Nieuwe Router die veel netwerken aan kan

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxmarijn

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Wij hebben thuis meer als 10 verschillende apparaten die wifi nodig hebben, en onze router kan dat niet meer bijhouden.
kunnen jullie misschien een router bedenken die dat wel kan? bijv een bedrijfsrouter ofzo?

hij mag best tussen de 100 en 150 euro in liggen maar liever niet veel duurder.
Alvast heel erg bedankt!

Een hele hoop commerciele routers kunnen dat prima aan hoor. Heb zelf een netgear WNDR3700 en die kan prima tot 15 apparaten wireless. Er zijn vast ook andere alternatieven die dat prima kunnen

Heel erg bedankt, want soms viel er zelfs een verbinding weg met deze router.
Als ik voor overmorgen deze nogsteeds het beste vind koop ik hem =D
dankje

De belangrijkste reden van mij om dit soort router te nemen is de aparte 5ghz band. Daar zitten al mijn "N" devices op. Mixen van "G" en "N" devices op de 2.4 GHz band levert namelijk een hoop vertraging op. Als je alleen "G" of "draft N" apparaten hebt die alleen kunnen werken op de 2.4 GHz band kun je beter een goedkopere variant nemen.

13 van de 14 apparaten kunnen volgensmij wel een n verbinding. Dus moet ik dan een router van 5ghz nemen?

Moeten? nee. Maar meestal is het wel goed voor de performance. Je loopt alleen tegen problemen aan als je G+N mixed. En natuurlijk is het afhankelijk hoe druk het is qua WiFi in jouw buurt. Ook is WPA(2)-AES beveiliging verplicht voor "N" netwerken. Als je draait met een andere beveiliging gaat het ook fout.

Voor de duidelijkheid, een dual-band router kan en doet beide bereiken (2,4 en 5). Je krijgt ook 2 SSID's. Je apparaten kunnen dus kiezen of ze gebruik maken van 2.4 of 5ghz. Oude apparatuur kan de 5GHz range simpelweg niet zien en kan dus alleen op je 2.4Ghz band zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan