Nieuwe router en printer krijgt netwerkmap niet meer gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biereco

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Berichten
62
Beste Forumleden, heb al even gezocht op het forum, maar niet echt iets gevonden.

Heb sinds vandaag mij Ubee modem in bridge modus laten zetten door Ziggo.
Daarachter hangt nu een Engenius EPG5000 router.
Aan deze router hangt bedraad een HP laserjet pro en o.a. een LaCie Networkspace2.
Na installatie alles opnieuw opgestart en alles lijkt supersnel te werken en alles is te benaderen en te printen.

Tot vandaag kon ik scannen naar een netwerkmap op de LaCie (pad opgegeven met wachtwoord op de HP printer)
Echter na de nieuwe router kan ik via de printer de netwerkmap niet meer benaderen ?

Alles staat ingesteld op DHCP.

Graag jullie suggesties...
 
pad opgegeven met wachtwoord op de HP printer

Test precies dezelfde instellingen eens uit op je pc/laptop, om te zien of je er bij die Lacie map kunt komen met (precies) die zelfde instellingen... Bedenk hierbij dat de ip-reeks is veranderd met de inzet van de nieuwe router, dus op ip-adres zal het nu niet meer werken (= je moet nu achterhalen welk ip-adres de Lacie nu heeft)...

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Vanaf een laptop in het netwerk is de LaCie gewoon bereikbaar, vanaf de printer echter niet.

Groet,

Frank
 
a. Zit de printer en LaCie in hetzelfde ip-netwerk?
b. Ik had het echt over precies dezelfde instellingen, dus NIET dat je de LaCie genoemd ziet in Apparaten in de buurt / Apparaten en printers. Dus dat je een netwerkverbinding maakt vanaf de laptop met de LaCie op dezelfde ip-adres of naam en met dezelfde gebruikersnaam als die je op de printer had ingesteld.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan