint dan elke keer weer een nieuwe database.
Dan doe je denk ik de export op een vreemde manier, want je kunt bij importeren (in Access) of exporteren (vanuit Excel) uiteraard aangeven in welke database en in welke tabel de nieuwe gegevens moeten komen. Dus kijk daar nog maar eens goed naar, zou ik zeggen. Verder neem ik aan dat je niet voor elk record een eigen formulier hebt
Elk formulier is uniek
maar dat je bedoelt dat je unieke records wilt invoeren in je tabel. Jammer genoeg is dat in Excel een stuk lastiger in te regelen dan in Access. Maar blijkbaar doet het formulier het verder goed, dus dat is geen probleem. Een Ja/Nee veld in Access zou de selectievelden uit Excel prima moeten overnemen; Access gebruikt dezelfde waarden. Alleen: als je steeds een nieuwe database/tabel maakt, gebruikt Access veldinstellingen die niet optimaal zijn. Het is dus veel beter om in Access eerst de structuur goed neer te zetten, bijvoorbeeld nadat je de eerste keer met de hand de import hebt gedaan. Die geïmporteerde tabellen maak je dan goed op, en bij de volgende import zal je zien dat de gegevens netjes worden geïmporteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan