• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuwe rij als vorige vol is

Status
Niet open voor verdere reacties.

teckelfan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
35
Hallo helpers :thumb:

Het volgende probleem heb ik en ik heb wel iets gevonden hier in het forum maar dat lost toch niet mijn probleem op.
Ik heb een vak gemaakt van 10 kolommen en 15 rijen.
Deze heb ik samengevoegt tot een cel en de functie terugloop ingeschakeld.
In dat vak moet een verslag komen. Met atl+enter kan een nieuwe regel gemaakt worden in het vak.
Nu is het verslag langer dan het vak is en verdwijnen de onderste regels van het verslag.
Ik heb ontdekt dat als je een cel volschrijft en de terugloop hebt aanstaan de rij automatisch word aangepast een de inhoud.
Dit gebeurt niet als je een aantal cellen samenvoegt.
Is er een oplossing voor dit probleem?

gr John
 
Nu is het verslag langer dan het vak is
Verslagen schijf je in principe in WORD en berekeningen doe je in EXCEL.
Excel is er niet voor gemaakt om verslagen in te schrijven.
Waarom gebruik je daarom geen WORD?
EXCEL berekeningen kun evt. importeren WORD
 
Het verslag is een vervolg op een bezoek van de vertegenwoordiger aan een klant. In een excelsheet staan diverse cellen die alleen maar aangeklikt moeten worden.
Een uitrolmenu met de namen van de klanten en een zoekfunctie die de bijbehorende gegevens in een andere cel plaatsen.
Als laatste moet er een verslag worden gemaakt en het is natuurlijk makkelijk als alles op een formulier staat.
 
Heb je al geprobeerd om het verslag in een tekst vak te zetten?
 
Er zullen vast geavanceerdere oplossingen zijn, maar je kan links toch ook gewoon de rijhoogte aanpassen: op het streepje tussen 2 rijen gaan staan en naar beneden trekken.
 
Beste teckelfan ;)

Ben je hier iets mee ?

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • automatisch aanpassen van tekst in een cel met VBA.xls
    30 KB · Weergaven: 37
dank voor deze oplossing Danny, maar dit kan je alleen doen als het maar een cel is. Als je cellen samenvoegt werkt het niet meer.
Dus het moet werken met samengevoegde cellen.
 
Hoi helpers,

Ben weer verder aan het spitten geweest en als ik het goed begrijp lukt het niet om automatisch samengevoegde cellen te vergroten als er teveel tekst in deze cellen staan.

In iedergeval bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan