nieuwe router configureren

Status
Niet open voor verdere reacties.

novascottia

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Berichten
56
Ik heb sinds vandaag een router aangeschaft. Ik werk al tijden met ADSL via een ethernetmodem.
Bij het installeren van mijn router gaat het mis. Ik moet een IP adres invullen in m'n browser om naar de router te gaan. Echter, m'n browser wil persé verbinding maken met internet en kan dat IP-adres niet vinden.
Oftewel, ik krijg geen contact met m'n router om 'm te configureren.
In de handleiding staat dat ik m'n LAN-PC-client zo moet instellen dat deze automatisch een IP-adres kan krijgen.
Dat heb ik geprobeerd, maar dit werkt niet. Nog steeds wil m'n browser dan het internet op, maar omdat ik het IP adres heb veranderd kan ik geen verbinding meer maken.
Waar gaat het fout?
Gek genoeg werkt ADSL wel, maar ik kan m'n router dus niet configureren voor m'n netwerk.
 
Merk router?
Meestal ga je met 192.168.1.1 je router in.
adsl aansluiten op je wan poort dan op poort 1 je computer aansluiten.
Windows XP?
start uitvoeren cmd enter
nu type je ipconfig /renew
let op de spatie tussen de g en / o ja na het woord renew geef je een enter.
Netwerkkaart kan wel automatisch een ip adres ontvangen.
 
Merk router is een goede vraag... ik heb 'm vandaag bij de Makro gekocht.
Het IP van de router is volgens de handleiding 192.168.2.1
adsl aansluiten op je wan poort dan op poort 1 je computer aansluiten.
Leg 'ns uit...

start uitvoeren cmd enter
nu type je ipconfig /renew

Hmm> de bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die door deze bewerking is toegestaan (letterlijke tekst in het DOS venster)

router.jpg
 
aha draadloos?

Moet je toch echt eerst met een kabeltje instellen anders gaat het niet werken.

De internetaansluiting (adsl denk ik) gaat in de wan poort daarna gaat er in poort 1 het kabeltje vanaf de router naar de netwerkkaart in de computer.
en dan kun je in je router komen door in de adresbalk van je internetbrowser het volgende te zetten 192.168.2.1 niks ervoor gewoon deze getallen en dan een enter.
 
Het is me uiteindelijk gelukt om de router te bereiken,
maar nu weer het probleem van het configureren.
Welk type verbinding moet ik instellen?
PPPoE of PPTP of Static IP?
Ik heb ADSL van Planet en volgens mij moet het dan PPTP zijn. Maar hoe stel ik dat precies in? Ik heb vanalles geprobeerd, maar geen enkel resultaat.

Op het plaatje zijn de mogelijke instellingen. Iemand die weet wat ik waar in moet vullen? Of moet het toch een ander type verbinding zijn?

routerconfig.jpg
 
Gezien de output van je plaatje heb je een Speedtouch 510 ?
Kenmerk is oa router en modem functie maw je hebt 2 routers achter elkaar staan.Configuratie is wel mogelijk maar ik je zou je in overweging willen geven je draadloze router te ruilen voor een Acces Point met WPA beveiliging.
Indien dit niet kan dan zal eea geconfigureerd moeten worden.
 
Je " moet " de routerfunctie van de Speedtouch uitzetten dmv dhcp-spoofing zodat je Speedtouch alleen nog maar modem is.Dit is op zich te doen maar makkelijker is de andere optie namelijk een AP aansluiten.

Up to you.
 
@Ellasar: Planet
@upsidaisy:

Ik heb nu spoofing gedaan, maar ik denk dat het nog niet helemaal gelukt is.
Eerst m'n SpeedTouch Home modem geupgrade naar Pro.
Daarna 'gespoofd' volgens http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php website.
Ik heb volgens mij wel verbinding. Ik kan m'n modem ook pingen en krijg een goed resultaat. Ook zie ik het monitortje in m'n werkbalk staan als zijnde dat er een verbinding is. Toch kan ik geen enkele webpagina vinden.
De instellingen van TCP/IP heb ik op 'automatisch' staan.

Ook al LSPfix en WinsockFix gedaan.

Tevens even de modem op een andere computer geprobeerd, maar geen resultaat.

Iemand die weet welke instellingen ik evt. moet veranderen?
 
O.K! ik heb nu m'n modem en m'n verbinding voor elkaar gekregen. Ik heb weer ADSL op m'n computer.
Volgende probleem: Ik wil graag die verbinding delen op twee computers. Maar ik kan maar op één computer tegelijkertijd internetten. Ik heb er een hub tussenzitten (Sitecom) en ik moet één computer uitzetten, het modem opnieuw opstarten om op de andere computer te kunnen internetten. Ik heb begrepen dat het met een hub toch mogelijk moet zijn om op (minimaal) 2 computers tegelijkertijd verbinding te hebben.

Hoe zit het met IP adressen? Moet ik iets instellen? Nu staan allebei de TCP/IP adressen op
"Automatisch een IP laten toewijzen".
Als ik dan in de eigenschappen van de verbinding kijk zie ik:

Adrestype: Door DHCP toegewezen
IP: 213.10.193.16
Subnetmasker: 213.10.193.0
Standaard-gateway: 195.190.241.18

Welke instellingen moet ik veranderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan